Kremet havregrøt med peanøttsmør

God morgen hjerter<3 Her sitter jeg med en liten skål havregrøt, kokt på havremelk og søtet med litt honning. Så utrolig godt! Jeg topper den med banan, kanel og en skje penaøttsmør. For en magisk liten skål altså. I tillegg har jeg kaffe og melk. Nam nam nam!

I dag er den en ganske så liten, men det er fordi jeg skal en tur til legen, og deretter rett på trening. I dag står en rolig løpetur på planen, og hvis jeg er alt for mett så får jeg bare sting/hold. Så da blir det en liten skål nå, også spiser jeg heller et større måltid etter trening igjen.

Jeg håper uken din har startet bra! Min gårsdag var ekstremt hektisk, med dobbel gruppetime, flere store pakker på posten, ukeshandel av mat, og flere deadlines på artikler som skulle sendes inn, godkjenning av ulike samarbeid og en overfylt mailboks. Nå har jeg litt mer kontroll, men dagen i dag er ganske så fylt opp den også.

Jeg liker at det er litt å gjøre selv om mange her på sørlandet har tatt vinterferie. Jeg hadde så lyst å dra på fjellet, men nå ser det rett og slett ut som jeg ikke får til det. Jaja, det kommer flere sjanser🧡

Hva er dine planer for dagen? Har du vinterferie, eller er det vanlig jobb/skole? 

 

Smiiil, Maren 

7 kommentarer
    1. Hvordan får du den så kremete? 🙂 Min blir liksom mer..tørr. og da blir det så kejdelig, syns jeg.. tar gjerne mot alle mulige tips til å bli mer glad i havregrøt, haha.
      Klem.

      1. Koker du den på melk eller vann? jeg har aldri opplevd at den blir sånn ved å koke på melk. Og husk at havregryn suger til seg væske som bare dets å enten la de ligge litt i væske og “svelle” før du koker dem, eller ha rikelig med væske i og rør hyppig ❤️❤️

    2. Hei skjønne dame!<3 Havregrøt er eeeeelsk altså! Spiser det hver morgen! Til og med julaften! HAHA! Ja, jeg er av den ekstreme utgaven! 😉 Varierer litt med forskjellig typer gryn/mel. Blir aldri lei! Byggmel/gullbygg/havregryn og peatøttmel! Hvis du ikke har prøvd peanøttmel blandet med havreryn f.eks, MÅ du prøve det! Da smaker hele grøten litt peanøtt! Blander inn så mye du ønsker selvfølgelig, men jeg bruker ca. 10 gram peanøttmel og ca. 40 gram havregryn. Smaker nyyydelig! Min favoritt av bær i den blandingen er varme rips og jordbær eller bringebær! Åhhhh!<3 Digger deg Maren!<3 Store gode klemmer til fine deg!<3<3<3

    3. Dette så herligt ut 😍😍 min favorittversjon av havregrøten er en god porsjon grøt kokt på melk og med litt kanel og oppkuttet eple i grøten, toppet med enda mer kanel, rosiner, mandler og eplesylt som “smørøye” 🙌💛 eeeelsker eple-og kanel kombinasjonen skjønte du sikkert, men fy søren så digg🥰 vil i hvertfall (!) anbefale å teste ut å kutte opp et halvt eple ca i småbiter og koke med grøten, er fantastisk sammen med havregryn. Ååh, kjenner jeg gleder meg til morgendagens frokost allerede hshaha 🥳

    4. Hei! Jeg bare lurte på hvilke kaffe du drikker og hvilket forhold du har til kaffe? Filter kaffe eller kapsel? Hvilke melk har du kaffen? Hvor mye kaffe drikker du om dagen?

      1. Jeg drikker kapsler, Nespresso. Har en dobbel hver morgen, med havremel. Så blir det en kaffe til i løpet av dagen som oftest. Veldig glad i kaffe, men drikker sjeldent mer enn 1-2 pr dag❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg