Jeg trengte en pause

Det har vært et veldig rolig døgn i Casa de Maren. Kroppen min sa i fra på alle mulighet måter at den trengte en pause, og det føles så godt å faktisk ha lyttet til signalene, og gitt meg selv en real time-out. I dag startet jeg dagen med å sove en time lenger enn normalt, lagde meg en god frokost og brukte en god halvtimes tid på stretching. Det har ALDRI skjedd før! hehe.

I ettermiddag hadde jeg min faste løpetime, og jeg hadde en helt ny energi på timen. Så utrolig godt! Hvile dere, hvile er så undervurdert!

La oss ta en prat om denne frokosten, den er så god. Bollen inneholder:

  • Cottage cheese
  • Vanilje kesam
  • Blåbær & bringebær
  • Valnøtter
  • Flytende honning
  • Kanel
  • Økologisk peanøttsmør 

Kaffen er en dobbel espresso med havremelk. Så utrolig godt. Jeg bruker ikaffe havremelken, og den er helt vilt god i kaffe. Den er også så enkel å steame hvis man ønsker det. Søt og god på smak, med perfekt konsistens.

Jeg har ikke glemt at jeg lovte dere løpe-økten fra timen min i dag. Den kommer, men denne uken har jeg løpe-challenge økene til dere, så den råtassen jeg hadde i dag deles som første økt av det nytt konsept jeg skal dele med dere til uken😍 La meg bare si det slik: jeg skal fortsette å dele løpe-inspirsjon med dere, selv når løpe-challenge er over❤️💪🏼💦😅👏🏻👏🏻

Nå vil jeg gjerne høre litt med dere, er du bevisst på restitusjon? Har du hviledager i treningsuken din? Passer du på å lytte hvis kroppen gir deg signaler om at den trenger en pause? Hva gjør du for å hente deg inn igjen når det trengs? Del med meg i kommentarfeltet❤️

 

Smiiil, Maren 

 

4 kommentarer
    1. Det siste året har jeg blitt veldg bevisst på å lytte til kroppen etter å ha kjørt den for hardt for lenge. Dette er en av hovedårsakene til at jeg ikke følger noe bestemt treningsprogram, men gjør det dagsform og lyst forteller meg fordi jeg vet innerst inne at ved den tilnærmingen trener jeg både lette og harde økter og får bedre resultater enn jeg hadde gjort ved å føle meg «tvunget» til noe. Vet at dette ikke funker for alle andre, men for meg er det veien å gå💛 Kunsten å lære å lytte til kroppen og ikke nødvendigvis hva alle andre sier er rett hele tiden er vanskelig, men så verdt det💛 Takk for at du deler, Maren! En glede å følge deg💛

    2. Er veldig bevisst på å legge inn hviledager dersom jeg har veldig travle dager/perioder for å ikke slite meg helt ut. I tillegg merker jeg raskt på kroppen om jeg heller burde skifte ut den planlagte økta med noe rolig/evt gåtur.
      Når jeg trenger å hente meg inn lager jeg meg ofte en ekstra god kosemiddag eller noe snacks jeg har lyst på, og slapper av med serie – prøver alltid å gå en tur først for å få inn litt hverdagsaktivitet, det gjør ofte godt for en sliten kropp eller hode 🙏🏼❤️
      Gleder meg til løpeøkten i tiden fremover, du har definitivt klart å gi meg noe av løpegleden tilbake ❤️

    3. Ååå den frokosten så sykt god ut😍 kan du skrive hvor mye du har av hver ingrediens? Evt link hvis det ligger et annet sted? 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg