Jeg tar en pause

Jeg tror det er på tide å fortelle dere litt om hva som skjer, og hvordan jeg egentlig har det. For en stund siden ble det slutt mellom min kjæreste og meg. Jeg har latt vær å skrive noe om det, av flere grunner. En av dem er selvfølgelig fordi jeg har valgt å ikke være så privat på bloggen, og den andre er fordi jeg på en måte har hatt min lille “fri boble” her inne på bloggen. Et sted hvor brudd og alle vonde følelser ikke eksisterte. Jeg har tenk meg litt om, og jeg synes det blir litt feil å ikke være ærlig med dere, når dere trofast kommer inn her på bloggen hver enste dag. Dere deler av dere selv, kommenterer det jeg legger ut, stiller opp, og er her for meg hver eneste dag.

Det har vært en tøff tid, og samtidig har jeg forsøkt å holde bloggen positiv og spennende for dere, jeg har forsøkt å holde gruppetimene mine gode, harde og alltid med nye programmer. Jeg har forsøkt å holde alle samarbeidspartnere fornøyde, ha alle kanaler oppdatert til en hver tid, og ha absolutt alt på stell. Det har gått greit lenge, og jeg kunne sikkert holdt denne fasaden oppe en god stund til. Jeg har lært meg en måte å håndtere det på, men samtidig så kjenner jeg at det er slitsomt og tar mye av energien min. Det føles også litt feil å ikke dele en så stor endring i livet mitt med dere. Så da er det på tide å dele med dere, at ja – det er slutt med kjæresten, for en god stund siden, og jeg er singel. Det er en ny hverdag, og jeg holder fremdeles på å lære meg å være bare meg.

Det vil bli litt endringer på bloggen fremover, jeg vil slippe dere mer inn, jeg vil være ærlig med dere og mer åpen. Jeg håper dere vil gjøre det tilbake. Jeg håper dere vil være mine kompiser og venninner, som stikker innom her og deler av dagen deres. Deler tankene deres om ulike ting, gir meg tilbakemeldinger, og er her. Jeg håper bloggen kan bli et sted du finner masse motivasjon til å trene, spise sunn bra mat, og leve ditt beste liv. Jeg håper du vil finne inspirasjon til en aktiv hverdag, inspirasjon til å kose deg med godsaker, til å senke skuldrene og bare være deg. Jeg håper jeg kan gi deg alt du ønsker deg fra en trenings og livsstilsblogg.

 

Jeg håper vi kan stå litt sammen i tiden fremover, for skal jeg være ærlig, så skremmer denne nye hverdagen meg litt. Plutselig er jeg bare meg…. Takk gud for verdens beste familie, venninner, Leo og dere! Jeg skal klare dette, og det skal bli så utrolig bra. Jeg tar meg et par dager nå, samler litt krefter, puster litt og lader batteriene. På mandag er jeg tilbake, og det blir starten på min nye hverdag❤️

Jeg håper du vil være med meg videre, på en litt mer ærlig, sårbar og ekte blogg. I en hverdag med oppturer og nedturer, bøttevis av positivitet, inspirasjon og motivasjon. Jeg er takknemlig for hver og en av dere, og tenker at sammen klarer vi alt!

Klem fra Maren

 

62 kommentarer
    1. Det er modig og tøft gjort å være så åpen og sårbar som du er nå! Så trist dette må være for deg. Jeg setter pris på at du er ærlig. I mine øyne – og helt sikkert hos en del av leserne dine – så gjør deg dette kun til et mer “helt” menneske med flere sider. Jeg håper pausen gjør deg godt. Kom tilbake når du er klar for det <3

    2. Man blir sterkere av å tørre å vise seg svak av og til – jeg heier på deg – du vil klare deg fint. 👍😊

    3. Kjære Maren <3
      Det å være singel og alene trenger ikke være en negativ ting, selv om det føles som halve deg er borte og hjertet ditt er revet ut av kroppen, akkurat nå. Bruk tiden godt på å pleie deg selv, og tilbringe tid med dem som gjør deg glad langt inni hjerterota. Lille Leo, dine tantebarn og resten av familien din virker helt fantastiske, og jeg er sikker på de gir deg mye god energi og omsorg <3
      Husk å ta vare på deg selv, om ikke blogg eller Instagram blir oppdatert daglig så gjør det overhode ingenting! Hva med å innføre en fridag i uken slik som Eirin Kristiansen for en periode kanskje?

      Vil så gjerne sende deg en god klem og si at dette, det fikser du <3 men en mer åpen Maren på bloggen har jeg sett frem til lenge – hilsen fast blogglesere over mange år!
      Klem <3

    4. Dette var trist å høre, håper noen dager med pust i bakken og god tid med alle de som du har kjær, gjør deg godt. Vil likevel si at jeg gleder meg stort til å få bli med på litt mer av hverdagen din. Føler på mange måter jeg kjenner deg gjennom bloggen, å du inspirerer og motiverer meg mye både gjennom mat, trening og det å nyte hverdag, så jeg gleder meg til å bli enda bedre kjent med Maren, på det litt mer private og. Du er tøff som deler noe såpass vanskeligt som et brudd, men jeg heier veldig på deg, slik du har heiet på meg gjennom bloggen, Instagram og podcast opptredener, selv uten du har visst det. Lykke til fineste deg 💛

    5. Du er fantastisk, Maren! Det er så sykt beundringsverdig at du har klart å spre så MYE treningsglede og motivasjon i det siste, til tross for at du egentlig har hatt det litt tøft! Unner deg virkelig noen gode, og avslappende dager fremover <3

    6. Åh så leit å høre Maren 🙁 Å gå igjennom et brudd er hardt, jeg må si det det står respekt av at du har opprettholdt kvaliteten og positiviteten på bloggen, treningen osv, jeg tror jeg ikke at jeg hadde klart det. Jeg gikk igjennom det samme selv for noen år siden og hunden min var min største støtte gjennom denne perioden 🙂 God klem til deg <3

    7. Kjære Maren! Ett brudd er tungt på alle mulige måter. MEN en ting er sikkert og det er at man kommer ut av det igjen, og gjerne da mye sterkere enn du var før.. Du er mitt største forbilde og jeg ser så opp til deg! Stå på for dette kommer du igjennom! Ha en god helg og nyt de dagene nå! Viktig med en pust i bakken noen ganger. Jeg heier på deg<3

      Stor klem<3

    8. Ein av grunnane til at eg les bloggen din, er fordi den er ærleg men positiv. Eg får inspirasjon, samtidig som eg føler at du prøver å vise at du også kan ha nedturar, og at det er normalt å ete litt av kvart (til og med smågodt). Og veit du kva? Alle har sitt å tenkje på, og då er det berre sunt at me får litt perspektiv. Eg kjem garantert til å følgje deg vidare 🙂

    9. Off…dette var ikke noe kjekt å høre, Maren! Håper alt blir bedre for deg etterhvert! Elsker bloggen din, og synes det er fint at du er åpen om dette – det er sterkt av deg å fortelle om ting som er vanskelig her inne! Tusen takk for at du alltid sprer positivitet og treningsglede rundt deg – men samtidig er ærlig om det å være menneske, og hvor vanskelig det kan være iblant. ❤️

    10. Kjære vakre Maren<3 Så utrolig modig av deg å dele noe så stort! For fire år siden gikk jeg gjennom et samlivsbrudd selv. Hadde vært sammen med han i nesten seks år, og jeg visste nesten ikke hvem jeg var uten han. Jeg skjønner derfor veldig godt hva du mener når du sier at du må lære å være "bare deg" og at hverdagen skremmer deg litt.. Jeg brukte seks måneder på å gråte, syns synd på meg selv, være frustrert og lei meg, og jeg takket ofte nei til invitasjoner til å finne på ting med venninner fordi jeg trengte å være alene. Men så bestemte jeg meg bare en dag at nok var nok. Ikke skulle jeg gråte flere tårer over den mannen! Og det har jeg heller ikke gjort. Så det sitter kanskje litt i hodet, dette med å komme over en eks..!? Når det er sagt, så tror jeg at det er viktig å kjenne på sorgen og være lei seg når det blir slutt med kjæresten. Ingen er like og alle vil håndtere et samlivsbrudd forskjellig. Det finnes ingen oppskrift på hva man bør/skal gjøre, eller hva som er rett og galt. Ikke la noen fortelle deg hva som er riktig for deg! Lytt til hjertet ditt og tankene dine, så finner du din egen vei! Gode råd er så klart fint å få da 🙂 Vit at denne følelsen du sitter med nå vil gå over! Jeg lover!.. Jeg VET det er håpløse ord for deg akkurat nå, men det er sant. Om en stund vil du være lykkelig igjen, sånn virkelig lykkelig, 100%! det blir fint! 🙂
      Håper du får en fin helg. Klem<3

    11. Kanskje det blir fint for deg å dele mer? Da blir det kanskje enklere å blogge, og det blir et mer ærlig og helhetlig bilde av livet ditt. Og lesere leser vel uansett mellom linjene og tolker små hint?

      Du er uansett en nydelig blogger .
      Mange gode klemmer til deg <3 !

    12. Trist å høre Maren <3
      Men, tenk hvor godt kjent man blir med seg selv i en sånn periode! Og husk at du har mange venninner over hele Norge som gjerne skulle gitt deg tidenes bamseklem! Jeg er en av de! Du sprer så sykt mye glede og inspirasjon, du er vel den eneste jeg går innom på en grå dag, for da vet jeg energien går noen hakk opp igjen! Ta det til deg, og vit at du har en positiv innvirkning på meg og mange andre! Ta deg en tur til Bergen og slå følge med meg opp på stoltzen! 😂

      God klem fra meg <3

    13. Hei Maren. Jeg er helt ny på bloggen din, men dette var sterke og gode ord fra deg som er i en vanskelig tid. Tror du akkurat fikk deg en fast, ny følger gitt 🙂
      Håper du får ladet batteriene, ønsker deg ei god helg 🙂
      klem.

    14. Hei skjønne! Trist nyhet… men sånn er livet noen ganger dessverre :/ Men du kommer deg opp igjen, og bedre tider vil komme, HELDIGVIS! 😀 Gleder meg til ENDA mer av DEG her på bloggen, selv om jeg syns du er veldig god fra før av å dele både oppturer og nedturer på en NATURLIG måte! Det DIGGER jeg virkelig! Du er så EKTE! Ekte mennesker er for meg de BESTE jeg klikker meg inn på! FAKE er så udelikat! DU er DELIKAT, EKTE, GOD, VAKKER og en STOR INSPIRASJON for MANGE!!!<3 Kos deg i helgen med det DU ønsker!<3 Gleder meg allerede til du er tilbake på mandag! STORE gode klemmer til deg FLOTTE, DYKTIGE Maren!<3<3<3

    15. Kjære Maren <3 Sender mange god og varme klemmer din vei i dag! Du er tøff så dette er jeg sikker på at du kommer deg gjennom! Bruk helgen på det du liker aller best! Jeg heier på en åpen og ærlig blogg! Du er såå god og jeg heier på deg!
      <3

    16. Heia skjønne deg! – Det var leit å lese, Maren! Du er sterk, og har mange som støtter deg! Bootcamptimene dine er en skikkelig opptur i hverdagen min, det skal du vite! 🙏🏼 Du er en stor inspirasjon, ikke bare for meg – men for så mange andre der ute! Du er ikke alene ❤️ Ta vare på deg selv! Klem fra meg

    17. Jeg tror de fleste av leserne har skjønt at det har vært noe… Jeg skal ikke komme her og påstå noe som helst, men jeg hadde en følelse av at dere hadde slått opp… Håper du kommer deg tilbake igjen <3

      God helg.

    18. Maren. Synes det er tøft å dele, men samtidig fint. Har selv stått i en kjærlighetssorg de siste månedene, og det er tøft. Det å finne seg selv og glede seg over seg selv og livet igjen, er ikke lett. Og det å kjenne seg så alene er tøft.
      Men håper du finner litt glede av alt det fine i livet ditt og du er jo et så flott menneske som får til såååå mye. Og jeg er jo super fan av deg og bloggen din. Ikke stress. Finn på fine ting og vit at vi er mange som støtter deg og heier på deg. Klem

    19. Har fulgt deg en god stund nå, og alltid blitt så motivert av ditt positive vesen og din inspirerende hverdag. Håper det går bra med deg, og jeg er sikker på at du kommer til å inspirere minst like mye, om ikke mer fremover! <3 <3 Nyt helgen og lad opp batteriene med god mat og masse god snacks, det skal hvertfall jeg. Gleder meg til å følge deg videre!

    20. Åå, Maren dette var trist å lese. Sender gode tanker din vei. Stå på, du har så mye godt å komme med. Jeg heier på deg! Klem

    21. Det gjør vondt å lese, Maren. Ta vare på deg selv, bruk nettverket ditt for hva de er verdt og gjør ting som gjør deg godt! Du er modig som våger å være ærlig! ❤️

    22. Fine, gode deg…. ❤️ Dette var vondt å lese. Ville bare sende deg en god klem og fortelle deg at dette skal gå bra! ❤️

    23. Sender deg varme tanker<3 jeg går gjennom en ekstrem tøff kjærlighetssorg og orker egentlig ikke tanken på å være singel, etter 10 år. Kanskje jeg kan finne litt inspirasjon her inne. Takk for at du deler!

    24. Har forståt det.
      Håper at det går litt bedre med deg, siden du var klar til å skrive det til oss.
      Bloggen din er fantastisk, fordi den utstråler deg. Del det du føler deg trygg med og klar for. ❤

    25. Hei, Maren 🙂 Jeg har følgt bloggen din i mange år. Synes det er tøft gjort av deg å skrive dette innlegget. Første gangen jeg besøkte bloggen din fremsto du for meg nesten som den perfekte treningsdamen. Men etter å lest bloggen din over lengre tid, vet jeg at du ikke er det og er bare et menneske som alle oss andre. Jeg må skryte av at du er en av de bloggerene som lager innlegg i helgene og høytider når andre tar seg fri. Du fortjener virkelig å ta deg en pause. Hvis jeg har et ønske for bloggen din er det at du kanskje skulle tatt deg tid til å svare mer av hva leserene dine skriver på bloggen. Skjønner at det kan være hektisk med alle platformene du bruker. Kan være at noen av leserene dine legger mye i og skrive til deg og i det hele tatt å tørre. Og om du ikke tjener like mye hver mnd. Liker du jo det du driver med og det er vel det viktigste? Jeg kommer fortsatt til å følge deg 🙂 For meg er du en inspirasjon og motivasjon i hverdagen 😉 Jeg heier på deg Maren 😀

    26. Kjære Maren <3

      Det er absolutt ikke en selvfølge at slike ting deles på en offentlig plattform, og du har hatt all rett til å holde kortene tett til brystet. Samtidig er det veldig fint og rørende, på en måte, at du åpner deg for leserne dine. Det er en stor omveltning å gå ut av et seriøst forhold og det er ingen fasit på hvordan man takler det. Jeg synes du er utrolig tøff som både har stått i det så lenge "alene" (les: uten oss lesere, hehe) òg som tør å lette på hjertet (kan man si det?) nå.
      Du inspirerer hver dag og har vært et forbilde for meg siden dag 1, egentlig. Yes please, til mer av hverdagen din, bergogdalbanen som er livet og alt som gjør deg til den du er, sier jeg bare!

      Ha en fin helg! <3

    27. Fine gode deg💗ta deg en pause, la alt synke inn💗Jeg er blitt så uendelig glad i deg💗 jeg vil være her for deg når du trenger det, klem😘💗

    28. Hei Maren.
      Så trist å høre om bruddet. Vi vet alle hvor vondt det gjør, og at det tar litt tid å komme seg på bena. Jeg er likevel av den oppfatning at vi får det vi skal ha, og selv om det høres helt jævlig ut, så tror jeg bare dette betyr at det finnes en annen som er bedre for deg der ute. Din eks har vært i ditt liv av en grunn, og på et tidspunkt vil du se hva det var han og deres forhold skulle gi og lære deg, som gjør deg enda bedre rustet når den neste og rette kommer. Du er en sterk og modig dame! Vi heier alle på deg! 💛

    29. Takk for at du deler og viser en mer sårbar side av det selv. Det krever mot!
      Jeg føler med det og kan bare komme med klisjeer (men klisjeer er klisjeer av en grunn. Fordi det er sant) du vil føle det bedre etterhvert. Det vil ta tid å lege sårene og venne deg til den nye hverdagen. Men ikke mist motet, der vil komme en dag hvor det plutselig ble kjent gjør vondt mer, hvor ting som nå virker vanskelig og uvant vil komme helt automatisk. Og du vil finne kjærligheten igjen.
      Ta så lang pause du trenger, den egositisk siden av meg er veldig glad for at du hittil velger å være tilbake allerede på mandag. Jeg elsker bloggen din, bloggen din og du gjør faktisk ikke en forskjell, det er en historie for en annen dag men vil bare si at du og bloggen din har hjulpet meg mye mer enn du aner! Enda du ikke er særlig privat på bloggen så føler jeg at jeg kjenner deg. Jeg titter innom deg daglig og følger det på Instagram og snapp. Du er en inspirasjon og tror om det er mulig at du vil være enda mer til inspirasjon når du begynner å dele flere deler av livet ditt på bloggen. Jeg er spent på å bli kjent med flere sider av deg. Den siden som er sårbar, den som er negativ, den som har en helt vanlig hverdag, den som kan fortelle om alt fra blåmandag hvor alt har gått skeis til å dele motiverende bilder og ord om kosthold. Stå på, jeg heier på deg <3

    30. Kjærligheten er vond,men også så herlig❤️Jeg heier på deg!! Takk for at du orker og vil dele. ❤️

    31. Er det noe jeg kan forstå, så er det at et brudd er ufattelig vanskelig, og jeg har levd med en fasade i mange måneder selv. Det ble slutt mellom meg og min kjæreste også for en god stund siden, men det er først nå jeg kjenner at brikkene begynner å falle litt mer på plass. Det blir bedre, og jeg lærer meg selv å kjenne på nytt. Det er fint, tøft og utfordrende, men jeg har lært så mye av meg selv de siste månedene.
      Jeg støtter deg jeg Maren, du er helt topp(hvertfall med det jeg vet gjennom sosiale medier). Det er klisje, men så sant: “what doesn’t kill you, makes you stronger” – samme med dette: “du er sterkere enn du tror”. Jeg er levende bevis på begge sitat, og sikkert mange andre som følger deg.
      Stå på, tenk positive tanker, vær sammen med de du er glad i og gjør det som gjør deg glad. I en slik periode er ufattelig viktig å prioritere seg selv, hvis ikke går man på en smell – noe du gjerne erfarer nå. Ta tid til deg selv, det er så viktig.

    32. Så god du er til å sette ord på følelser og hvordan du har det, men også å oppsummere og konkludere og sette mål og se framover – dyktige deg – du kommer til å klare eg fint – gleder meg til å følgende videre. Heia heia deg!!!

    33. Maren ❤️❤️❤️❤️❤️ Mange gode tanker sendes til deg, i tillegg til en stoor klem! ❤️❤️

    34. Hei Maren! Vært fast leser av bloggen din i flere år, men har aldri skrevet en kommentar – før nå. Følte for å skrive noe til deg ettersom jeg er i samme situasjon som deg. Det ble også slutt med meg og min samboer etter 5 år sammen på nyåret, og det er tøft og vanskelig uansett årsak til bruddet. Det er rart å plutselig være alene. For meg har det vært utrolig viktig å holde fast på rutinene som jobb, trening, familie og ikke minst venner. Ser frem til å lese bloggen din fremover og hente masse av ny inspirasjon og motivasjon både når det gjelder trening og hverdag!

    35. Flotte Maren. Jeg er glad for at du ikke har skrevet så mye om kjæresten din her. Ikke fordi jeg ikke vil vite, men fordi du har fått hatt privativet ditt for deg selv.

      Håo

    36. Takk for at du deler! Kjærligheitssorg er knallhardt – men går alltid over 🙂
      Takk for at du alltid inspirerer – på mange frontar. Idag måtte eg ha meg ein “pausedag” – og hadde deg i bakhovudet då eg plasserte meg i sofaen med pledd og god te, etter nokre litt for hektiske veker. Flinke piker treng ein pust i bakken av og til, og eg synes du er flink til å vektleggja balanse og kviletid i ein aktiv kvardag.
      Klem!

    37. Fint og tøft av deg å dele dette! Så lenge det er riktig for deg å dele litt mer er det riktig. Du inspirerer på utrolig mange måter, men du er jo et menneske du også. Og etter kommentarene å lese setter leserne pris på at du deler. Ønsker deg alt godt fremover. Bruk den tiden du trenger. Setter veldig pris på deg, både på blogg og på snap. Sender varme tanker!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg