Jeg deler min handlepose

En solid forkjølelse har tatt over kroppen min, og serverer både feber, tett nese, sår hals og verkende kropp. Heldigvis fikk jeg storhandlet i går før jeg ble ordentlig dårlig. Nå er kjøleskapet fylt til randen med digg mat, og jeg kan fint overleve noen døgn inne i leiligheten. Her er det så mange favoritter at jeg tror vi må ta en nærmere titt.

Maiskakene med chiafrø og havsalt er så digge, jeg spiser dem som de er, eller med ost og skinke. Gjerne paprika, salat og agurk også. Nam nam! Salat og grønnsaker, frukt og bær er alltid et must. Banan til bananpannekaker, cashewnøtter og druer sm snacks. Knekkebrød og ferskt brød, med skinke, og sukkerfritt syltetøy som pålegg.

Egg som pålegg, til pannekaker, i omelett og i hjemmelagde rundstykker til helgen. Skyr, cottage cheese og yoghurt til frokost, mellommåltid og smoothie. Pepsi Max, melk til kaffe og soya sjokolademelk fordi dem smaker helt himmelsk!!! Karbonadedeig til middag, taco, lompepizza, og spagetti med grønnsaker. Zeroh saft i den beste smaken måtte også med. Speltomper og havregryn var også med i handleposen, men de har jeg tydeligvis ikke fått med på bildet.

  

Nå skal jeg ta med Leo på en mini luftetur, før vi kryper tilbake under dyna på sofaen. I dag blir det sofa hele dagen, også håper jeg formen er bra nok til å ta en tur i bursdag til min beste venninne i kveld. Formen MÅ bare bli bedre, på lørdager det jo Strongman run her i Kristiansand. Et 10km langt løp med 30 hindre underveis – jeg gleder meg SÅ, og skal delta uansett!

Jeg håper dere alle er friske og raske❤️

 

Smiiil, Maren

 

9 kommentarer
    1. Hei Maren! Her kommer en kommentar helt ut av det blå, men dette er noe jeg har båret på lenge alene, og av en eller annen grunn føles det veldig rett å dele det med nettopp deg.

      I fjor flytte jeg til en ny by sammen med 2 venninner. Vi skulle alle studere, men ikke det samme. De fikk seg masse nye venninner (noe jeg også har fått, men ikke like gode), i tillegg til at “vi” har fått en stor “felles-gjeng”. Kjæresten min, og hans kompiser flyttet også til samme by samtidig. Vi er nå begynt på vårt andre år her, alle sammen.

      For meg har det vært vanskelig å bo borte fra familien min, som betyr alt for meg, selvom jeg har både venner og kjæreste her. Jeg savner de veldig masse, og reiser en del hjem. I tillegg har jeg følt meg mye utenfor i denne venne-gjengen, ettersom de har mye internt (da flere av dem går samme studie), og de er litt mer party-people enn meg, og er mye ute og fester, både i helgene og i ukedagene, noe jeg ikke har mulighet (eller lyst til), grunnet krevende studie, jobb osv. Kjæresten min har merket at jeg er mye lei meg, og er der mye for meg, og er min aller beste venn. Men jeg vil jo ikke at det skal gå ut over han, at jeg ikke trives så godt, slik at han ender opp med å bruke mye av sin tid som han kunne brukt på kompiser, på meg. Det skal sies at han er en veldig sosial type, med masse kompiser her.

      Jeg mener å huske at du også følte deg ganske ensom, da du studerte i Oslo? Har du noen tips å komme med?

      Kleeeeem<333

    2. Hei Maren. Jeg tenker på mageproblemene du har skrevet om før når jeg ser denne handleposen. Både Skyr, druer, epler, cashewnøtter, zeroh-saft er varer som er høye på fodmaps og klassiske triggere. Bare et tips fra meg, har hjulpet med mye å kutte. Klem fra Ingrid

      1. Druer er innafor, hvert fall i den appen jeg har? epler er no go, det vet jeg, men måtte lage de lappene som er delt på bloggen i dag. Skyr er også lavfoodmap, men kun de to typene jeg har her 🧡 Saften visste jeg ikke, takk for tips!! god klem

        1. Det stemmer vel at druer og cashew ikke er på lista, men det er likevel mange som reagerer på det og ernæringsfysiologen som hjalp meg rådet meg til å holde meg unna. Også for mye kunstig søtning som i sukkerfri matvarer. Lykke til <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg