Jeg blir så fortvilet

God morgen fra en fortvilet frøken. Hva i himmelens navn er det som skjer med helsa mi om dagen. Etter Sri Lanka har det gått i ett med virus og sykdom. Først en kraftig virusinfeksjon på lungene som satt meg ut i flere uker. Nå har jeg hatt 14 dager med “normal trening” og form, og tror dere ikke jeg har blitt helt slått ut igjen. Det gjør så vondt i lungene, og jeg hoster til jeg kaster opp. Jeg føler jeg har tatt alle forhåndsregler, men én litt for hard treningsøkt ( dobbelttimen min på mandag ) og vips raser det sammen.

Jeg lurer skrekkelig på hva slags virus det var jeg dro på meg etter Sri Lanka, for det henger så hardt i, og blusser opp igjen hver eneste gang jeg presser kroppen litt for hardt. Jeg er unormalt positiv til vanlig, men nå blir jeg så oppgitt og lei meg. Jeg er jo straks på vei til Oslo og Geilo, for verdens gøyeste treningshelg med Shapeup. (Bildene i dette innlegget er fra ShapeUp Weekend 2018❤️)

   

I tillegg så skal jeg jo inn i den hardeste perioden med trening til Triatlon. Folk spør hele tiden etter oppdatering på triatlon, og det føles så sykt kjipt å måtte fortelle at jeg ikke får trent, fordi kroppen overhode ikke funker. Jeg føler jeg skuffer alle som gledet meg til masse triatlon-inspirsjon, jeg føler jeg skuffer alle som leser bloggen for å få inspirasjon til treningsøkter generelt, og jeg skuffer meg selv – som endelig skulle få trene harde, gode, effektive og gøye treningsøkter.

Flyet mitt til Oslo går klokken 13, og nå ser det ut som jeg må innom legen eller legevakten før avreise. Det har blitt ganske mye verre bare siden i går, og jeg må sjekke om det finnes noe remedier jeg kan ta for å hjelpe meg gjennom denne helgen. Jeg SKAL ha timene mine på ShapeUp Weekend, jeg har jo  gledet meg så til denne helgen. Så nå må bare alle hjelpemidler tas i bruk, ekstra-lageret av energi finnes frem, og super-Maren kobles på. Dette skal gå!!

Hjelpes, nå har jeg brukt et helt blogginnlegg på å klage. Unnskyld❤️ Nå skal jeg prøve å bare være positiv og blid, og fokusere på å tenke friske tanker. Hvis jeg ikke få trent så mye selv i helgen, så skal jeg hvert fall være superaktiv på sosiale medier, og dele så mye treningsinspirasjon jeg bare kan med dere fra helgen på Geilo.

Det kommer så enormt mange dyktige instruktører, foredragsholdere og spennende mennesker, og timeplanen er helt VILL!! Jeg gleder meg så til å dele så mye som mulig med dere. Følg med på Snapchat: marenerdvik og Instagram: marenerdvik

 

 

Smiiiil, Maren 

 

19 kommentarer
    1. Hei Maren,

      Pleier vanligvis ikke kommentere så mye – men sjekker stadig innom din blogg/IG 🙂 Digger deg!

      Ikke tenk på at du skuffer noen i det hele tatt. Hvis noe synes jeg det er kjempe viktig og også vise at det ikke alltid er slik at kroppen spiller på lag (uansett hvor lyst man har til noe). Synes det er leit å lese at du sliter med dette men tror også det er fint å dele fra både gode og dårlige dager/perioder. Du er positiv og jobber proaktivt for å bli bedre – og ikke minst lytter du til kroppen – der kan nok mange lære! Stå på og masse god bedring! Du inspirerer uansett 🙂

      1. Tusen takk skjønne Linda <3 Takk for fine, og viktige ord! Tror du har helt rett, og at det kun er positivt å vise litt flere sider. Ikke kun glans-dager og super-energi. Tusen takk for denne kommentaren, og for god bedring ønsker. Det varmer <3

    2. Hei!
      1. Det er utrolig vondt å høre at du er blitt slått ut igjen. Jeg har vært borte i noe lignende selv, og det tar helt knekken å “miste kontrollen” og ikke kunne trene/bruke energi som man vil… Krysser fingrene for at du kjenner at energien returnerer snart <3

      2.Jeg tror likevel det er viktig at du deler denne siden av det. Ikke misforstå meg; jeg elsker triatlonoppdateringer, og (alle andre) treningsopplegg/tips du legger ut. Likevel: Dette er en del av livet. Det er lære i det at vi leser om hvordan du lytter til kroppen og gir den tiden sin også.

      3. I samfunnet vårt er vi ikke så gode på å gi ting tid. Jeg føler at det er en holdning om at man skal være "up an about" etter noen dager på sofaen. Sannheten er at mange virus kan sitte i kroppen i lengre tid. I enkelte tilfeller kan kroppen trenge et halvt års tid på å komme seg etter "bare" en influensa. Og det er greit.
      Det er også mye her legevitenskapen henger etter på. Mange virusinfeksjoner som ikke er tilstrekkelig kjent, men som kan være like tunge som f.eks. kyssesyken
      Ikke misforstå meg: Jeg håper virkelig at det ikke er ditt tilfelle. Bare en liten påminnelse (som jeg gir trøster meg selv med titt og ofte også).

      Sender deg masse gode tanker!

      1. Tusen takk for gode tanker, gode ord og refleksjoner. Du er bra! og jeg setter så pris på at du deler din mening og tanker. Ang kyssesyke så kunne legen se på blodprøven at jeg har hatt kyssesyken, men NÅR jeg hadde det er uvisst. Så kanskje ikke så rart at kroppen har vært helt på tur de siste månedene. Det ville jo forklart alt.

    3. Hei vakre, gode deg! <3 Sjönner virkelig din frustrasjon! Synes ikke du klager så mye, så det er heeelt innafor! Så kjipt når kroppen ikke henger med! Huff! Håper virkelig du klarer deg greit gjennom helgen altså! Du er rååå! Digger deg! <3 Stor klem til skjönne deg! <3

    4. du skuffer ingen, du kan ingenting for at kroppen ikke fungerer, noe som er helt menneskelig. Slapp av og bli frisk! <3

    5. Utrulig kjipt når kroppen ikke spiller på lag… Men kanskje ikke det er så lurt å pushe seg, stresse masse med å reise, ha et hektisk program, trene doble økter osv.- når du har hatt en såpass kraftig infeksjon. Kanskje kroppen trenger at du tar helt pause, kobler ut, får masse hvile og ro. Og ikke minst- tar en skikkelig sjekk og får utelukket diverse. Ingen kan noenting for at man blir sjuk, sånn er det bare. Pleier alltid å si til pasientene mine at helsa må komme først.
      Ta vare på deg selv, ta tiden til hjelp- og ikke stress! Syns forøvrig det er fint at du deler- ingen er 100% på topp, 100% av tida.

      1. Jo, og det skal jeg! men med min jobb så er det ikke bare sånn at jeg blir syk, og neste tar over. Mine treningsreiser, og trenings-eventer er helt avhengig av at det faktisk er meg som dukker opp. hehe. men nå er det siste innspurt med denne helgen her, så skal jeg ta tidenes time out med TOTAL hvile. Jeg lover <3 Takk for at du passer litt på meg, jeg leste omsorg i denne kommentaren jeg – og det er veldig koselig <3 Takk for denne kommentaren, jeg skal faktisk virkelig ta den til meg og ta det med ro. klem M

    6. Synes det er fint du deler om livets oppturer og nedturer, det skjer med alle. Kan være til motivasjon for de som kjenner seg igjen og at livet ikke alltid går etter planen. Jeg synes ofte manges fremstiller livet så perfekt, slik at man nesten blit umotivert for sitt eget liv og føler man ikke når opp.
      Jeg selv kjenner meg så godt igjen, med dårlig form (bare for meg har helsa vært dårlig mye lenger). Etter en treningskamp med deg, var det helt stopp for kroppen min. Prøver å kjempe meg tilbake til en normal hverdag. Men altså det er noe helt annet enn med deg. Mente bare at det er fint at du deler de dårlig dagene også!
      Ønsker deg masse god bedring! Ikke ha noe som helst dårlig samvittighet, ikke din feil at du har blitt syk. Skynd deg sakte og lytt til kroppen! Digger deg, du er en fantastisk insirasjon!

    7. Gooooood bedring. Håper dere finner ut av det. Bruk energien på de rette tingene, og ikke tenk at det er ille å “klage litt” eller skuffe noen, det gjør du ikke. Heia deg. Håper du kommer deg til Geilo og får gjort det du vil.

      Klem

    8. Hei Maren, god bedring! Digger bloggen din:)

      Siden du lurer på hva det kan være så må jeg bare spørre om du har snakket med en lege om du kan ha fått Dengue feber viruset på Sri Lanka? Har selv vært der og tre av mine venner fikk det påvist etter vi hadde vært der en stund. De var ikke veldig syke. Det opplevelse ofte som vanlig virus, man trenger knapt å ha feber. Det svekker immunforsvaret i lengre tid i etterkant av første sykdomstegn, noe som gjør at man bør ta det rolig, men er sjeldent farlig for turister som får det. Dette lærte jeg av leger som vi møtte der, tenkte kanskje det kunne være lurt å undersøke om du ikke alt har gjort det da 🙂

    9. Kjære, flotte Maren, takk for at du deler! Og VER SO SNILL og lytt til kroppen din! Eg forstår at det er ekstra frustrerande når identiteten din er so tett knytt til trening og fysisk aktivitet, men sjølv du er berre eit menneske, og kan ikkje alltid fungera på topp…

      Eg slit sjølv med å tilpassa eigne forventingar til realiteten (er for tida gravid, og noko av det eg saknar mest er å ta seg heilt ut på intervalltrening :P), men ein får det mykje betre når ein tilpassar seg verkelegheita… All den dårlege samvittigheita sit i hovudet ditt, alle rundt deg forstår jo godt at ein ikkje kan levera på topp når ein er sjuk!

      Ta det so roleg som du klarar i helga, og riktig god bedring, gje kroppen din all den tida den treng (for min del kan du gjerne skriva om triatlon til neste år i staden 😉 )!

    10. God bedring 🙂 jeg føler med deg. I vinter/tidlig vår ble jeg slått helt ut. Først en runde med kraftig forkjølelse, så tre friske dager før mageinfluensa en uke. Litt bedre noen få dager og en litt hard treningsøkt og deretter runde nr tre med hoste og gørr. Fortsatt litt redusert og ett besøk hos legen viste «bare» virus. Så du får bare være tålmodig og ta tiden til hjelp. Du er ikke sutrete for det. Jeg fant ut at når jeg var syk satte jeg virkelig pris på å være i aktivitet og bevegelse ellers. Masse gode ønsker 🙂😊

    11. Du trenger en henvisning til en spesialist, sånn kan du ikke ha det 🙁

      Håper du får riktig hjelp <3

    12. Du skuffer aldri <3 Føler virkelig med deg! Ønsker deg riktig god bedring. Du er en inspirasjonskilde, uansett! Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg