Hverdagsprat og proteinrike pannekaker

Hei gjengen🧡 Jeg sitter her å momser på gårsdagens pannekaker, mens jeg oppdaterer dere. Jeg var i et møte forrige uke angående et kontorlokale. Jeg har tenkt mye på om jeg burde hatt et kontor å jobbe fra, men for det første er det fryktelig dyrt og for det andre så er det jo strengt tatt ikke nødvendig. På dager som dette, når jeg sitter her i ullgenser og tente lys, macen foran meg, god mat, kaffe og en lun varm leilighet, så tenker jeg at hva i all verden er det jeg tenker på. Jeg har det jo perfekt her🧡 Andre dager føler meg jeg meg fanget i eget hjem, tappet for all kreativitet og arbeidslyst. De dagene løser jeg det ofte med å sette meg på en cafe å jobbe litt, eller bare at lang god luftetur ute, før jeg fortsetter. Så enden på visa blir nok at et kontor er pr dags dato unødvendig, og at jeg har det ganske så fint her.

Jeg føler jeg deler pannekaker med dere ganske så ofte, men for at dere skal slippe å lete etter sist oppskrift så deler jeg gjerne denne også. Problemet er jo at jeg bare slenger sammen ting, og måler ikke opp noe som helst. Jeg skal likevel prøve å estimere ca mål for dere:

  • 2-3 dl havregryn
  • 1 egg
  • 1 dl havremelk
  • En stor banan
  • 1 ts kanel
  • 3 ss Sukrin 
  • 1/2 ts bakepulver 

Kjør sammen med stavmikser, og stek på middels til høy varme i stekepanne. Server som de er, eller topp med noe godt du liker. Mine favoritter er enda mer banan, smør, syltetøy eller brunost. Eller gjerne alt sammen på en gang, hehe.

Jeg håper du har en fin dag i dag, og at du begynner å bli klar for helg. Jeg har så lyst å vite litt hvordan du har det om dagen. Hvordan har november vært for deg så langt? Har du noen hyggelige planer den kommende tiden, eller kanskje du har gjort noe ekstra koselig i det siste? Del litt med meg i kommentarfeltet❤️

 

Smiiiiil, Maren 

 

4 kommentarer
    1. November er bra foreløpig. Alle burde hatt seg en ukes ferie i varmen PÅ denne tiden.det var helt magisk. Ellers i november har jeg booket inn mange hyggelige ting som hyttetur, og ikke minst booket julekonsert. November i fjor hadde jeg så kjærlighetssorg og da ble ikke desember helt som den pleier med all førjulskos som hører med.men nå er det annerledesog jeg har allerede kjøpt inn litt ny julepynt og gleder meg til desember kos.

      Håper du finner masse kreativitet og arbeidslyst hjemme og på café. Klem

    2. Jeg er inne i en sykdomsperiode der den ene infeksjonen avløser den andre og jeg attpåtil har hostet på meg låsning i ryggen. Mer eller mindre sengeliggende på tredje uka. Du som alltid er så flink til å motivere, har du noen tips?

    3. Personlig synes jeg det høres ut som en god idé 😎 Man kommer seg vekk fra de vanlige omgivelsene og trenger kun å konsentrere seg om jobb. Slippe å tenke på alt som må gjøres hjemme. Bloggeren Eirin leide kontor. Det endte med at hun sluttet å leie. Hun kunne jobbe hvor hun ville. Når du har frihet til å gå på café og jobbe hvor du vil er det kanskje mer inspirerende i ditt yrke enn å sitte på et kontor helt alene. Uansett det er greit å komme seg vekk fra der man bor i hverdagen og ha en plass å gå til på dagtid/kveldstid. Jeg likte tanken din 🙂 Kanskje du skulle lagt vekt på hvilken oppgaver som ville vært bedre å gjort på et kontor sammenlignet med hjemme. I tillegg kunne du sikkert hatt noe av møte virksomheten din der. Nå kjenner jeg ikke dine jobb rutiner i hverdagen 😉 Ha en fin helg, Maren 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg