Husdrømmen har offisielt startet

Heii fra det nye huset🧡 På søndag var vi ute på tomten, som nå ikke kun er en åpen tomt lenger, men faktisk et påbegynt hus. Dette er så vanvittig gøy og jeg fikk totalt fullstendig overtenning av dette synet. Jeg merket verken de 10 minusgradene eller at snøen lavet ned. Jeg løp rundt overalt og storkoste meg. Endelig kan jeg se for meg hvordan dette blir – og det blir helt fantastisk!!!

Nå mangler det bare to etasjer til, to verandaer og et stort uteområde på baksiden så begynner det jo virkelig å ligne på hjemmet vårt🧡 Ååå som vi gleder oss!

Vi er godt i gang med mange av valgene for huset, blant annet er kjøkkenet ferdig tegnet og bestilt. Jeg gleder meg så til å vise dere, men allerede nå kan jeg jo dele at det er i matt sort, både kledningen, hvitevarene og benkeplaten går i sort-toner. Vi tror og håper det blir skikkelig lekkert!!

Nå har vi også bestemt oss for hvilken trapp vi ønsker i huset, med 3 etasjer blir den trappen veldig synlig og vi har derfor valg å legge litt ekstra i at den skal være fin. Gulvet er vi så og si sikre på, og vi har en god plan på hvilke fliser vi ønsker i gangen, på vaskerommet og på badene. Det er 3 bad i huset, og alle tre har dusj, så her tenker vi å gå for litt ulike varianter i hver etasje, men ta med oss en rød tråd av stilen fra resten av huset selvfølgelig.

Vi ser nok for oss en litt typisk nordisk stil, med minimalistisk preg, mye sort og litt “stram stil” også myke med opp med beige, gråtoner og naturfarger. Dette er så vanskelig, men samtidig så utrolig spennende prosess🧡

Jeg finner så mye inspirasjon på Instagram og på nettet generelt om dagen. Så nå har jeg lyst å spørre dere:

 

🧡 Hvilken er din favoritt interiør-konto på Instagram?

🧡 Hvilken nettside eller nettbutikk finner du mest inspirasjon? 

 

Del veldig gjerne med meg i kommentarfeltet, det er SÅ gøy med litt tips😊 Jeg er også på jakt etter noen som er gode på uteområder, da vi har en stort og spennende “bakgård” bak huset, hvor vi tenker å innrede litt sånn Grunerløkka møter Bali type Vibe. Masse grønne planter, mot lys betong og treverk, utepeis osv osv.

Jeg blir super takknemlig for alle tips og råd her folkens😍 Gleder meg til å dele litt mer av denne prosessen med dere fremover, hvis det er noe dere synes er gøy??

 

 

Smiiiiil, Maren 

 

 

22 kommentarer
    1. Hei, så utrolig gøy å bygge sitt eget hus og få det akkurat som man vil😊Gleder meg til å se hvordan det blir for dette høres spennende ut 😊 Kom over en instakonto som heter madspusseropp, døds mye fint der inne, og han skal vist være med på programmet eventyrlig oppussing 😊 sjekk den ut og få inspirasjon 😊 Ha en nydelig da🥰

    2. Nordiske hjem og Normann Copenhagen er kontoer på Instagram jeg anbefaler å følge. Når det gjelder nettsider har også Nordiske Hjem en egen nettside. Anbefaler også nettsidene til Interiør 24, House Doctor, Bolia, Sofa Company. Kremmerhuset har også sykt mye fint om dagen🤩

    3. Så gøy og det høres jo ut som dere er på vei til en spennende fin og hjemmekoselig stil. Håper neste gang jeg flytter, så kan jeg hente insp hos deg. Du har det jo allerede kult og fint. Dette blir gøy. Husk å ha en god sofa man både kan sitte godt i og ligge i og se på serie!!

    4. Ååå så gøy, dere ligger litt foran oss i løypa der altså😀 For å nevne noen favoritter jeg kommer på i farta; _husvika har inspirert meg mye den siste tiden. tanjagotthardsen og _mernee for litt dansk eleganse. Og interior.maria har nydelig, inspirerende smak, drive og kreativitet. Lykke til videre med alle valg i tida som kommer! Støtter dette i å legge litt i trappa, den er litt tyngre å endre i ettertid😀

    5. Gratulerer med husbygging🤩. Jeg og min datter på 4 år bygger hus alene. Opprettet en instagramkonto til å få tips og triks. Da det er sykt overveldende å bygge hus, men alle disse valgene😅 @holmahuset. Masse lykke til videre💕

    6. Herlige London så gøy!! Gleder meg til å følge med på alt fra farger til romløsninger til materialvalg! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg