Helg, men hva betyr vel det nå?

Reklame | Annonselenker

Disse bildene er tatt på en solrik dag, før all denne virus-galskapen kom å tok oss. Været er like fint nå, som på disse bildene, men stemningen er en helt annen. I dag har jeg jobbet litt med eget hode, bekymringene har bitt seg litt fast, og jeg som anser meg selv som en langt over middels positiv og glad person, har i dag kjent på litt kjipe følelser. Jeg tror det er sunt å si det, og dele det. Jeg er en person som ikke blir sittende i mørket spesielt lenge, og nå som man er veldig mye alene måtte jeg ta tak i de litt mørke følelsene selv.

Så hva gjorde jeg? Jeg oppsøkte to ting jeg vet alltid hjelper på humøret, nemlig frisk luft og bevegelse. Ut på tur, ikke for å trene, ikke for høy puls, men bare for dagslys og luft, og kjenne på at kroppen funker.

Det gjorde så vanvittig godt. Så vær så snill mine fine venner, blir det skikkelig kjipt, så kom deg ut, hvis du kan! Beveg kroppen din, kjenn på frisk luft i lungene, kjenn på dagslys og sol i fjeset. Det er utrolig hva en tur kan gjøre.

I dag så jeg at de nydelige kirsebærtrærne i Kristiansand har begynt å blomstre, og det gav meg en helt nydelig påminnelse om at våren kommer, det spirer og gror, helt totalt upåvirket av virus-kaoset vi mennesker befinner oss i akkurat nå. Det er små ting som det, som gir litt hverdagsglede nå.

Jeans – HER / Jakke – HER / Solbriller HER

I dag er det fredag, men hva betyr vel det nå? Jo det betyr noe! La det bety noe. Kjenn at det er helg, kjenn at fredagskvelden er noe annet enn mandagskvelden. Lag noe ekstra god mat, kos dere litt ekstra. La lørdagsmorgen være litt ekstra fin, lang frokost. velg at helgen skal være noe annet enn uken, selv om vi stort sett bare er hjemme. Bestem deg for at helg er helg, uansett❤️

Mine helgeplaner er som følger:

Fredag:

Koskveld hjemme med Leoen min. Vi spiser pizza, ser på tv, oppdaterer bloggen, redigerer litt filmer, og koser masse masse. En fin kveld med min lille firbente favoritt.

Lørdag:

Jeg skal lage meg en ekstra god frokost, med ristet brød, egg og kaffe. Så skal jeg gå en god tur, og kose meg med å redigere ferdig en ny film til Youtube. Så skal jeg ringe mormor❤️ Jeg tenkte også å bestille noe skikkelig digg take-away mat på kvelden, og være sammen med min favoritt person.

Søndag:

På søndag håper jeg å få sett familien min, selv om det blir på avstand, så må jeg jeg se dem litt nå. Jeg er vant til å se dem så ofte, og det er uutholdelig å ikke være med dem slik som jeg er vant til. Ellers blir det søndagskos med litt baking og avslapping.

Så ja, det var mine små, men fine helgeplaner. Nå vil jeg gjerne høre dine. Har du ingen? Lag deg noen❤️ Putt noe koselig inn i helgen din, bestem deg for at det er helg – og det betyr noe😍 Så, hva skal du i helgen?

 

Smiiil, Maren 

 

 

6 kommentarer
    1. Så hyggelig å høre helgeplanene dine! Dagen hos meg startet tidlig med intervaller i 8-draget, så ingen tvil om at det ble en god start på dagen! Etterfulgt av ekstra god frokost med min mor, før det nå står en del skolearbeid på planen.. Men tenkte å kose meg litt ekstra med litt yoghurtnøtter til kaffen, så går nok skolearbeidet også som en sus:) Tenkte også å lage litt ekstra god lunsj, kanskje sveler eller noe annet godt! Også blir det nok litt mer skolearbeid og kanskje en gåtur i ettermiddag før pizza og rolig kveld i sofaen står på planen!<3 Imorgen er planene minimale, men en tur i finværet bør ihvertfall inkluderes:D

    2. Føler veldig med deg, Maren! På dager som er litt tunge så hjelper det å komme seg ut på gåtur i frisk luft😊 Mine planer for helgen er å ta en løpetur ute, lage god mat, se serie og så må jeg få sett familien min litt jeg også❤️ Ha en strålende helg fine deg😍

    3. Tror mange kan fort blande ukedager med helg nå ja. Jeg elsker helgefølelse, så den blåholder jeg på. Det som blir forskjellen for meg, er godis, haha! Der holder jeg kun til Fredagskveld og Lørdagskveld + litt rødt i glasset! Gleder meg alltid til helg på grunn av det! 😉 Klem til deg, goding! <3

      1. Selvfølgelig, for 14 dager siden ❤️ Får dette spørsmålet på nesten hvert eneste blogginnlegg, og en hel haug av meldinger på Instagram og snap. Helt ærlig er jeg rimelig lei av det. Det først jeg gjorde var å registrere meg, så det trenger ingen å tenke på🙏🏻 Jeg får mye stygge og ordentlig kjipe meldinger at jeg er en overfladisk og ubrukelig blogger som burde skamme meg for at jeg ikke er på sykehuset, men jeg har Registert meg og skal løpe opp på sykehuset med det samme noen ber meg om det. mer enn det kan jeg faktisk ikke gjøre. Så nå håper jeg folk kan roe kraftig ned på de kjipe kommentarene. (din kommentar var ikke kjip, men det har bare vært så fryktelig mange nå, at jeg måtte få lov å si i fra)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg