Hekta på Yoghurt-bowls

God lørdagsmorgen hjerter❤️ Jeg håper du har sovet godt og er klar for en fin lørdag? Jeg har sett så mye skumle serier i det siste, at jeg tar dem med meg rett inn i drømmeland. I natt har jeg hatt det ganske så hektisk med å dukka unna kuleskudd og løpe fra seriemordere. Nå er det heldigvis morgen, og jeg starter denne lørdagen på best mulig måte med yoghurt-bowl til frokost.

Jeg har jo alltid spist mye smoothie bowls, men nå for tiden er jeg hekta på yoghurt-bowls. Det ser ganske likt ut, men basen er ulik. Yoghurt bowl tar så mye kortere tid å lage, og passer perfekt på dager du enten har litt mindre tid eller har mer lyst på en creamy variant av bowlen din.

Du trenger:

  • Valgfri type yoghurt 
  • Kesam eller cottage cheese
  • Ønsket type frukt og bær
  • Granola, frø og/eller nøtter

I disse to har jeg brukt en vanilje yoghurt, blandet med mager kesam, og en kirsebær yoghurt blandet med litt cottage cheese. Begge er toppet med mango i biter, friske bringebær, blåbær og en glutenfri granola jeg kjøpte på Kjøkkenskapet, en cafe her i Kristiansand. Så enkelt, og så utrolig godt!

Disse bowlene smaker godt, og gir deg godt med næring. Du får proteiner fra yoghurt, kesam og cottage cheese, karbohydrater fra granola og frukt/bær, og fettsyrer fra nøttene i granolaen. Jeg liker godt å spe på med litt mer nøtter, for økt og mer langvarig metthetsfølelse.

Det beste med disse yoghurt-bowlene er at det er så enkelt å variere dem, og dermed blir jeg aldri lei. Det finnes uendelige varianter av kombinasjoner, og det finnes så mye godt du kan putte både i og oppå bowlen din. Prøv deg litt frem med type Yogurt, og ulik type topping, helt til du finner din favoritt.

Ha en nydelig lørdag venner❤️

 

Smiiil, Maren 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg