For aller første gang

Heiii mine venner❤️ I går fikk jeg ikke oppdatert dere, jeg var rett og slett for opptatt med å lære meg å sykle på racersykkel. hehe. Det heter vel egentlig landeveisykkel – men racer høres så mye kulere ut! Jeg hadde altså min aller første tur på denne typen sykkel, med klikke-ut sko og gir/brems på en helt ny måte enn hva man er vant til.

Det var litt skummelt i starten, men med god veiledning fra storebror, fikk jeg dreisen på det etterhvert. Jeg liker godt motbakke og rett frem, utfor er jeg fremdeles en skikkelig pyse.

Nå skal det bare øves masse mer, så satser jeg på at jeg blir tryggere på sykkelen snart. Er det noen av dere som sykler aktivt? Alle tips tas i mot med stor takk!

Og har jeg noen svømmere blant leserne mine så rop ut, det er nemlig der den største utfordringen ligger. Jeg kan overhode ikke svømme crawl, og sliter ordentlig med teknikken. Timing på pustingen er det vanskeligste, og jeg har innsett at jeg har en stor jobb å gjøre! Så hvis du er enn crawle-ekspert, blir jeg lykkelig for et råd eller fem.

I skrivende stund er jeg på besøk hos mamma og pappa. Vi skal lage fiskesuppe med masse digg i, og med grovt ferskt brød til. Blir den god skal jeg selvfølgelig dele oppskriften med dere i neste oppskrift-onsdag❤️

Ha en nydelig helg videre mine venner❤️

 

Smiiil, Maren 

 

7 kommentarer
    1. Hei,

      Veldig kult at du skal delta på triatlon, jeg har selv deltatt noen ganger, og det er slitsomt, men utrolig gøy og deilig etterpå! 🙂

      Jeg holdt aktivt på med svømming før og vært svømmeinstruktør en stund. Mine beste tips ang crawl-teknikk er å tenke på at crawl-svømming ikke er mage svømming, men sidesvømming. I det armen kommer opp av vannet skal samme side (både skulder og hofte) roteres opp, det blir dermed mye lettere å puste. Prøv å kun ha et brilleglass over vann når du puster, løfter du hode for mye synker hoftene dine og det blir som å svømme i motbakke. Jeg anbefal å øve med en drill hvor man øver på å svømme på siden og finner balansen der, se
      https://m.youtube.com/watch?v=e24vIP-3b3w

      Lykke til med oppladningen til triatlonet og håper du knekker crawl-teknikk-koden 🙂

      1. Ååå dette er så gull!! TUSEN TAKK for at du tok deg tid til å dele din erfaring, og råd til crawl. Nå skal jeg se på filmen, og ta med meg tipsene dine. Tusen takk❤️

    2. Utrolig gøy at du skal prøve deg på triatlon! Jeg er fortsatt ganske ny til det, og deltok på min første sprint i 2017. Ifjor var jeg med på Ironman i Haugesund, 70.3! En sinnsyk opplevelse og fantstisk mestringsfølelse i mål. Jeg har tidligere deltatt på et 10ukers crawlkurs for nybegynnere og der lærte eg mye! Kunne ikke crawle fra før. Har hatt en del «panikkanfall» i sjøen. Syns fortsatt det kan være litt skummelt. Så mitt tips er å øve masse på det når utesesongen nærmer seg!
      Syns også det er litt ekkelt med racersykkel. Blir mer og mer vant, men jeg er veldig glad i bremsene i nedoverbakkene🙊
      Masse lykke til! Jeg gleder meg til å følge ferden videre 🏊🏻‍♀️🚴🏻‍♀️🏃🏻‍♀️

      1. Så inspirerende å lese❤️ Wow så tøff du er!! Kjenner meg godt igjen med å få litt panikk ift vann/pusting, og bremser som en helt nedoverbakkene. så der er vi ganske så like. hehe. Tusen takk for gode ord, og lykkeønskninger – det trengs!! klem M

    3. Så kult at du har begynt å sykle landevei! Du må få deg en konto på Strava, sånn at vi kan følge fremgangen din! Hadde vært utrolig gøy. Et tips til syklist fra syklist, ta av “bremmen” på sykkelhjelmen din (den trenger du ikke…), og gule refleksene på hjulene dine…de er en “no-no” for erfarne landeveissyklister..Hehe.

      Følg meg gjerne på Beate Nygaard på Strava!!

      1. hehe, no way!! tror jeg holder meg helt for meg selv i noen uker til. Igjen Strava her. Ja mange har påpekt at den bremmen er fryktelig feil – men det er ikke min hjelm, jeg bare låner den inntil min kommer. Har bestille meg en ny nemlig. Så jeg tør ikke begynne å tulle med den, siden den ikke er min. Takk for at du sier i fra😊😊

    4. Hei 🙂 utrolig gøy med triatlon. Jeg har selv drevet med svømming i 10 år og har vært svømme trener. Mine beste tips er å øve på arm og ben teknikk hver for seg med plate foran for å trene på ben og pute mellom bena for å trene ben. Dette vil gjøre det lettere å få til den riktige teknikken. Det er også lurt å tenke på å puste hvert tredje tak. Altså puste på annenhver side, og prøve å ikke løfte hodet opp men holde det langs vannkanten. Kroppen bør være helt strak, og vippes over på siden når du puster 🙂
      Lykke til !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg