Et vegansk kosthold

Heii mandag🧡 Velkommen til en ny uke, og jeg tenker å starte den med å dele denne fargerike og fristende veganske lunsjen. Dette var lunsjen vår for et par dager siden, og jeg blir faktisk glad av disse bildene. Se på de deilige fargene🧡 Jeg er ikke verken veganer, eller vegetarianer, men jeg koser meg med et plantebasert kosthold flere dager i uken. Jeg liker så godt en hashtag som en venninne delte med meg. #youdonthavetobevegantoeatvegan – og det er jo så sant! Alle kan spise litt mindre kjøtt, og litt mer plantebasert, uten at det krever at man endrer totalt på hverdagen og livet sitt.

Bare se på disse herlige rettene, så det ikke litt fristende ut?

   

Rettene du ser på bildene er en vegansk kokos-yoghurt bowl med hjemmelaget granola, og en herlig sala, laget på grønnkål, ovnsbakte rotgrønnsaker, quinoa, pærer og ristede kikerter, og med en nøttebasert dressing. Mmmm.

I dag er det meldt knall sol på sørlandet, og etter et par timer jobb her hjemme, skal jeg ut på langtur i skogen med Leo. I ettermiddag skal jeg ut på noe litt spennende med pappaen min, og senere på kvelden er det tid for ny Bootcamp med gjengen min. En finfin mandag🧡

I morgen skal jeg tilbake til Spiren cafe ( hvor denne maten er fra) for et spennende møte. På torsdag er det sannelig tilbake enda en gang, for min hellige time sammen med Nina. Jeg gjør Yoga med henne hver torsdag, og jeg er så glad for å være i gang igjen🧡

Denne uken her blir aktiv og fin, med to Bootcamper, egentrening, yoga og en RÅ bootcamp med 70(!!) stykker på Sørlandssenteret på lørdag. Jeg gleder meg🧡  Har du en fin uke foran deg? Hva er dine planer denne uken? Del gjerne med meg i kommentarfeltet.

 

Smiiil, Maren

 

3 kommentarer
    1. He! Ikke så ofte jeg kommenterer men nå må jeg bare 😄 jeg synes det er så bra at du sier at vi alle kan spise vegansk uten å være veganer. Ved at du fremmer det på en slik måte som du har gjort vil det føre til at andre tenker det samme etter hvert. Det må ikke være enten eller. Og jo mer plantebasert man spiser jo mer innser man hvor lett, varierende og inspirerende det er! Jeg ble i alle fall glad av og lese det

    2. Viste du at det er viktig og få i seg kjøtt.
      kjøtt er en viktig kilde til protein.
      Det er også mye jern i kjøtt

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg