Et supert treningsprogram å starte året med

Hei og god morgen🧡 Har du en fin start på dagen? Jeg vil tro mange kjenner på at det kanskje var litt tungt å komme seg opp og i gang i dag. Etter flere dager fri, og et liv litt utenfor hverdagsrutinene, så kan vekkerklokke, jobb/skole føles litt brutalt. Da hjelper det å tenke på at det går over, og at kroppen snart er tilbake til vante rutiner. Mange vil kanskje også kjenne på at det er litt deilig med hverdagsliv igjen, at kroppen fungerer bedre med litt mer rutiner. Jeg kjenner i hvert fall for min del at jeg har det så mye bedre med både magen min, søvn og alt, når kroppen får litt mer av den maten den er vant til, og de rutinene den liker.

I dag har jeg lyst å dele et enkelt treningsprogram med dere, dette programmet kan du fint kjøre utendørs, og helt uten noe form for utstyr. Høres ikke det litt digg ut? Jeg synes du skal trene ute hvis du har mulighet, det er så utrolig godt å få litt frisk luft etter en lang dag innendørs.

Øvelsene: 

  • Bulgarsk utfall
  • Pushups
  • Trappeløp
  • Dips
  • Ettbens hofteløft
  • Stepups
  • Hopp

Øvelsene er demonstrert med bilder under.

Slik gjør du: Kjør 10 repetisjoner av første øvelse, deretter går du rett over på 10 repetisjoner av neste, rett på 10 repetisjoner av den tredje øvelsen, og slik jobber du deg gjennom alle 7 øvelsene.

Dette regnes som én runde, og jeg ønsker at du kjører 2-4 runder, alt etter hva du har tid til, og hvor mye du ønsker å trene eller er vant til å trene. Det kan være fint å starte med en eller to runder, også kan du jobbe deg oppover til 4 runder etterhvert. Det er smart å starte rolig, og øke gradvis.

  1. 1. Bulgarsk utfall: 

2. Pushups / Armhevninger 

3. Trappeløp

4. Dips 

5. Ettbens-hofteløft 

6. Step-ups 

7. Hopp 

God trening, og lykke til! Husk at ALT er bedre enn ingenting, og første gang kan du gjerne starte med å gå deg en tur, finne et sted du føler passer å kjøre denne typen økt, prøve et par av øvelsene, og si deg fornøyd med det. Neste gang går du til det samme stedet, og kjører én runde av økten. Neste gang kjører du kanskje to runder. Etter som ukene går kan du øke gradvis, og  før sommeren er her så jogger du til stedet ditt, og kjører 4 raske og effektive runder på stedet ditt.

Jeg vet du kan!! Start rolig, og jobb ut fra ditt eget utgangspunkt! HEIA DEG🧡🧡🧡

 

Smiiiil, Maren 

7 kommentarer
    1. God nytt år til deg Maren! 😀 Fortsett med å spre mye treningsglede og mange fine feelgood blogginnlegg. Elsker hvordan bloggen din har blitt til en blanding av både trening, mat, hverdagsliv og interiør. Kombinasjonen synes jeg er helt perfekt, så fortsett med det. Sender mange klemmer til min favorittblogger <3

    2. Håper fortsatt på et innlegg om trening for sykepleiere! Er halvveis i utdanningen nå, men ganske blank på hvilke deler av treningen man bør prioritere for å holde seg skadefri, frisk og takle arbeidsmengden. Vet at du ikke jobber som det nå for tiden, men tipper du kanskje kjente litt på det når du var i praksis og hadde vikariatet?
      Vi skal jo tenke forflytning istedet for løft, fks, men det er jo ikke til å komme bort ifra at det kan være en fysisk tung jobb og inneholde nettopp løft.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg