Et smart lite kostholdstips

Jeg har satt sammen en fin liten gjeng av små krukker, og fylt dem med godsaker som jeg bruker som topping på smoothie bowl, havregrøt, eller “marenskåla” som består av meieriprodukter og frukt. Det er så enkelt gjøre maten litt mer fristende, delikat og ikke minst næringsrik, når alt står linet opp og klart på denne måten.

Alle ingrediensene er kjøpt på vanlig matbutikk, og fylles enkelt på når det går tomt. Jeg er så hektet på tranebær om dagen, det er både søtt og godt, og tilfører så mye som topping. Det samme gjelder solsikkefrøene. Akkurat denne varianten er litt saltet, og det er ekstra digg. Mmmm.

Jeg skulle helst hatt cashewnøtter også i samlingen min her, det hadde vært helt optimalt. Chia frø er også veldig godt! I tillegg til disse tørrvarene, så liker jeg godt blåbær, bringebær og banan som topping.

Håper dette lille tipset kan være til inspirasjon🧡 For min del har det blitt då mye enklere å gjøre maten min litt mer spennende, når det er så tilgjengelig. I tillegg synes jeg det ser fint ut på kjøkkenbenken.

 

Smiiiiil, Maren 

 

2 kommentarer
    1. Vi har nåken støre krokker stående på kjøkkenet, med litt av hvert. Kanskje da blir inkjøp ned mindre krokker også no. Fint og godt tips. ❤

      Godt å sjå at du nyter someren, håper den varer ei stund no. Fortsat god sommer ❤🙂

      1. Ja det kan være smart, og de koster jo ingenting❤️ Tror jeg betalte 10kr og 20 kr for mine Den litt større kostet vel 50 kr. Men husk at du også kan bruke gamle syltetøyglass for eksempel. God sommerklem til deg Edel-Iren

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg