Et positivt pusterom

Det føltes litt rart å våkne opp i dag, som om vi våkner opp til en ny og endret verden. Hverdagen fremover vil bli så annerledes, for oss alle. Jeg skal ikke bruke bloggen til å skrive om Cornonaviruset hver eneste dag, dette skal få være et sted du kan rømme litt bort når du trenger det. Det pumpes ut informasjon i alle kanaler, du trenger det kanskje ikke her også.

Det betyr ikke at jeg ikke bryr meg, for tro meg, det gjør jeg. Det opptar tankene hver eneste dag, og bekymringen for de eldre og svakeste i samfunnet sitter som en verkende klump i magen.

Jeg er bare helt nødt få gjenta et par ting: 

🧡 Vask hendene dine med såpe og vann, grundig!

🧡 Hånddesinfeksjon er et godt alternativ, dersom håndvask ikke er mulig. 

🧡 Unngå store folkemengder, og steder man lett kommer nærkontakt med andre 

🧡 Hold 1 meters avstand fra folk

🧡 Har du hatt nærkontakt til en person med påvist covid-19 skal du i hjemmekarantene. 

🧡 Har du vært ute å reist utenfor Norden etter 27 februar 2020 skal du i hjemmekarantene, uansett!

🧡 Papirlommetørkle foran nese og munn hvis du må hoste/nyse, kast så lommetørkle og vask hendene. 

🧡 Bruk albuekroken dersom papirlommetørkle ikke er tilgjengelig. 

🧡 Ikke få panikk, ikke hamstre inn unødvendige menger mat (det er ingenting som tilsier at matleveranser skal stoppe opp), pust med magen, og følg med for videre oppdateringer og anbefalinger fra helsedirektoratet. 

Jakke / Strikkegenser / Bukse / Sneakers 

Nå skal jeg drikke opp kaffekoppen min, og ta med meg Leo ut på en god tur i frisk luft. Så skal jeg undersøke om det er behov for meg som sykepleier og om man kan hjelpe til på noen måte❤️

Håper du får en fin dag, og gjør det beste ut av situasjonen du er i. Jeg gleder meg til å titte innom litt senere og dele gøye tips til hva du kan gjøre i karantene hjemme i disse dager, serietips, filmtips, hjemmetreningsprogrammer +++. Vi må alle bidra på vår måte, og jeg håper jeg kan bidra med å lage denne bloggen til et positivt pusterom for deg🙏🏻

 

Smiiil, Maren 

6 kommentarer
    1. Maren. Tusen takk for at du skriver et innlegg. Vi trenger absolutt et pusterom, inspirasjon og hjemmetreningsøkter (så de av oss som har hjemmekontor ikke går på veggen), men også tusen takk for at du postet disse to siste innleggene med fokus på situasjonen… Det er så viktig at vi alle tenker på hverandre.
      Håper du får en fin dag. Takk for jobben du gjør.
      <3

    2. Du er så fin og positiv, takk for at du sprer litt glede i disse tider! Jeg er selv i hjemmekarantene da jeg har reist utenfor Norden, noe som kom som et sjokk på meg igår da jeg ikke har vært et sted som har vært noe særlig rammet. Selvsagt retter jeg meg etter myndighetenes krav, spesielt fordi jeg jobber i butikk hvor jeg har mye kontakt med så mange andre mennesker! Setter stor pris på tips for å «nyte» karantenen de neste 2 ukene! Har allerede planlagt seriemaraton og grundig rydding og vask av leiligheten, men alle tips mottas med takk 😀
      Ta vare på deg selv og andre, du er en solstråle over nettet❤️

      1. Åå fine du❤️ Takk for en koselig kommentar. Ja tror det er mange med deg som plutselig var i karantene, og ikke var helt forberedt på det. Man må bare gjøre det beste ut av det, og innrette seg etter kravene som du sier🙏🏻❤️ Seriemaraton og rydding er supert, skal få delt enda flere tips med deg i morgen 😍

    3. Så deilig med dette pusterommet. Jeg er omringet av syke pasienter, omorganisering på sykehuset og mye styr, så det å titte innom her er koselig. Å få et lite avbrekk med god info, men også litt inspirasjon nå er alfa omega. Vi må alle finne noen små gleder nå, og tenke at det beste vi gjør er å beskytte de svake og syke i samfunnet og ikke utsette oss som jobber i kritiske yrker for unødvendig smitte.

      Stå på. Kanskje om du har noen gode rundstykker og brød oppskrifter? Og action film tips, det trenger jeg ihvertfall. Alt av kantiner og kiosk er stengt på sykehuset, så nå blir det mye alternativ lunsj. !!
      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg