En total helomvending

I dag våknet jeg opp og hadde bare lyst å forsvinne under dyna igjen. Skitne glass og tallerkner på kjøkkenet, skittentøy på badet, matrester på benken, kaos i sko & klær i ganga, støv i stua, sand og støv på gulvet, kaotisk på treningsrommet med en haug av esker og rot. For lite søvn og for mye tanker. Bekymringer over ting jeg ikke får gjort noe med, tanker på ting jeg har tenkt tusen ganger fra før av, som ikke endrer seg med enda en runde tankekjør. Et sterkt ønske om å bare hoppe over mandagen og stupe under dyna igjen. En mandag så blå at det nesten gjorde litt vondt.

En kopp kaffe, to kopper kaffe, musikk, sol ute. Litt mer våken , litt mer positiv. Så kom jeg på min egen økt som jeg delte på bloggen i går. Den så rå gøy ut! men skulle jeg løpe så måtte treningsrommet og tredemølla trylles frem fra under et lass av tomme pappesker og rot. Og skulle jeg først rydde der, kunne jeg jo ta resten også.

Så da bare bestemte jeg meg!!

Håret opp i tutt, på med pulsklokka, høy musikk også var det i gang. Hele leiligheten ble støvsugd, hver minste lille cm saumfart for støv. 4 poser med søppel og tomgods. Flatpakking av alle tomme esker og ned i søpla med det. Tømme maskinen, sette på ny. To kjappe maskiner med klær. Høyere musikk på, øker tempo, flyr over leiligheten. Brette klær, rydde, kaste, fikse og ordne. Opp med verandadør og vinduer, inn med frisk luft og sol.

2 timer senere skinner leiligheten, og inne på treningsrommet er alt rotet borte. Mot meg lyser tredemølla. Jeg fisket frem min egen intervalløkt, propper i ørene for å få musikken enda høyere og mer intens, også løp jeg.

Jeg har drevet med seriøs trening i 15 år, men jeg tror aldri jeg har kjent på en så sterk endorfinrus som det jeg følte på i dag. Det føltes som bena løp av seg selv. Spillelisten jeg har på min faste løpetime, uke etter uke på treningssenteret jeg jobber på, dundret i ørene. Jeg følte jeg var tilbake i salen min, med den fine spreke, fantastiske gjengen min på møllene foran meg.

Alle kaos-tanker føk vekk, alle bekymringer bare slapp taket, og jeg følte jeg la igjen 10kg med negativitet på den mølla. Snakk om total helomvending!!!

Dette måtte deles med dere, og jeg håper du husker på dette neste gang du selv kjenner på en kjip dag. Du kan alltid snu det, du må bare gidde å ta det første steget.

Nå skal jeg komme meg i gang med jobb, og jeg har bestemt meg for å ta energien jeg fant på tredemølla, med meg inn i resten av arbeidsdagen🧡

Håper du har en nydelig mandag, og hvis ikke – husk at du alltid har muligheten til å ta en total helomvending💪🏼🧡

 

Smiiiil, Maren

 

 

8 kommentarer
    1. Takk for påminnelsen om at man har et valg om å snu en dårlig dag. Det handler som du skriver om det å gidde å ta det første steget. Håret i en topp og på med treningstøy kjenner jeg meg så igjen i! Da er det liksom ingen vei tilbake, bare å kjøre på! Et ryddig hjem får i allefall en dårlig dag til å bli litt bedre😊

      1. Ja ikke sant, bare man klarer å starte og ta det første steget, så kan alt snu😍❤️ et ryddig hjem hjelper så enormt, altså det er helt vilt hvor mye det påvirker humør og trivsel når det er fint, ryddig og rent rundt seg.

    2. Ingenting i verden kan beskrive følelsen trening kan gi! Jeg er så takknemlig for at jeg endelig er tilbake på det stadiet hvor trening løfter humøret istedet for å trykke det ned. For det var faktisk en periode hvor trening bare var slitsomt – men heldigvis ikke nå lenger 😀

      1. Ja selvfølgelig. Den er åpnet opp for alle, sharing is caring ❤️❤️ Listen heter: Løp 2020 og svettefest med Maren Erdvik
        Bare søk opp mitt navn så kommer alle mine lister

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg