En tøff og god treningsøkt

I dag ble det en litt sen oppdatering, men dagen har rett og slett bare løpt litt fra meg. Jeg startet med å forsove meg, og selv om det ikke var mer enn 30 minutter, så forstyrrer det hele rutinene på dagen min. Den gode frokosten jeg hadde gledet meg til måtte utgå, turen med Leo som ofte er en koselig start på dagen ble stressende og hastig. Jeg løp ut døren, med høy puls og med en litt stressende start på dagen med meg i ryggsekken. Det påvirket treningsøkten jeg var med på, jeg var stresset og faktisk litt sur (kanskje bare sulten?) hehe. Jeg klarte heldigvis å finne frem smilet etterhvert, og det ble en fin styrkeøkt. Etter trening fikk jeg meg en stor og god frokost, og masse kaffe❤️

Leo fikk seg en god tur, og vi fikk besøk av en god venninne som valgte å flytte konkret sitt til stuen min i dag. Skikkelig koselig. Vi satt her i stua, drakk kaffe, skravlet, jobbet og koste oss. Jeg fikk gjort så mye, samtidig som det var sosialt. Mandagen som først føltes litt blå, ble så langt fra blå som den går ann. En ordentlig fin dag!

    Foto: @mellotune

Jeg løp videre for å holde gruppetime for den faste gjengen min på Solsiden. Jeg ble med på økten, og det var en ordentlig hard, men samtidig skikkelig gøy økt. Jeg skal selvfølgelig dele den med dere. Økten var todelt:

Del 1: 

AMRAP 20 (as many rounds as possible in 20 minutes) med følgen de øvelser:

  • 10 markløft
  • 5 hengende benhev
  • 10 goblet squat
  • 5 burpees
  • 10 box jump 

Disse øvelsene til sammen er én runde. Så gjelder det å komme seg gjennom så mange runder som mulig på 20 minutter.

Del 2:

Teams of 2, AMRAP 16 (as many rounds as possible in 16 minutes) med følgende øvelser:

  • 20 slamball (10kg ball)
  • 20 thrusters
  • 20 kettlebell swing
  • 20 partner situps 
  • 4 runder med trappeløp (5 etg)

Her jobbet vi sammen to og to. Når vi som lag har gjennomført alt over, er det én runde. Så gjelder det å gjøre så mange runder som mulig sammen, på 16 minutter.

Det gikk brutalt hardt for seg, folk jobbet på som gale og det ble en solid svettefest. Høy musikk, tunge vekter og høyt tempo. Så utrolig gøy, og en ordentlig god start på uka.

Jeg koser meg så med å trene den faste gjengen på mandager, og spesielt gøy er det når jeg får være med selv også! Jeg er så glad og takknemlig for at dette er jobben min. Tenk å få lov å spre treningsglede, og dele ut endorfiner til så mange fine folk, hver eneste uke💪🏼😍❤️

Nå har jeg dumpet ned i sofaen med en stor tallerken med kylling, grønnsaker, masse ris og bearnaise. Til dessert blir det en stor fruktsfål med vaniljesaus og en knekk eller to med sjokolade. Mmmm. Håper mandagen har behandlet deg bra, og at du er klar for denne uka!!

 

Smiiiil, Maren

 

 

3 kommentarer
    1. Hei Maren!
      Jeg bare elsker når du deler slike poster. Så utrolig koselige poster de siste dagene, med deilige rundstykker, og fine økter. Tusen tusen takk!
      Så godt å høre at mandagen løftet seg, håper resten av uka di blir nydelig!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg