En supergod intervall-økt til deg

I dag har jeg trosset min frykt om å dra på løpetime, og jeg kan ikke skjønner hvorfor jeg ikke har gjort det før. Det var helt ufarlig, og bare veldig gøy! Det er flere uker siden sist jeg løp, og i dag fikk jeg en solid påminnelse på hvorfor jeg elsker å løpe. Jeg får alltid en godfølelse etter en tung styrkeøkt, men INGENTING slår følelsen etter en ordentlig svett løpetur. Den endorfinrusen er så heftig💪🏼💦

Jeg tenkte jeg skulle dele dagens intervaller med dere her på bloggen, sånn at dere også kan teste den, og forhåpentligvis få den samme go´følelsen:

  • Varm opp i 10-12 m minutter. Gå først deretter går du over til rolig jogg. 2% motbakke. 
  • Første blokk: 40 sek løp / 20 sek pause x 5 drag
  • 1 minutt pause
  • Andre blokk: 40 sek løp / 20 sek pause x 5 drag
  • 1 minutt pause 
  • Tredje blokk: 40 sek løp / 20 sek pause x 5 drag
  • 1 minutt pause 
  • Fjerde blokk: 40 sek løp / 20 sek pause x 5 drag
  • Ca 10 minutters nedtrapping, først lett jogg, deretter gange. 

  

Når det gjelder tempo så er det så individuelt at det må hver og en kjenne litt på. Husk at 40 sekunder går ganske fort, så her er det mulighet for å pushe litt på tempo. For å ha noe å gå etter så kanskje du kan starte på 10-11 km/t, og øke jevnt derfra. Husk at du skal klare alle fire blokkene, uten at du må ta ekstra pausen utenom de oppsatte pausene. Skriv gjerne ned tempoet du kjører første gang du løper denne, også kan du teste igjen etter en stund å prøve å slå ditt eget tempo.

Ta med deg denne økta, og test den gjerne ut i helga eller som et boost på en ny uke. Lykke til, god trening og GOD HELG fine venner❤️

 

Smiiil, Maren 

 

10 kommentarer
    1. Jeg leser bloggen din nesten daglig. Vanligvis trener jeg fire, fem ganger i uka, men etter tre ukers sykeleie (sengeliggende med infeksjoner) og låsning i ryggen, må jeg trene meg langsomt opp igjen. Har du noen tips?

      1. Da må du nok snakke med fysio eller andre kompetente fagpersoner. Jeg kan ikke uttale meg om noen skader når jeg ikke aner hvem du er, hvordan skaden din er eller status på hvordan du har det nå ❤️❤️ Det er viktig at du forholder deg til fagpersoner og helsepersonell, og ikke influensere eller andre som gir tips over nettet. En hver person og en hver skade er unik, og kan ikke behandles via en blogg🧡 Som sykepleier selv er jeg veldig nøye på å aldri gi råd om noe jeg ikke har grunnlag for å uttale meg om🙏🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg