En sporty julekalender

Heiii og god 2.desember venner❤️ Tenk at vi er i desember nå. Fy søren så gøy! Spesielt gøy er det for meg, som har dratt i gang tidenes julekalender på Instagram. Jeg brukte så mye tid på å lage den og kost meg så mye med det! Når jeg lanserte den i går, så tok det helt av! Så mange meldte seg på og det er veldig veldig gøy å se👏🏻👏🏻😊😄❤️ Sjekk ut marenerdvik på Instagram for å bli med du også🎅🏻

Når jeg lanserte denne julekalenderen så fikk jeg en liten utfordring tilbake, fra min storebror. Han og meg er jo veldig glad i å utfordre hverandre litt på fysiske morsomheter. Vi har blant annet gjennomført et triatlon sammen, og løpt halvmaraton i terreng.

En spenstig jule-utfordring: 

Min storebror sin utfordring til meg var som følger: Løp dagens dato i km, hver dag frem til julaften. Avslutt kalenderen med 24 km løpetur på julaften.

Det hørtes først sykt kult ut, og 24 km skulle jeg klart. Det jeg derimot ikke hadde klart er 11,12,13,14,15,16 osv km flere dager etter hverandre. Det er som å be om å bli skadet🙈

Så vi gjorde en tvist: Løp dagens dato i km helt opp til 12 november, da snur vi og jobber oss ned igjen. Det vil si 13 desember løper du 11 km, 14 desember løper du 10 km osv…. Da avslutter man med 1 km på julaften. Og det er jo perfekt liten spurt mellom 3 nøtter til askepott og Reisen til julestjernen. hehe.😄🎅🏻

Jeg synes den var morsom, så vil du være med er du hjertelig velkommen!

Marens sporty julekalender: 

Julekalendere er gøy altså, men den aller gøyeste synes jeg er den jeg nå har delt på instagram med én ny styrkeøvelse hver dag.

Jeg har valgt å dele kalenderen inn i 2 alternativer slik at den passer for alle. Variant 1 er slik at du kun gjør den nye øvelsen som legges ut. 24 repetisjoner av den. Eks: 1 desember var 24 knebøy og da gjør du kun dem. 2 desember var 24 pushups og da gjør du kun 24 pushups (selvfølgelig lov å gjøre på knær). Eller du går for variant nummer 2. Da bygger du på for hver dag som går. 1 desember var 24 knebøy, og 2 desember var 24 pushups. Er du med på variant 2 så skal du da altså gjøre både 24 knebøy og 24 pushups. Når 3 desember lanseres, så skal du da gjøre 1 desember øvelsen, 2 desember øvelsen + 3 desember øvelsen. Du avslutter da med 24 repetisjoner av 24 øvelser på selveste julaften. En RÅ treningsøkt før all kosen starter 😄💪🏼❤️

Se video av alt dette på min Instagram og bli veldig gjerne med❤️

 

Har du eller følger du noen form for julekalender i år? Del gjerne i kommentarfeltet😊

 

 

Smiiil, Maren 

 

3 kommentarer
    1. Så innmari gøy, Maren😊 Jeg har også hørt om løpekalenderen og tenkt at det blir for voldsomt, men deres varianter er jo helt GENIAL!! Ha en super uke videre og kos deg masse💛💛

    2. Følger din kalender og fikk kjæresten med både i dag og i går! Kjempegøy 😀
      I dag gjorde vi øvelsene som en finisher etter en overkroppsøkt, de armhevingene var ganske seige, men det gikk! <3

    3. Jeg har ikke instagram.. Kan du dele litt av julekalenderen på bloggen også? 🙂
      Det er her jeg følger med 🙁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg