En perle i Kristiansand

Nå er det nok mange lokale venner som rynker litt på nesen og drar litt på smilebåndet over dette tipset her. Rett og slett fordi det nok er mange som vet om det fra før. Men jeg velger å tipse likevel, for selv om jeg også hadde hørt om stedet, så hadde jeg ikke vært der, og visste ikke helt hva som møtte meg før jeg kom dit. Jeg ble så positivt overrasket, og min første tanke hver gang jeg oppdager noe gøy, er jo selvfølgelig å dele det med dere☀️ Så i dag har jeg lyst å dele Randesund Lysstøperi med dere.

En idyllisk perle i Randesund i Kristiansand. Det er en så koselig plass med gartneri med masse nydelige blomster, frittgående høner, tre gigantiske griser, hest, søte geiter som elsker kos, kaniner, kyllinger og en koselig gammel hund som tusler rundt. I tillegg er det en kjempe søt cafe med god mat, bakevarer og kaffe, og en fantastisk gave- og interiørbutikk. Man kan faktisk gå inn til flere av dyrene og kose med dem.

Mitt beste tips er å først ta turen ned på Tømmerstø brygge, som ligger et steinkast unna, før dere besøker Lysstøperiet. På Tømmerstø brygge får du den største kule-isen du har spist i ditt liv. Tro meg når jeg sier kulene er store, isen på bildet er én kule!

En sterk anbefaling dersom du bor her, eller er på besøk på Sørlandet☀️ De har åpent på søndager også, så det er jo en koselig søndags-aktivitet.

 

Smiiiil, Maren 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg