En ordentlig kjip dag

I dag dere, i dag har jeg mest lyst å trykke på pauseknappen på alt. Har du opplevd å ha en dag hvor absolutt alt går galt? I dag er min dag en sånn dag….

Alle som har noe de ønsker å kommentere eller gi en tilbakemelding, som kanskje ikke er så hyggelig, velger akkurat den samme dagen å ta det på. Jeg står som oftest støtt i den typen kommentarer, men noen ganger kan det faktisk bli for mye. Alle samarbeidspartnere som har noe de ønsker å endre, velger akkurat den samme dagen å gjøre det på, som skaper enormt mye ekstra arbeid. Flere av  tingene jeg jobber med, som snart har en deadline, fremskyndes. Telefonen ringer i ett og det er så mye tanker i hode at jeg rett og slett klarte å glemme en viktig avtale som fikk ganske så negative ringvirkninger.

I tillegg pøsregnet det, og jeg har løpt rundt som en galning i dag med hullete joggesko. Kliss våt, og alt for sent ute, skulle jeg slenge vesken over skulderen, vesken var åpen, og ut fløy kamera. Rett i bakken… Jeg orker ikke sjekke om det overlevde, for hvis speilrefleksen faktisk har gått i stykker, så kan jeg ikke deale med det i dag. I tillegg er lille Leo fremdeles litt pjusk i formen.

Jeg skulle reist til Oslo i dag, men på grunn av været ble en jobb vi skulle gjøre i dag, utsatt til i morgen, og jeg må utsette hele reisen og går glipp av noe veldig hyggelig i Oslo. Ingen kan noe for været – sånn er det bare, men det er nesten komisk at det havner på denne dagen.

Oppå dette har jeg fått en trist beskjed, som gjør ordentlig vondt og føles ufattelig rettferdig, men samtidig gir litt perspektiv. Ingenting av det overnevnte betyr noe – sånn egentlig. Dette er tøyse-problemer, og det vet jeg så godt. I min hverdag blir det likevel stort, da det påvirker hvordan jeg har det, og hvilke følelser jeg kjenner på. Akkurat i dag er disse følelsene alt annet enn gode.

I dag er denne lunsjen det eneste som har vært positivt, men nå var den faktisk så god, så fargerik og fin, at det påvirket humøret mitt noe veldig❤️ Sunn, fargerik og næringsrik mat er smart – spesielt på dager hvor det føles som “alt” går galt.

Jeg tenker at dager som jobber litt i mot, og som føles litt i overkant slitsomme kanskje er litt nødvendige. Det er nemlig på slike dager man kjenner hvor sabla godt det er når ting bare flyter, og alt funker som det skal.

Så nå skal jeg ta meg sammen, og svelge unna den vonde klumpen som har satt seg i både hals og mage. Det eneste man kan gjøre på slike dager, selv om man helst bare vil krype under dyna, er å ta seg selv i nakken og gjøre det beste ut av det. Men kjære dere, hvis noen av dere har litt positiv energi til overs i dag, kan dere sende bittelitt min vei? Jeg lover å sende MASSE i retur en annen gang❤️❤️❤️

 

Maren 

 

9 kommentarer
    1. Masse god energi sendes din vei, Maren! Det var mye på en gang. Fint du kan dele😊 Det så ut som en deilig lunsj – fin egenskap å kunne finne gleder i de små ting, når alt rundt er kaos.

    2. Åå, livet gir oss sånne dager innimellom. Håper det går bra med deg og dine, og solen kommer litt innimellom snart.
      Klem

    3. Føler med deg. Alle har vi vel sånne dager innimellom. Jeg sender litt positiv energi. Har vært flink og fått trent to gruppetimer denne uka pluss gått en tur med min kjære og nå sitter jeg på Oslo S og venter på et tog til Sverige for å besøke barn og barnebarn ❤️ Lykke til. I morgen blir bedre.

    4. Huff og huff, Murphys lov har slått til hos deg i dag. Den sier: «Alt som kan gå galt, går galt – ofte samtidig og på det verst tenkelige tidspunkt» men trøst deg med at det går over. Og du er jo stort sett blid og glad og mye går ofte veldig bra i livet ditt. Ikke gi deg – i morgen er en ny dag. Gjør noe koselig i kveld

    5. Du gjør så godt du kan, og det er så innmari bra! Du er flink som står i det, skriver om det og kjenner på det. Jeg heier på deg 🙏

    6. Huff Maren, høres virkelig ut som en kjip dag! Håper det snur i morgen 🙏♥️ og at den vonde beskjeden ikke er for alvorlig.

    7. Du er nydelig Maren, både utenpå og inni! Jeg elsker å lese bloggen din og du gjør min hverdag litt bedre, hver eneste dag. Du er et stort forbilde for så mange, og med gode verdier, interesser og meninger, er du et sabla godt forbilde også! Alle har vi dager hvor ting går rett vest, og det er så sykt dritt! Man vil bare forsvinne under dyna. Men jeg vet, og du vet, at dette går over. Plutselig er du den smilende jenta vi alle kjenner så godt til. Jeg heier på deg (og håper speilrefleksen ikke er ødelagt)! GOD HELG! 😀

    8. sender positiv energi!!! du er flink og jeg syns det er veldig fint at du også forteller om det som ikke er så bra! håper resten av helgen blir bra! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg