En hard og god styrkeøkt

I dag kjørte jeg en skikkelig god styrkeøkt, og nå for tiden går det dessverre lang tid mellom hver gang jeg får en god styrkeøkt for meg selv.

Jeg kjører 8 gruppetimer pr uke nå + at jeg ofte løper soloppgangsturer i helgene, og da er det sannelig ikke tid eller overskudd til mer trening. Selv om jeg vet at kroppen har SÅ godt at gode, tunge styrkeøkter og ikke bare hopp-og-sprett og løp 😅😂

I dag ble det tid til en økt før kontordagen startet, og jeg ble inspirert av en økt av nydelige Elin Kjos. Hun må dere sjekke ut på Instagram. Hun er en kjent svensk treningsprofil som kjemper en brutal kamp mot lungekreft. Hun er en stor inspirasjon for meg❤️

Jeg la til litt på økten hennes, og da ble den slik:

  • 4 x 8 rep knebøy 
  • 4 x 8+8 rep step-up (vekter på stang på ryggen) 
  • 3 x 10+10 back lunges (fra step eller dobbel vektplate)
  • 2 x 30 rep heavy KB-swing
  • 3 x8 strict press
  • 3 x 8+8 single leg db deadlift 

Avsluttet med 20 min gåtur i motbakke. 10% og hastighet på 6-6,5 km/t

Jeg kjenner allerede at økta har satt seg i bena, og det er jo litt spennende, da jeg skal ha 3 gruppetimer i morgen. haha. Det kan bli en artig utfordring! Sånn går det når man ikke er så vant til tung styrketrening lengre.

Jeg må se å få inn noen av de øktene av og til, så ikke kroppen får sjokk bare den belastes med litt ekstra vekter😂

 

Håper uken har vært fin så langt venner❤️❤️

 

Smiiiil, Maren 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg