En dag i Ubud

Plutselig slo det meg at jeg har enda ikke fått delt bildene fra dagsturen vår til Ubud med dere. Det var en helt fantastisk opplevelse, og så spennende på flere måter. Turen vår hadde mange stopp, og vi fikk virkelig presset inn så mye som mulig.

Vi startet med Monkey Forest som er en stor utendørs park hvor helt enormt mange apekatter bor. De er helt frie, og løper rundt akkurat som de vil. De er ikke bur eller i bånd. De får masse mat, og lever et godt liv – det har jeg forsikret meg om. De var så søte! De momset på bananer og maiskolber, koste på hverandre, lekte, plukket lus (!) av hverandre og slappet av. Ingen tvil om at de levde et godt apekatt-liv.

 

Etter Monkey Forest dro vi til et digert marked, kjent som Ubud marked. Her hadde de alt du kan tenke deg av nips og naps. Vi ble helt svette av å være der, hehe. men det var absolutt gøy å se også! Jeg kjøpte meg et par små bali-minner, og et par gaver. Deretter var det tid for ris terrassene, et grønt, nydelig område, hvor det dyrkes ris i etasjer på en måte. Det ser faktisk ut som terrasser oppover. Så kult!

Her fant vi også en gigantisk huske, som man kunne ta og oppleve den villeste utsikten. Jeg tenkte først at dette skal jeg ALDRI gjøre, men flere av jentene kastet seg på, og før jeg visste ordet av det satt jeg der selv. Fy søren for en opplevelse. Du får så enormt med fart av 3-4 menn som bruker hele sin kroppsvekt på å gi deg mest mulig fart, og du svever virkelig. Etter det verste sjokket og adrenalinet roet seg, klarte jeg faktisk å nyte utsikten og virkelig kose meg der oppe❤️ Uten tvil høydepunktet for min del – bokstavelig talt. hehe

 

Turen gikk videre til et digert fossefall inne i jungelen. Her hadde vi tenkt å bade, og tilbringe litt tid, men det var bare så enormt mye turister at vi mistet litt gnisten. Det var uansett en opplevelse å se det mektige fossefallet, og jeg er glad vi dro innom. Det finnes så mange andre fossefall man kan besøke, som er mer skjulte, mer spektakulære og eksotiske. Så jeg anbefaler å google litt, og finne noen andre enn de største og mest kjente.

Jeg følte at vi fikk sett akkurat en tiendedel av hva Ubud har å by på, så hadde vi hatt tid hadde vi prioritert et par dager til der. Ubud er mekka for yoga, så hvis du er interessert i det, burde du så absolutt besøke Ubud og Yoga barn. Finnes garantert mange flere steder, men yoga barn er virkelig kjent og sterkt anbefalt.

I skrivende stund sitter vi i København, etter en mildt sagt lang reise. Reisen hjem er totalt nesten på 30 timer, og nå har vi ca 4 timer igjen. Det er så godt å se lyset i enden av denne evigvarende hjemreisen, men når jeg ser tilbake på disse 2 ukene så hadde jeg glatt reist dobbelt så langt for å oppleve alt vi opplevde på Bali. Nå skal jeg bare komme meg hjem, ta en lang dusj, fylle opp kjøleskapet med mat og vaske hele kofferten. Så er jeg klar for å sette meg ned i sofaen, og gi dere min toppliste med alle Bali favorittene❤️

 

Smiiiil, Maren 

 

4 kommentarer
    1. Hei Maren! Er ikke du og Kristina Andersen venninner lenger? dere hang jo sammen jevnlig før, men nå virker det ikke som dere har kontakt lenger? Nå vet jeg ikke om du har hørt på podden hennes, men var det deg hun snakket om i den ene episoden? klem

      1. Hei Thea😊 Jo det er vi absolutt, men nå har Kristina flyttet ut av byen og tilbake til Vennesla, da blir det ikke like enkelt treffes spontant. men vi er absolutt fremdeles venninner❤️ Nei, det var ikke meg det var snakk om på podden😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg