Effektive intervaller utendørs

GO GO GO 💦

Jeg er i full gang med utetrening, og det styrkeprogrammet jeg vanligvis kjører utendørs kan dere finne HER. Jeg løper / går / jogger også mye utendørs også, og i dag har jeg lyst å dele en av mine favoritt-intervaller med dere. Det er stor forskjell å løpe utendørs, og inne på tredemølle. Inne liker jeg harde, korte og intensive sprint-intervaller, mens ute liker jeg best motbakkeløp, eller litt lengre intervaller.

Noe jeg har blitt litt hektet på i det siste er 60metere. Husker dere tilbake til når man testet dette på skolen? Da var det noe av det verste jeg visste, nå er det noe av det gøyeste jeg vet. Gjerne i slak motbakke.

Eksempel på en økt: 

God oppvarming i 10-15 minutter 

60m løp, 85-95% av maks

2 minutter aktiv pause (gå rolig tilbake til start)

60m løp, 85-95% av maks

2 minutter aktiv pause

gjenta x 8 drag

10-15 minutters nedtrapping / nedjogg. 

Uttøying. 

Jeg føler jeg får dobbelt utbytte av treningsøktene mine utendørs, jeg får trent, og jeg får masse frisk herlig luft. Det er så godt, og spesielt hvis man trener på ettermiddagen, etter en langt dag innendørs. Om ikke lenge så flytter jeg den ene av mine to faste Bootcamp timer utendørs, og det gleder jeg meg så til! Deltagerene som kommer rett fra en lang dag inne på en kontorjobb, er alltid så utrolig glade og takknemlige.

Liker du å trene utendørs? Hva er din favoritt-økt ute i frisk luft? Det er så gøy hvis dere vil dele litt i kommentarfeltet, da kan vi være med på å motivere og inspirere hverandre.

 

Smiiil, Maren

 

4 kommentarer
    1. Elsker lange løpeturer på 2 timer der det går rolig og hode kan tømmes. Ellers er intervall rundt Bånetjønn (1-3 runder x 5-10 serier) favoritten på litt kjappere økter.
      Nå starter også Terrengkarusellen straks, tar du utfordringen å løpe der? Kan løpe på fullført, sett du har skrevet at konkurranse stresser deg.
      Takk for den positiviteten du sprer på bloggen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg