Dritt mandag, rett og slett!

Reklame | Annonselenker

Jeans / T-skjorte / Sko

Jeg hadde mest lyst å åpne bloggen nå og skrive noe vas om hvor sykt deilig det er med sol og fint vær. men sannheten er at jeg sover skikkelig dårlig for tiden, har fått ordentlig vondt i ryggen, får ikke gjort noe kreativt i forhold til jobb, spiser enorme mengder sjokolade hver eneste dag, og synes det er brutalt vanskelig å motivere seg for noe som helst form for aktivitet. Så sånn er det!

Jeg skal ta meg sammen, og snu dette tullete, og totalt ineffektive fokuset mitt. Jeg kunne lett droppet å dele dette med dere, men jeg tenker at det er litt deilig å høre at ikke alt er kun treningsglede, fruktfest og happyface hele tiden. Jeg føler også det hjelper litt å dele det med dere, akkurat som det hjelper litt på både energi og humør å dele at noen dager faktisk er skikkelig kjipe. Eller, skikkelig kjipe blir helt feil å si!! Det er litt laber energi og sutrete humør, men sett i perspektiv i forhold til verden generelt, så er det jo overhode ingenting å klage på, det er jeg veldig veldig klar over!

Så nå tenker jeg å reise denne stumpen opp fra sofaen, ta tak i meg selv, vaske kjøkkenet, spise en god og næringsrik frokost (og droppe å spise den siste sjokoladebiten, som ligger igjen i skålen foran meg fra i går kveld) og komme meg ut for litt frisk luft. Jepp, det er planen, og jeg skal gjennomføre!!!

Fortell meg venner, er det flere som synes både humør og energi kan svinge litt om dagen? Jeg tror og håper vi er flere som føler litt på både ineffektivitet, slapphet, null motivasjon, overdose på sukker og nada lyst på verken trening, jobb eller rydding.

Del gjerne dine tanker og erfaringer fra egen hverdag i kommentarfeltet. Jeg lover deg at det blir så mye bedre av å bare si det til noen, og dele litt av den tullete klagingen over ting som egentlig ikke betyr så mye, men som likevel påvirker humøret og energien vår.

Vi er best sammen vet dere, så kom med all negativ drit du har i deg i dag, og bare legg det fra deg her. I dag kan jeg være din søppelkasse❤️❤️❤️ Så er du skikkelig lei av å være hjemme, lei av å ikke få gjort alt du skal, eller hva enn det måtte være. Legg deg fra deg her, og gå ut å ta denne uka her med storm og et lettere og mer positivt sinn. Heia deg❤️❤️

 

Vi snakkes igjen litt senere i dag. Stor klem til dere alle sammen 

 

 

 

25 kommentarer
    1. Nydelige Maren!
      Livet går opp og ned, men husk at det er disse drittdagene som gjør de gode dagene ekstra gode <3
      Få deg litt frisk luft, ta vare på deg selv og lag deg en fin dag 😀 Finn en eller to små ting (eller fler) som du gleder deg over i løpet av dagen og krysser fingrene for at en god periode kommer igjen rundt neste hjørne!!
      Du vet jo best selv hva du trenger og hva som skal til for å snu litt på humøret. Ønsker deg en god uke !

    2. Fine deg, nå syns jeg du var litt vel hard mot deg selv, hehe. Du er jo aktiv, løper, går turer. Og jobbmessig er du jo skikkelig god! Blogger bra, er aktiv på YouTube! Men forstår selvfølgelig den følelsen du sitter med altså! Det kan jo svinge mye i denne rare tiden! Angående sjokoladespisingen, er det vel ikke annet å gjøre enn å ikke ha det tilgjengelig, dessverre… Huff, det er ALT for godt! Haha… 😉 Klem! <3

    3. For det første: Takk for ærlig og herlig Vlogg i går!😊👏🏻👏🏻

      Jeg er helt enig, noen dager er bare skikkelig dritt for tida. Ikke får jeg trent som jeg pleier og kostholdet er en utfordring – rett og slett en kamp mot sukker hver eneste dag! Siden jeg er gravid må jeg passe litt ekstra på, vil jo ikke ende opp med svangerskapsdiabetes heller🤷‍♀️ Bahh… Så prøver å motivere meg til trening og noenlunde sunn mat men fy søren! Det er ikke lett! I tillegg er jeg mye sint på alle som ikke overholder smittevernreglene, her i Oslo er det nok av de folka.. Det var dagens utblåsning 😅

    4. Åååh, skjønner akkurat hvordan du har det!! Synes det er skikkelig fint at du deler det akkurat som det er❤️ Er selv stort sett i godt humør nesten hele tiden til vanlig, men føler meg ikke som meg selv for tiden. Våkner sur og lei, er trøtt hele tiden og savner jobben min så innmari mye! Har mista mye motivasjon på treningsfronten, lovt meg selv dag etter dag at jeg skal stå opp tidlig og trene (som jeg pleier), men droppa det flere dager på rad nå.. i dag fikk jeg det endelig til, og det er heeelt sykt hvor mye det gjorde med humøret!
      Takk for at du deler! Det hjelper mye i alle postene om hjemmetrening (som selvfølgelig er veldig fint det også), å lese at det ikke bare er meg som ikke får det helt til om dagen❤️ Klem!!

      1. JA ikke sant? Det blir så vanvittig mye bedre når man kommer seg opp og ut❤️ Man må bare ikke tenke, bare komme seg avgårde, også blir det så vanvittig mye bedre, både underveis og spesielt etterpå💗😊😊🧡

    5. Helt vanlig med opp og ned dager og syns det er så flott at du deler. Jeg jobber fortsatt hjemmefra og føler formen daler mer for hver dag som går. Har en aktiv jobbhverdag ellers. Og selv om jeg trener hver dag nå og, så er det ikke det samme. Og skapene på kjøkkenet har åpent 24/7 så spiser jo mer enn ellers og. Er ofte sånn at er humøret lity dritt så blir spisingen dritt også blir alt dritt hehe så får prøve å holde humøret oppe. Finne de små gledene iløpet av dagen og glede seg over selv den aller minste ting. Jeg gleder meg alltid til å lese bloggen din og se på vlogger. DET får meg i godt humør.

      1. Så herlig å høre at blogg og Vlogg gir deg et løft i humøret, det betyr mye for meg å høre🧡🧡🧡 Kjenner meg SÅ igjen med åpent kjøleskap og kjøkkenskap🙈

    6. Så bra ar du deler dette! Dagene går opp og ned her å, motivasjon for trening er veldig dårlig om dagen men tenker litt trening er bedre enn ingen trening💪🏻 det er hardt psykisk og det kjenner jeg mer og mer… Men på en eller annen måte kommer vi oss gjennom dette. Og spising blir det mer av når man er hjemme hele tiden🙈 hardt liv hehe😂 Håper du får en fin dag fine du☺️

    7. Helt vanlig med opp og ned dager i disse dager. Irritabilitet og stress, hodepine og kanskje dårlig søvn er naturlige reaksjoner, det har ihvertfall jeg opplevd. Nå står jeg midt oppi det i helsetjenesten og har fått dette sagt til meg av en proff, men det er sant og jeg kjenner det. Jeg er heldig som har en jobb nå og ser jo noen kollegaer, men alle vi har opp og ned dager.
      Det viktigste er å stå i det og prøve å snu det, samtidig kjenne at det er lov å ha det litt dritt, men ikke la det ødelegge deg! Prøve å gjøre noen fine ting for deg selv.
      Og det er sykt fint av deg å dele det. Takk:) <3
      Klem

    8. Du er tvers gjennom normal, og tusen takk til deg for at du setter normalen ut i virkeligheten!🤗Jeg har også disse svingningene OG den vonde ryggen du nevner, kaller det “stressrygg” 😝Stå på AKKURAT SLIK DU ER OG GJØR, this is why you are loved❤️

    9. Gjett om! Jeg har ikke bare vært mindre produktiv, mindre aktiv og negativt tankemønster – men også mer mat, kjedespising og trøstespising om hverandre. Har så mye tid til å kunne gjort alt mulig, men ender opp med å gjøre INGENTING. Det verste er at jeg skulle ønske det var dårlig vær, bare for å dempe samvittigheten for å binge netflix mens jeg inhalerer sjokolade…

      Men når det er sagt varierer i hvilken grad det er så dårlige dager, og litt bedre dager. Heldigvis. Jeg har for eksempel måtte innse at jeg bare må akspetere at jeg spiser mer (usunt) og er mindre aktiv. Det å prøve å overkontrollere seg selv ender bare i grusomme smell. Så ja, jeg må liksom lære meg å “slappe av”, og minne meg på om at det vil bli en bedre tid, og faktisk er ganske heldig som er frisk og faktisk har mulighet til å velge bort sunn mat, aktivitet og masse gjøremål…. Men en viss stuktur og rutine som mulig hjelper også. Og avtaler med andre – for eksempel å avtale treningstidspunkt (hver for seg), for å få en slags forpliktelse. Det blir kanskje dårlige hjemmeøkter, men det blir NOE, og det føles godt etterpå. Om det så bare er en liten filleting som blir gjennomført den dagen, så prøver jeg å fokusere på det.

      Uansett setter jeg veldig pris på dette innlegget. Du aner ikke hvor stor lettelse det er å høre at man ikke er alene. Man føler seg så mye mindre mislykket da, spesielt når det kommer fra en så inspirerende person som deg (så jeg sitter pris på alle de andre innleggende også altså). Det er rart med det, men det er bare så mye lettere å gå videre og slutte å henge seg opp i alt det negative når det er andre som er i samme båt. Vi alle er mennesker, vi alle har dårlige perioder og vi alle blir påvirket av situasjonen. Det er lov å bli frustrert og syte litt. Få det litt ut, istedenfor å bli konsumert av det.

      Til slutt vil jeg minne DEG på at du er en bra person!

    10. Hei fine deg <3
      Dette er det beste jeg har lest i disse corona-tider! Tusen takk som deler rett fra hjertet og som sier det er helt greit å ha det dritt. Det har vi alle uansett!!! Jeg har kjent på akkurat samme lysten til å bare spise sjokolade og grave meg selv ned. Det hjelper dog ikke, så veldig bra du tar tak og får frisk luft og næringsrik mat 🙂 Du fortjener å ha det bra <3 Fortsett med å dele de mindre bra dagene – ingenting er bedre å lese enn det, og det er noe veldig mange andre bloggere ikke gjør…

      Nå er det din tur å få smiiiil

    11. Takk for at du er så ærlig både på de gode dagene og de dårlige❤️ Hos meg går dagene også litt opp og ned. Er ganske trøtt etter tøffe vakter på sykehus, men hjelper å komme seg ut i naturen.

    12. Dette var godt å lese. Har spist godteri typ hver dag de siste ukene. I dag tenkte jeg prøve å begynne en sunnere uke, men etter en drittdag på jobb endte eg opp i smågodthylla på vei hjem likevel.. Så det var godt å se at det ikke bare er meg.

      Jeg vet jo ting blir bedre når det blir sommer, og corona-situasjonen endrer seg. Frem til da er jeg redd det blir mye trøstespising osv, fordi det er en veldig kjip periode.

      Håper du våkner i morgen og føler deg bedre. Du er så flott, nydelig og flink, det må du ikke glemme.

      1. Takk for fine ord❤️❤️ men husk å si dem til deg selv også kjære deg!! Dette skal vi klare, og nå er det litt unntakstilstand, men det VIL BLI BEDRE❤️ god klem til deg

    13. Godt å se vi er flere. Føler selv jeg er en emosjonell svingstang om dagen. Tviholder på vaner, så det hjelper en del, men føler meg ellers helt vanvittig rar for tiden. Forstår ikke mitt eget tankemønster eller mine egne reaksjoner. Men aksepterer rett og slett at det er litt sånn det er for tiden. Heldigvis er det aller meste midlertidig. Klem <3

    14. Jeg er så enig! Drittlei skogsturer, jobb, mann og unger- føler bare for å reise på ferie fra alt sammen! Haha. Godt det ikke bare er jeg som har det slik.

    15. Så flott at du deler av dine kjipe dager også. Da er det litt enklere å for en annen å skjønne at det er lov å være litt «ute» en dag eller tre. Jeg hadde det sånn den uka etter påske.
      Da hadde blitt alt for mye snop og kos og veldig lite aktiv trening. Ble noe halvhjertet men dog….
      så denne uken er det oppstart «prosjektmaikroppen» så nå er deg bånn gass! Tusen takk for inspo og fine økter du deler! 🙌🥰 ta vare på deg selv! 🥰

    16. Føler veldig med deg! Burde egentlig bruke dagene nå til å lese til eksamen (privatist), men nå er 2 av 4 utsatt på ubestemt tid – så motivasjonen er dårlig. I tillegg sliter jeg med å snu de negative tankene mine. For eksempel, så har jeg en tre år gammel hund, hun har dårlige ledd, men har det bra liksom – men jeg har begynt å tenke på dagen vi må la henne gå, istedenfor å tenke på hvor glad jeg er for at vi har henne her nå. Det er sykt rart, det der. Hvordan man bare tenker på det vonde, foran det positive, når dagene er dårlig. Jeg er ikke stabil på en flekk, følelsesmessig, nå om dagen. Skal lite til for at jeg plutselig sitter å griner resten av dagen. Nei, off. Jeg trenger en normal hverdag igjen, og jeg gjør mitt i samfunnet for at det skal gå så snart som mulig. Så jeg håper alle andre gjør det <3 Da har iallfall jeg tro på at det psykiske (og fysiske) i hverdagen vil bli 100x lettere for de fleste! En god klem til deg, Maren <3 Heldigvis er ikke alle dager like 🙂

      1. Åå kjære deg, tror ikke du er alene om den tankegangen der. Det blir fort at man heller mot det negative når man først er i gang i den negative spiralen, men husk at du kan snu det. Dette vil gå over, og det vil bli bedre igjen ❤️❤️ Jeg sender deg verdens største klem, og ønsker deg alt godt Ingrid

    17. Så “godt” å lese sånne innlegg fra deg også! Får ofte så dårlig samvittighet når jeg leser bloggen din med masse trening og supersunne matinnkjøp, mens jeg er i sjokoladeboksen både én og to ganger i løpet av dagen. Derfor godt å se at du også er litt menneskelig!:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg