Det verste som kunne skje

I dag har jeg klart å skade meg, og jeg blir SÅ oppgitt over hvor klumsete jeg er. Jeg var ute på joggetur, hadde godt tempo og koste meg skikkelig. Løp helt i egne tanker, og plutselig så jeg på bakken. Jeg hadde snublet i noe, og føk faretruende fort mot bakken, med min splitter nye iPhone 11 i hånda. Det var meg eller telefonen, og jeg tenkte lynraskt at det nok er lettere å lappe sammen meg, enn å fikse en telefon her på Bali. Så da endte jeg opp med en kraftig oppskrapet arm, og en solid gjeng med blåmerker. Blodet rant, og jeg måtte humpe tilbake til Lapoint-campen med skrubbsår og en saftig knekk stoltheten. Det er så kjipt å tryne på åpen gate på den måten😅 Det som også kan være ganske kjipt er å få åpne sår på et sted som Bali, med andre bakterier og et klima som bakteriene elsker å vokse i. Så ja, jeg gjør det beste ut av det, har renset og fikset etter beste kunnskaper om sårpleie fra sykepleien.

Dette går nok veldig fint, jeg har ikke så vondt nå, og er ved godt mot! Det enste som virkelig er en nedtur nå, er at det blir nok ikke så mye mer surfing på meg. Såret dekker hele den ene underarmen min, fra håndledd til albue, og det skal ikke i vann med det første. Så da får jeg bli på land inntil det har grodd litt.

Heldigvis er Bali verden beste sted å være – selv om man ikke surfer. Det er SÅ mange spennende steder her, og så uendelig mange inspirerende spisesteder.

Tidligere i uken besøkte vi GIVE, som er en søster cafe til den veldig kjente KYND. Cafeen er drevet som non-profit, noe som betyr at de som jobber der ikke får betalt. Når du kjøper mat, får du små brikker som har en verdi. De brikkene kan du putte i ulike bokser, og hver av boksene representerer en organisasjon som pengene går til. Kan du tenke deg noe så fantastisk fint? Jeg ble helt rørt jeg🧡 I tillegg var de som jobbet der verdens skjønneste, og vi forelsket oss Skikkeli gi hele stedet.

Jeg håper vi rekker å besøke KYND også, da det virkelig er et sted so, står høyt på min ønskeliste. Det viktigste er at vi rakk innom én av dem, fikk støttet en god sak, og kost oss med nydelig mat, hos en cafe som drives på den fineste måten jeg kan tenke meg🙏🏻

Nå er det kveld her på Bali, og vi skal straks krype i seng. Jeg er veldig spent på hvordan det blir å sove med den armen, men positive tanker hjelper alltid, så jeg velger å fokusere på at det nok skal gå superfint. I morgen er vi litt planløse, det kommer litt ann på hvordan natten blir og hvordan armen føles i morgen. Noe spennende blir det uansett, vi har flere ting på listen, og skal bestemme oss under frokosten i morgen.

Er det noe spesielt dere vil at jeg skal sjekke ut mens jeg er her? Si veldig gjerne i fra🧡

 

Smiiiil, Maren 

4 kommentarer
    1. Åå, god bedring. Men det er jo ikke så ille å være på land heller på Bali. Kos deg masse.
      Hvordan er det å være “vanlig” turist på Bali? Dvs ikke på camp, men å reise rundt på egenhånd, og hva må man være forsiktig med der nede?

      Klem

      1. Det går så bra, med litt “normal skepsis” så er det ingen problem. Balinesere er så vennlige og fine❤️ man skal selvfølgelig ikke være helt naiv, og man burde alltid passe på tingene sine osv, men jeg har ikke vært redd eller bekymret et eneste sekund her på Bali. Nå er jo vi på trygge, gode Lapoint, som er helt trygt uansett, men vi har reist masse på utflukter, og spiser ute masse og er mye på farten. Det går helt helt fint❤️🙏🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg