Den store utetrening-guiden

Reklame | Abilica

Hei dere🧡 I dag har jeg et gøy innlegg å dele med dere, og en enda gøyere rabattkode. Jeg elsker å trene ute, og treningen blir ekstra gøy med litt utstyr. I dette innlegget har jeg samlet mine Topp 10 favoritter innen utetrening, og jeg har skaffet dere en solid rabatt på hver eneste en av disse tingene. Hvor bra er ikke det? Koden er MAREN30, og den gir deg 30% rabatt helt frem til søndag. I tillegg får du gratis frakt tom 19/5🧡

Nå kan du ha tidenes mest sporty sommer – i din egen hage!

Her kommer min topp 10 liste over utstyr som er helt supert å trene med ute i din egen hage, i en park eller på ferie:

WALL BALL – jeg digger wall ball, og bruker denne ballen selvfølgelig til øvelsen wallball som vist på bildet, men også holde den og kjøre knebøy, kaste til en partner, smelle i bakken i en slam ball øvelse. Det er helt rått å trene med Wall ball, og denne bruker jeg mye! Både i egentrening og spesielt mye på bootcamp timene mine.

BATTLE ROPES finnes det noe kulere enn denne øvelsen? Jeg føler meg så rå når jeg kjører battle-ropes, og det er så gøy. Tungt, men gøy! Stå i med en liten knekk i knærne, ta tak i tauet og lag bølge bevegelser i ulikt tempo, og med ulik kraft. En skikkelig kul øvelse, som må testes.

SLYNGEi slynge er det utallige muligheter, og et kjapt google søk vil gi deg masse masse inspirasjon. Øvelsen jeg vil dele med dere er super-eksplosive knebøy. Du holder tak i hver av håndtakene på slyngen, bøyer godt ned i knærne, og med all kraft og med hjelp av slyngene hopper du opp så høyt du kan. Kom direkte ned i en ny knebøy, og gjenta. Jeg lover deg at du vil digge denne øvelsen, du føler nesten at du kan fly.

KETTLEBELLSKettlebell (KB) er et genialt verktøy, og også her finnes det uendelig med muligehter for øvelser. Jeg har valgt å dele KB-swing med dere i dag. Du kan også kjøre knebøy med KB foran kroppen, en arms press, utfall, snatch og så mange flere. Jeg skal dele en egen KB-økt med dere – for her har jeg så mye gøy å komme med.

En kettlebell er en smart investering til hjemmetrening.

HANTLER / HÅNDVEKTERDet er så mye du kan gjøre med disse at jeg vet nesten ikke hvor jeg starter, la meg ta et lite raid: skulderpress, sidehev, biceps curl, fronthev, franskpress for triceps, holde i hendene ved knebøy, utfall, thrusters +++. Skjønner dere? her er det SÅ mange øvelser.

Jeg har blant annet et program som kommer på trykk i ShapeUp nå straks, hvor hele programmet er med kun ett sett hantler. Jeg liker så godt den øvelsen jeg har valgt her, som heter push-press.

VEKTVEST Vektvestene finnes i 3,10 og 20 kg. Jeg digger dem alle 3, men bruker dem på 3 ulike måter. 3 kg er super til å kjøre en joggetur / gåtur, eller en sirkeløkt med litt godt tempo. 10 kg er super til styrkeøvelser eller gåtur ( noen råtasser kan kanskje jogge med den?) og 20 kg er virkelig hardcore styrketrening.

Alle tre vestene sitter utrolig godt på kroppen, kan strammes godt og er supre å trene med.

SOFTSTEP Balanse er undervurdert!! Jeg prøver å lure inn balanse i treningen min så ofte jeg kan. Det samme gjelder på timene mine. Jeg bruker softstep  til å stå på, på både begge og ett ben. Kjøre knebøy på denne er GULL. Eller du kan snu den og kjøre armhevninger. Øvelsen blir mer ustabil og mer effektiv og utfordrende. Igjen må jeg nevne at dette er en super-hit for barna å hoppe på og leke med.

SMÅ STRIKK / RUBBERBANDGeniale til trening hvor som helst! Jeg bruker dem i oppvarming og i trening generelt. Geniale for å virkelig aktivere rumpemuskulatur med en hel haug av spennende øvelser. Et must have spør du meg.

STORE STRIKK / POWERBANDJeg har laget utallige treningsprogrammer med strikk, og alle ligger på bloggen. Så disse strikkene er bare å skaffe seg så har du treningsmuligheter ut i evigheten. Jeg bruker akkurat denne typen strikk SÅ mye, og holder egne treningstimer med strikk. Her kan du faktisk få trent hele kroppen.

MATTE – Det finnes så mange ulike matter, så søk litt rundt og finn den du liker. En matte er genialt å ha for øvelser som for eksempel situps, planken, pushups på knær og alle typer Yoga / pilates. Sjekk ut utvalget, og finn din favoritt. Jeg har linket til den jeg liker best.

RINGER – Ringer hjemme er morsomt for barn, og genial treningsform for voksne. Jeg har valgt å gjøre øvelsen roing, og dette er en supe øvelse for rygg, armer og bakside skuldre. Du kan også kjøre samme øvelse som jeg viser dere i slynge, i disse ringene.

EQUALIZER BARS – Disse er supre til liggende roing / opptrekk, og øvelsen jeg deler med dere her, nemlig Dips. De er også fantastiske gøye for barne å leke med. Mine tantebarn elsker å turne i disse, så disse er underholdning og aktivitet for både små og store.

De passer perfekt som en del av en hinderløype, og er du ekstra spenstig kan du hoppe over dem, og krype under dem for så å hoppe over igjen.

STEPKASSEjeg er ikke så rå på stepp som gruppetime-konsept, men stepkassen, den bruker jeg mye. Jeg kjører øvelser som burpees + hopp opp på step, armhevninger på kassen, step up, legg hev og øvelsen som jeg liker aller best, er den som er vist her. Drop squat. Du starter oppå kassen hopper ned med et ben på hver side, lar rumpen såvidt være nær kassen, og fra bunnposisjon der hopp du opp igjen oppå kassen. En skikkelig tung, og effektiv øvelse.

Alle produktene som er vist på bildene, er linket direkte. Bare trykk på navnet som står i store bokstaver så kommer du rett til det aktuelle produktet. Det skulle være 10 ting, men det ble 12 fordi jeg ikke klarte å begrense meg. Det finnes jo så mye bra!!

Vet dere hva mer som skjedde – rabatten ble utvidet og du får *hold deg fast*  30% rabatt på ABSOLUTT ALT på hele Abilica.no. Det betyr at trenger du en ny tredemølle, ellipse, romaskin, spinningsykkel, hva som helst vekter, stenger, eller hva som helst innen trening, så finner du det HER. og med MAREN30 er det 30% rabatt. Du får også FRI frakt på alt, frem til 19/5. 5 dager med rabatt og FRI frakt!

Altså LYKKEHYL🧡 Dette blir vår sprekeste sommer og høst noensinne! Happy Shopping folkens🧡 Lurer du på noe som helst relatert til treningsutstyr, eller anbefalinger på mølle osv, så spør. Jeg synes det er så gøy å snakke trening med dere!!

 

Smiiil, Maren 

 

20 kommentarer
      1. Sendte en mail med det samme, og de skulle sjekke det med én gang!! Det skal være fri frakt❤️ Lover at hvis det ikke har vært slik, så er det i orden straks! TAKK for at du sa i fra

    1. Så inspirerende og gøy, nå ble jeg motivert til å ta opp igjen hjemmetrening. Og fantastiske bilder, du inspirerer – og du stråler

    2. ❤️❤️❤️
      Altså, kunne ikke passet bedre. Satt i helgen og surfet etter et par nye ting til treningsrommet (som allerede ser ut som om det er sponset av Abilica #favoritt), og vurderte om jeg skulle ta meg råd til det eller ikke, men tar det her som et tegn på at det var meant to be at jeg skal investere litt i hjemmetrening akkurat nå. Takk flinke Maren og snille Abilica 🙏

      1. Åå så gøy!! Herlig når det matcher så bra😄😄 Del gjerne hva du bestiller, det er så gøy å høre! Luksus å kunne ha litt utstyr hjemme, spesielt nå i denne årstiden hvor det er perfekt å trene i hagen. Egentlig på vinteren og da, når det virkelig ikke frister å forlate hjemmet. Tror vi må si at hjemmetrening er GULL uansett ❤️❤️

    3. Hei!

      Jeg får bare opp at det er gratis frakt hvis jeg henter det hos mylna AS, vet du hva man må gjøre for å få fri frakt? 🙂

    4. Hei! Koden virker ikke i dag søndag 19. mai? Var det ikke fram til 19. mai? Hvis ikke burde det stått «til og med 18. mai»…?

    5. Rabattkodevirket ikke istad, men virker nå – men frakt er ikke gratis, enten 90 kr eller hente hos butikk?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg