Crossfit i blonde-bh og brutale intervaller på mølle

Hjelpes for en dag dere, det har gått i ett siden kl 07 i dag morges. Det har skjedd så mye gøy i dag, og jeg har hatt lyst å sette meg ned å oppdatere dere i hele dag. Dagen starten med en brutal tur på tredemøllen, jeg havnet på mølle ved siden av Trine Mjåland, tidligere toppidrettsutøver innenfor løp. Jeg har trent litt sammen med Trine den siste tiden på en fast styrketime på mandager, i tillegg er hun en kollega på Spicheren treningssenter. Det å havne ved siden av et slikt råskinn på en løpetime er virkelig en elsk-hat opplevelse.

Elsk fordi Trine er en pedagog av ypperste klasse, som deler sine beste løpetids på den mest forståelige og gode måten. Det er helt vilt lærerikt og gøy! Hat fordi det blir jo brutalt tungt når hun pusher på, og jeg tror aldri i hele mitt liv jeg har vært så sliten på en tredemølle før. Det er grusomt tungt når man skal løpe med riktig teknikk (frem til man har lært seg det skikkelig) fyttigrisen! Jeg skal få lært litt mer, slik at jeg kan dele det med dere!

Økten vi kjørte så slik ut:

  • 10 min oppvarming med jogg
  • 3 x 30 sek spurt med 15 sek pause ( som en del av oppvarming, for å få litt fart i bena)
  • 1 minutt pause før hoveddelen:
  • 4 min løp
  • 2min aktiv pause
  • 3 min løp
  • 1,5 min aktiv pause
  • 2 min løp
  • 1 min pause
  • 30 sek løp
  • 2 minutter pause, deretter:
  • 12 x 30 sek løp med 15 sek pause mellom dragene
  • 5-10 min nedtrapping

Etter økten var det rett hjem, hvor fotograf Hanne ventet på meg. Vi shootet litt bilder til et par fremtidige samarbeid. rett videre for hente min skjønne lille niese på 6 år. Hun skulle være modell for et nydelig klesmerke til barn, og det er klart tanta måtte være med da❤️ Det var så koselig, og hun var helt utrolig flink! Stolt tante. Litt kvalitetstid med lille prinsessa mi, før jeg suste avgårde til Metcon (crossfit type trening).

Jeg skulle meldt meg av den tiden, for etter løpetiden på morgenen var en metcon det siste jeg kunne tenke meg. Dessverre så løp dagen fra meg, og jeg rakk ikke melde meg av før fristen for det da ute. Jeg hadde treningsklær liggende i bilen, så da bestemte jeg meg for å kjøre på, også bare ta det litt med ro på økten.

vel fremme på treningssenteret, litt sent ute, løper jeg inn i garderoben. River av meg klærne, og på med treningsklær, men tror dere ikke jeg hadde klart å få meg meg alt, bortsett fra sports-bh. Da hadde jeg to valg, dra hjem, eller kjøre på med crossfit i blonde-bh. Jeg er ikke typen som gir meg, spesielt ikke når jeg faktisk har kommet meg til treningssenteret. Så da kjørte jeg på da, med pulsbelte og blondebh under treningstoppen. Økten var masse hopp og sprett, så det ble en noe spesiell opplevelse skal jeg fortelle dere😅 Så flaut! Men men, jeg skal ha for innsatsen i det minste.

Økten kan dere selvfølgelig også få:

  • Løp 400meter
  • 3 pullups
  • 12 pushups
  • 20 hoppende utfall

– kjør så mange runder av dette du klarer på 30 minutter.

Deretter: Så mange burpees du klarer på 5 minutter. Dette var med partner, og dere kunne kun gjøre 5 hver av gangen. Fy flate så tungt!

 Foto: Victoria Nevland

Nå er jeg hjemme, og har en haug av ting å ta igjen før jeg kan krype i seng. Jeg jobber akkurat nå med en gøy sak for ShapeUp magasinet, med mine beste oppskrifter på et av dagens måltider. Jeg deler når saken kommer på trykk❤️

Nå får jeg jobbe på videre her, sånn at jeg etterhvert kan få denne skrotten i seng. I morgen tidlig blir det en sen morgen, med kaffe, frokost og kos i sofaen – det skal jeg love dere! Jeg håper du har hatt en nydelig onsdag, og at du ble litt inspirert av løpeøkten, crossfit økten eller kanskje begge💪🏼😅

 

Smiiiil, Maren

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg