Årets siste spørsmålsrunde

Årets siste spørsmålsrunde folkens, og for en gangs skyld har jeg klart å gi dere svarene på samme dag som dere stilte spørsmål. Here we go:

Hva er din favoritt styrkeøvelse?

Hmm, jeg har mange. Men noen av de jeg liker best er: Thrusters, utfall bakover, frontbøy, pushpress, single arm DB snatch og burpees.

Skal du ha noen andre timer på Spicheren enn Metcon?

Ja, jeg skal ha løpetimer også.

Hvor lenge har du blogget?

Hmm, i drøye 8 år mener jeg det er ca. Hjelpes så fort det har gått, og så mye gøy det har vært på veien. Jeg hadde aldri trodd det skulle bli sånn som dette, men jeg er veldig takknemlig for at jeg fremdeles får lov å drive med dette.

Fikk du en julegave som betyr litt ekstra?

Jeg fikk så mange fine gaver, men spesielt to av gavene skilte seg ut. De var begge veldig personlige, og det lå så mye omtanke, tid og kjærlighet bak dem. Begge var bokser, med innhold veldig personlig til meg, med kort/brev og lapper. Helt nydelig❤️

Når kommer løpechallengen din?

Den annonseres med all informasjon 1 januar, og starter opp mandag 6 januar. Det blir SÅ gøy😅💥

Hvor mye må du trene for å få resultater?

Det er helt umulig å si, jeg vet jo ikke hvilke resultater du vil ha? Løpe fortere? bli sterkere? ned i vekt, opp i vekt? Uansett hva målet ditt er så handler alt om kontinuitet. Skape gode rutiner og jobbe konsekvent og jevnt over tid. Du vil merke en endring i løpet av noen få uker, også gjelder det bare å jobbe på videre. Det er også helt naturlig at det vil stoppe opp litt, progresjon / fremgang går litt i rykk og napp, som en trapp på en måte. Man kommer opp et hakk også må man jobbe litt på det platået eller trappetrinnet, før man kan ta steget opp på et nytt trinn.

Har du kjæreste?

Nei😊

Skal du begynne å Vlogge?

Ååå hadde jeg bare vært litt tøffere (synes det er helt vilt kleint med vlogging) og klart å finne ut av hvordan jeg klipper vloggene, så hadde jeg startet for lengst. Jeg kan nok klare å tøffe meg opp til å komme over kleinheten, men jeg sliter enda veldig med det tekniske. Så hvis jeg finner noen som kan dette, og er villige til å lære meg, eller det finnes et kurs, så er jeg helt med😊😊 Har noen tips til hvor man kan lære så del gjerne!!!!✨✨✨✨

Har du noen mål for 2020? Du er så inspirerende❤️

Jeg har lyst å få til mange flere treningsevent, og få til inspirerende, motiverende, og gøye ting for følgerne mine. Jeg har et par spennende reiser planlagt også har jeg litt ting jeg har lyst å gjøre i leiligheten. Utenom det har jeg ikke satt meg så mange mål, men jeg har lyst å sette meg ned en times tid i morgen og tenke litt over det. Kanskje jeg kan få satt meg noen spenstige mål for 2020.

Hvorfor løper du så mye for tiden? Nye mål?

Fordi jeg skal ha løpetimer på Spicheren treningssenter, og da er det fint å være både i litt god løpeform. Både kondisjonsmessig og ift teknikk. Så ja, det har blitt en god del mer løping den siste tiden😊

Hvordan skal du feire nyttårsaften? og hva skal dere spise?

Jeg skal feire med noen få venninner hjemme hos meg. Vi er ikke mange, men vi planlegger å få all inn på pynt, leker, god mat og drikke. Vi skal faktisk ha sushi, og er super fornøyde med valget av meny. hehe✨😍

Stemmer det at du er fotballjente og heier du på United?

Hehe, jeg vet ikke om jeg er noen fotballjente akkurat, men jeg kommer fra en veldig fotball interresert familie. Yes det er United som gjelder 💥

Heier du på Liverpool?

Nei

Tips til å stå i mot alkohol?

Jeg tenker at det ofte bare er best å være ærlig og tydelig, og samtidig ikke gjøre det til en så Big deal. Nei takk,ellers takk, nei jeg drikker ikke. Ferdig med det😊 Jeg har flere ganger takket nei til alkohol på fest, og så lenge jeg bare har sagt det tydelig, med et smil så har jeg aldri opplevd at det ikke har blitt respektert. Nå er vi straks i 2020, og jeg føler, og håper at det er lov å være akkurat slik man er, uansett🙏🏻

Nå vet jo ikke jeg grunnen til at du ikke vil drikke, men kanskje du faktisk bare kan si grunnen neste gang du blir tilbudt eller kommer i en situasjon med alkohol? Nei du jeg kjører, nei takk jeg har ikke lyst på, nei takk, jeg drikker faktisk ikke alkohol. Ærlig, tydelig og udramatisk tror jeg er løsningen. det er mange som velger å takke nei til alkohol av ulike grunner, og det er HELT i orden❤️ Lykke til, jeg heier på deg!

Hva er det beste som har skjedd for deg i 2019? For meg var det deg på spicheren.

Kjære skjønne deg, for en nydelig kommentar❤️ Dette gjorde dagen min!! For meg var det eventet skikkelig stort, og noe av det gøyeste jeg har gjort. Det aller største høydepunktet i 2019 for meg tror jeg var Bali-turen. Den var virkelig helt magisk😊

Hva betyr ro 12 kalorier?

Det betyr at man ror på romaskinen, til skjermen på romaskinen viser 12 kalorier. Det tar vel ca 30 sekunder ca, kommer litt ann på hvor rå man er på å ro.

Vil du ta 200 burpees eller bli kilt under føttene i 5 minutter? 

Burpees uten tvil!!!!! hehe🙈

Beste komedie?

Altså jeg er jo tidenes krim og action jente, så komedie er jeg ikke så veldig god på. hehe. Jeg synes det er gøy, men jeg velger ofte spenning over komedie. Så folkens, del gjerne deres beste komedier i kommentarfeltet❤️

Ser du noen spesielle serier nå?

Jeg har nettopp sett Wisting på Viaplay – helt fantastisk bra!! Jeg har også sett Maria Wern, Den som dreper og Forhøret, alle 3 er krim – selvfølgelig. I kveld begynner jeg på en ny serie som heter Absentia. Aner ikke hvordan den er, men ser god ut!

Har du dager hvor du sliter med dårlig samvittighet ift mat og trening?

Ja det har jeg! Spesielt siden jeg sliter endel med magen, og noen dager er den helt håpløs. super oppblåst og vond, jeg orker ikke gjøre noen ting og det siste jeg vil, selv om jeg vet jeg burde, er så bevege meg og spise sunt. Og vet dere hva jeg gjør, nå skal jeg være litt ærlig her: Jeg spiser da ofte masse usunn mat, og drar hvertfall ikke på trening. Det blir litt sånn “nå har jeg punktert ett dekk på bilen, så la oss ta en kniv og flerre opp de andre 3 dekkene også”. Så da spiser jeg enda mer usunt. Helt tåpelig, og utrolig teit!!!

Da kan jeg få litt kjip følelse etterpå, ikke akkurat dårlig samvittighet, men litt mer sånn “Å så unødvendig det her var“. Heldigvis er jeg god på å tenke at i morgen er en ny dag, også bare sletter jeg alt som skjedde i dag, og begynner på nytt neste dag.

Hvordan trene til pushups?

Styrke musklene som brukes i en pushup: armer, bryst, og kjerne. Kjør puhsups på knær, eller enda bedre: kjør pushups mot en opphøyning, på den måten blir arbeidsveien kortere, og øvelsen lettere. Dette er positivt fordi du gjør en reell pushup, i samme bevegelsesbanen som en pushup, den har bare blitt litt lettere på grunn av arbeidsveien er kortere. Jobb deg lengre og lengre ned, med lavere og lavere høyde. Vips er du på gulvet og kjører pushups. Samtidig husk å jobb med muskulaturen som nevnt i starten. Pushups blir lettere med sterkere armer, kjerne og brystmuskulatur.

Hva er dine beste tips for å lære å stå på hendene?

Øve øve øve! Øv opp mot vegg, øv på å falle så den frykten forsvinner. Det handler om mengdetrening, rett og slett. Enn sterk kjerne og sterke skuldre og armer er et must, så jobb med styrken der. Øv på å være opp ned, og bli komfortabel med det. Bruk veggen, og bruk en partner til å holde deg.

Tips for oss som er single, og som misunner alle andre som får oppleve kjærligheten selv.

Jeg tror litt på det at det skjer når du minst venter det, og faktisk ikke desperat leter etter det. Sørg for at du er åpen og klar for det, tør å møte mennesker og by litt på deg selv. Dra på en date, tør å ta kontakt, og være litt “out there”. Jeg tenker at det faktisk er litt viktig å nyte singellivet også, den tiden hvor det kun er deg og ditt, den får du ikke tilbake. Plutselig er det mann/dame, og kanskje barn, og helt andre fokus og prioriteringer. Det ordner seg for deg, det er jeg helt helt sikker på❤️ Senk skuldrene, nyt egentid, tør å være tilgjengelig for å møte noen, og vips skjer det.- når du minst venter det. sett fokus på deg selv, og ikke se så mye rundt deg hva “alle andre gjør, og har” det er ikke så viktig. Fokus på deg💪🏼❤️

Hvor mye trengte du i snitt for å komme inn på sykepleien?

Å hjelpes det aner jeg ikke, det er jo en stund siden. Det var relativt høyt, men samtidig ikke noe problem å komme inn.

Hvordan komme i gang med å få inn fysisk aktivitet i hverdagen?

Jeg tror mitt beste tips må være å starte rolig, ikke sette for høye krav til deg selv i starten. Tenk at litt er bedre enn ingenting. Begynn rolig, og bygg gradvis. Sett deg delmål, og øk dem sakte men sikkert. For eksempel uke 1 skal du gå to turer, på minimum 30 minutt. Thats it, all aktivitet utenom det er bonus. Uke 2 har du dine to turer, og kanskje du i tillegg får inn 2-4 styrkeøvelser, enten hjemme eller på et studio. Neste uke øker du til 6-8 øvelser. et par uker senere, legger du kanskje inn enda en liten økt, eller økter lengden på turen din. Er du med på hvor jeg vil? “Slow and stady wins the race” Bygg deg opp gradvis, og lag deg en vane/rutine som passer deg. Skap en livsstil, og gjør fysisk aktivitet til en helt naturlig ting i ditt liv. Husk at det MÅ ikke være så mye eller så voldsomt, litt aktivitet jevnlig er helt supert. Finn det som passer deg, og gjør deg for din egen skyld💪🏼 hei deg!!!❤️

 

Smiiil, Maren

 

 

6 kommentarer
    1. Så fine svar, Maren!

      Jeg gleder meg til å se hva løpeutfordringen din går ut på. Håper at det blir i tankegangen som i siste svaret her, «slow and steady wins the race». Eventuelt med ulike nivåer for folk med ulikt utgangspunkt.

      Ønsker deg et supert 2020!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg