Vinterglede og 2 nye treningsprogram

God lørdag fra sofakroken❤️ Jeg har akkurat kommet inn fra en deilig tur ute i skogen, i frisk luft og minusgrader. Jeg var langt inne i skogen, når det plutselig begynte å snø, for en lykke. Jeg elsker snø, og gleder meg så til vinter, enda mer julestemning, skitur, hytteturer, spillkvelder, og innekos med bok, film, peis og god mat. Åååå for en tid vi går i mot. Kos på alle mulige måter. 

I dag har jeg altså vært på tur, og etterpå krøp jeg rett opp i sofakroken med ullpledd, podcast, en stor porsjon frokost, og siste rest av pepperkakene mine til dessert. Nå skal jeg sitte her å nyte litt til, også skal jeg dra avgårde for å tilbringe lørdagen sammen med familien. Helg med mine to små tantebarn er det beste jeg vet om, og jeg gleder meg så til å se dem i dag. 

Jeg hadde lyst å dele litt treningsinspirasjon med dere i dag, og tenkte at hva passer vel bedre enn å dele mine to Bootcamps denne uken. Jeg kjører timer hver mandag og hver torsdag, og nå skal dere få de to treningsøktene så dere kan prøve dem selv. Google de øvelsene du ikke kjenner igjen på navn. 

MANDAG BOOTCAMP: Utendørs, uten utstyr 

  • 100 jumping jacks 
  • 100 knebøy 
  • 100 gående utfall
  • 100 høye kneløft 
  • 100 sidesteg med “spark i rumpa” Typisk aerobic stil. 
  • 50 lengder løping (hver lengde ca 100 m) 
  • 50 pushups 
  • 50 knebøy med hopp
  • 50 mountain climber
  • 50 burpees 

Slik gjør du: Denne økten ble kjørt i team. To og to sammen, én person jobber, den andre heier. Sammen skal alle repetisjonene gjennomføres. Den ene tar feks 10 jumping jacks, så tar han/hun pause, mens den andre tar 10, så bytter de igjen. Jobber seg slik gjennom alle 100 repetisjonene. Når alle 100 er gjennomført, går dere videre til neste øvelse. Del opp slik dere ønsker, 5 og 5, 10 og 10, eller hva enn dere ønsker. Kun én jobber av gangen, den andre har pause og heier. 

TORSDAG BOOTCAMP: Innendørs, med utstyr 

  • Frontbøy med vektskive 
  • Skuldrepress + bicepscurl 
  • Push-ups
  • Dumbell snatch
  • Hofteløft med vekt 
  • Hoppende utfall 
  • Planken ( gå opp på strake armer, og ned igjen x 4 i løpet av 60 sekunder) 
  • Trappeløp ( 4 etg )

Slik gjør du: Sett på en timer ( jeg bruker appen Seconds ) og still inn på 60 sekunder jobb, 30 sekunder pause. Slik gjør du alle øvelsene. Dette er én runde, og du skal ha 3 runder.   Fotograf: Bjørn Thorkildsen 

Da er det på tide å komme seg avgårde, og starte dagen her. Håper dere får en finfin lørdag❤️ 

 

Smiiil, Maren 

 

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg