En litt sunnere lørdagskos

Det eneste som mangler på dette bildet her, er en stor dæsj med vaniljekesam elle vaniljeis. Så er en sunnifisert helgekos komplett. Jeg blir så glad av disse bildene, kanskje fordi jeg nå vet hvor godt de smakte🧡 Oppskriften er enkel, og den skal dere selvfølgelig få.

Du trenger: 

  • 75g havremel 
  • 75g speltmel 
  • 150g kesam
  • 4 hele egg
  • 1 ss smeltet smør 
  • 1 ss bakepulver 
  • 1,5dl lettmelk 
  • 2 ss sukrin 
  • En god klype salt  

Bland alt sammen i en bolle, og rør til en jevn og fin røre. La røren sette seg litt, ca 30 minutter, rør godt igjen og stek vaflene i vaffeljern.

Jeg har delt vafler med dere før, men nå hadde jeg bare lyst å vise dere hvor delikat og fint det blir med en fargerik og sunn topping. Som sagt så anbefales det en sirup, is eller vaniljekesam i tillegg. Jeg serverte dem med vaniljeis, og et minimalt dryss med kanel og melis. Helt nydelig! 

Nå skal jeg tømme kaffekoppen her, og komme meg avgårde for en lørdagformiddag sammen med familien🧡 Har du noen koselige planer for helgen?

 

Smiiil, Maren 

 

 

4 kommentarer
    1. Disse vaflene har jeg laget mange ganger, de er såå gode, Maren! Vil allikevel anbefale andre å lage dobbel porsjon, da det blir ganske få vaffelplater ut av oppskriften som står her. Avhenger selvfølgelig av størrelsen på vaffeljernet også, men ser flere oppskrifter har f.eks. 350-400 gram mel 🙂

    2. Kristin: Ja det kommer selvfølgelig ann på om du lager til 2 personer eller 10. Hehe. Jeg lager som oftest til meg selv og kanskje én til, og da holder det. Men absolutt enig med deg, doble opp og kos i vei <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg