Et enkelt og sunt middagstips

Ææææ nå bobler det over her folkens! Tusen takk for at dere er så kule, og har lyst å bli med på Challenge. Vi er mange hundre som skal gjøre dette, og jeg gleder meg til å dele første motivasjonsboost med dere neste mandag. Velkommen i gjengen alle sammen, jeg er så glad for å ha med hver og en av dere! Har du ikke hørt om dette enda? Les HER, og blir med!!

I dag tenkte jeg å dele et superenkelt og digg middagstips med dere. Denne lille godsaken lager jeg meg ofte på dager hvor jeg er sulten, og vil ha mat raskt, men samtidig har lyst på noe godt, smakfullt og sunt. Tortilla-pizza eller lefse-pizza er en stor favoritt hos meg.

Du trenger: 

  • Ønsket antall tortilla-lefser 
  • Kylling (skinke, eller karbonadedeig eller annet kan også brukes) 
  • Ost 
  • Tomatsaus eller ketchup 

Du kan gjøre denne pizzaen veldig mye mer spennende enn jeg har gjort her, og toppe med sopp, løk, pølsebiter og hva enn du måte ha lyst på. Noen ganger er det enkle ofte det beste, og på denne varianten ble det marinert kyllingfilet, strimlet mozzarella ost og tomatsaus. Toppet med oregano. Jeg brukte vanlige lyse lefser her, men du kan gjerne velge fullkorn varianten. Jeg bruke vanligvis den, men de var utsolgt på den butikken jeg var. 

Slik gjør du:

Smør lefsen med tomatsaus eller ketchup, legg på ønsket proteinkilde (stek kylling/karbonadedeign i forkant) og topp med ost og ønsket krydder. Inn i ovnen ti osten har smeltet. Jeg bruker ofte ferdigstekt kylling fra butikken, på dager hvor det virkelig skal gå fort i svingene. 

Dette spiser jeg så ofte at det nesten er flaut å innrømme, men fy søren så godt det er. Jeg lager ofte lompepuizza også, men da er lompen så liten at jeg må ha en hel haug for å bli mett. Hehe. Jeg skal prøve å bli flinkere til å variere toppingen min på denne og komme med flere, og kanskje litt mer spennende varianter til dere etterhvert. 

Som dere ser har jeg toppet den med ruccola, og det var helt nydelig. Et tips er å bytte ut kylling med spekeskinke, slenge på litt pesto i stede for ketchup og nyte en italiensk inspirert, nydelig tortilla-pizza. 

Nå venter en frisørtime på denne frøkna! Håper dere har det supert, og at tirsdagen behandler dere bra så langt! Vi snakkes snart❤️

 

Smiiil, Maren 

 

7 kommentarer
    1. En lynsjapp pizza redder meg ofte når tiden er knapp og sulten bitende. Jeg lager veldig lik, men vegansk ved å bruke liksomost (Coop sin revet vegetardag er digg på pizza) og Oumph med timian og hvitløk eller grill. Oumph er min favoritt av alle kjøttlignende, proteinrike produkter. Det anbefales å prøve! Jeg fyller alltid fryseren med Oumph, og når jeg lager pizza, rekker bitene akkurat å tine nok i ovnen mens resten av grønnsakene kuttes opp, så er det bare å slenge de på pizzaen 🙂

    2. Elsker å bruke forskjellige ostetypar blanda saman på same lompe, det blir alltid godt og spennande! Og bruker også salsa istaden for tomatpurre for ekstra piff. Kan også anbefale å lage pizza med berre masse ost, inkludert mozzarella saman med oliven og tomat.. Så digg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg