Personlige tanker, og verdens beste frokost

I dag skal jeg være litt ærlig med dere, og dele en dag som i utgangspunktet burde være bra, men så er det bare ikke det. Alt ligger tilrette for at denne dagen skal være bra – det er sol, jeg har vært en liten tur på trening, jeg har spist nydelig frokost, og gått tur med hunden. Likevel så er jeg bare fylt av en merkelig følelse av tristhet, uten at jeg helt kan sette fingeren på hvorfor.

Vanligvis ville jeg nok bare delt bildene av denne deilige frokosten, listet opp ingrediensene og oppfordret dere lesere til å teste den ut. Jeg kunne helt fint kommet meg unna med å ikke si noe som helst om at jeg har en litt vond dag, men så tenker jeg at det faktisk er litt viktig å dele disse dagene også. 

Stemmene som sier at du ikke kan

Jeg har det bra, men samtidig er det mye tanker som kverner i hode, og som stjeler energien og fokuset mitt. Dette fokuset skulle jeg gjerne ha brukt på jobb, til å skape, skrive, og være kreativ – men det går ikke. Jeg tar meg selv i å nærmest misunne andre som får ting til, og opplever suksess – og det gjør meg skikkelig trist.

Jeg er ikke en sånn person, jeg unner virkelig alle rundt meg suksess. Jeg skulle bare ønske at jeg også var litt tøffere, tok litt flere sjanser og turte å brøyte meg litt mer frem. Tro på meg selv, og bare kjøre på. Jeg har så lyst, men så er det den vonde stemmen i hode som sier: “tenk om det ikke går“, “tenk om de ler av deg, “tenk om alle  synes dette påfunnet var teit“, og “tenk om du mislykkes“. Sånn jobber stemmene kontinuerlig, og det begrenser meg noe helt vanvittig. Så dette sitter jeg å kjemper litt med i dag, og kjenner at det stjeler litt av mitt vanligvis super gode humør. 

 

Som sagt, jeg kunne helt fint bare droppet det avsnittet over, og heller bare fokusert på sunn mat og smilefjes. Jeg tror at ektehet er viktigere enn alt annet, og velger derfor å dele hva som surrer i hode mitt i dag – hvem vet, kanskje noen har det på helt samme måte, og synes det var litt godt å lese det. 

Så – la oss snakke litt om mat også. Har dere sett noe så digg? 

Disse tre skålene inneholder ALT jeg elsker med frokostmat. Her er det Chia pudding med deilig topping, det er havregrøt med et lite hav av peanøttsmør, og det er cottage cheese med frukt og bær. Mmmmm. 

Hvilken av skålene så mest fristende ut, og hvilken vil dere ha oppskriften på først?❤️

 

Maren 

 

17 kommentarer
    1. Skulle ønske du så deg selv med mine øyne. Jeg syns du er kjempetøff og kjempeflink i det du gjør, du er vel den bloggeren som sprer mest smil og glede! Du er god nok, du er sprek nok og du er bra nok! Du har en medmenneskelig utstråling som ikke alle har, og jeg blir skikkelig lei meg når fine og gode bloggere som deg får kjipe tanker.. det er så klart helt greit å innimellom føle seg litt drit, men prøv å ikke tenk så mye på alle andre og hva de tenker om deg og det du gjør.
      Du vet jo at vi er her å støtter deg uansett? 🙂 God klem <3

    2. Eva: Okei, nå strømmer tårene <3 kjære vene for en kommentar, med både godhet, trøst, bittelitt streng og så masse kjærlighet. Nei åååår, den traff <3 Tusen tusen takk. Jeg kjenner klemmen fra deg, og sender en ordentlig god en tilbake 🙂

    3. Hei Maren! Ville bare si at jeg synes du inspirerer masse, til å leve sunnere, bli sterkere og i bedre form, og dermed få kapasitet til å leve et bedre liv. Med alt kroppspress og dårlig påvirkning i samfunnet i dag, er det så fint å ha sånne som deg, som kan “vise litt vei” :). Setter kjempestor pris på arbeidet du legger inn, og er helt sikker på at tiden til å nå målene dine, vil komme!:-D

    4. Alle sammen burde sikkert bli flinkere til å se seg selv mer som andre ser en – og være snillere med seg selv. For meg som leser av bloggen virker du alltid så positiv, balansert og koselig person. En sånn som man innbiller seg at man kunne vært venn med 🙂 Du skriver at du skulle ønske du var tøffere og ikke tenkte på hva andre synes, men hallo! Se hva du får til da! Du leverer inspirerende innhold – HVER DAG! Du arrangerer (fullbookede) treningsturer og er ikke det tøft gjort så vet ikke jeg! Alle har jo lov til å føle seg dritt av og til, men prøv heller å tenk på alle oss som leser bloggen din hver dag og hvor mye vi ser opp til deg (no pressure, haha ;)), du hjelper iallefall meg til å ta sunne og balanserte valg i hverdagen og du inspirerer masse. Noen ganger hjelper det jo å bare lufte tankene sine også, få det ut liksom, og da er det jo godt at du har bloggen til å kunne lufte alle dine tanker. Både på godt og vondt. For oss lesere er jo det en inspirasjon i seg selv, det at du også er menneskelig 😀
      Stor klem til deg 🙂

    5. Hei Maren!
      Jeg har vært så heldig å møtt deg på treningskamp og må si at du er en av de mest fantastiske personene jeg har møtt. Du er ekte, jordnær, fantastisk vakker og veldig flink i det du gjør. Takk for at du deler både gode og dårlige dager. Det inspirerer meg som selv er i en dårlig periode i livet. ❤️

    6. Kjære deg. Du må huske at vi mennesker er skrudd sammen litt merkelig og vi ser og sammenligner oss med mennesker som har disse egenskaper vi selv ønsket litt mer av, og som får til det vi selv sliter med. Tenk hvor mange som ser opp til deg? Og så må vi også huske at vi tar for gitt det vi faktisk har fått til. Det er lov å være nedenfor, bare ikke lov å bli der. Vær litt ekstra snil og omsorgsfull for deg selv i dag, så kommer energien og gleden raskt tilbake.

    7. Er vel helt naturlig å ha sånne dager, toppblogger eller ei. Setter pris på at du deler. Istedenfor å tenke på alt du ikke har oppnådd, stopp opp og se deg litt tilbake i forhold til hva du faktisk har oppnådd. Det er ikke reint lite spør du meg. Du inspirer, motiverer og er et sunt forbilde – mye å være stolt av. Stor og god klem til deg 🙂

    8. Hei fineste!❤️ men kjære Maren, du er jo tøff!!! Kjempetøff!!! Du utfordrerer deg jo stadig!!! Du er absolutt god nok!!! Ikke sammenlign deg med andre. Tenk heller på hva du er bedre på nå enn f.eks samme tid i fjor? 2 år siden? Hva du har oppnådd osv. Det er sikkert MYE! Og tenk litt mer her og nå! Hvis vi er tilstedet i øyeblikket, angrer vi ikke på ting som er gjort og heller ikke gruer for det som kommer!!! Digger deg!!! Gode klemmer!❤️

    9. Kjære Maren<3 Det er lov å ha en dårlig dag. Bare husk at det er menneskelig, og at det ikke betyr at du er mindre bra som person. For en bra person, det er det ingen tvil om at du er. Du er råtøff, inspirerende, motiverende og flott! Du har så mange som ser opp til deg og som setter pris på deg, Maren.
      Er så enig med alle andre som har kommentert før meg her, så jeg håper du leser kommentarene og tar til deg hver eneste én av dem. Du er BRA❤️

    10. Så befriende herlig å lese at du er helt normal! 🤩 følg magefølelsen i alt du gjør så blir det bra 😊ønsker meg oppskrift på chiapudding

    11. Kjære fine, flotte du<3 Får nesten litt vondt i meg av du sitter med sånne tanker... Vit at du ER inspirerende, og betyr masse for mange! Bare det å sitte innom her, få oppdateringer på snap og insta og se deg ose av positivitet stort sett bestandig inspirerer. Ikke bare i treningssammenheng, men også i hverdagen. Du inspirerer til å være en person som velger å ha det bra. Som velger å være glad og spre glede til andre også.
      Også må jeg tillegge at det at du også deler dårlige dager, hvor livet ikke er en dans på roser, eller motivasjonen ikke er på topp også er verdifullt. Du viser at du er menneskelig, og at det er menneskelig å ha dårlige dager også. Du er et godt og sunt forbilde, på alle mulige måter. Takk for at du deler og takk for at du er du. Stå på, Maren! Jeg heier på deg!

    12. Jeg setter stor pris på at du deler flere sider, både oppturer og nedturer. Jeg går med akkurat samme tankene selv.
      I mine øyne er du råtøff og jeg ser virkelig opp til deg!

    13. Kjære kloke, vakre og sterke deg <3
      Jeg setter enormt stor pris på at du på din blogg også velger å dele akkurat hvordan du har det og hva du tenker og føler. Det er utvilsomt at samtlige kjenner seg igjen i det du skriver, og det gjør dermed godt (på en rar måte) å lese at andre også har de samme følelsene som en selv sitter inne med. Jeg mener at du er modig som deler av livet ditt! Samtidig er det utrolig vondt at en hel haug av oss sitter inne med slike tanker, og samtidig sammenlikner oss med menneskene rundt oss. Vi er alle like verdifulle, og vi må ikke miste troen på oss selv. Det viktigste er å gjøre så godt en kan. Husk på at du er et sunt forbilde for mange der ute, og at du bærer på sunne og flotte verdier. Du er rett og slett en gledesspreder 🙂 Men selv gledesspredere er mennesker, og har således også dårligere dager!
      Stor klem fra meg <3

    14. Det er derfor du er verdens beste blogger i mine øyne. Du er så naturlig og dyktig og menneskelig. Du er så god, og om du hadde kjent den respekten jeg har for deg, så håper jeg det hadde varmet på en kjip dag. I veldig mange øyner er du helt utrolig og dyktig, og du står på hver eneste dag uten å miste deg selv. Heia deg. Jeg digger deg akkurat sånn som du er nå. Klem fra Anja

    15. Fint at du deler dette. Har det sånn selv nå, og har hatt det en stund. Jeg snakker mye mindre enn vanlig, stirrer i lufta. Mange tanker og bekymringer, uten at jeg kan sette fingeren på hva. Føler det er en ”skam” å være nedstemt, redd at andre skal se på meg som sur og lei. Man skal liksom være på topp hele tiden, kanskje det er dette vi ser på nett. At man i hovedsak kun ser glede og suksess. Så godt du er ærlig. 🙂 Alle burde være ærlige med seg selv og de nærmeste har jeg fått råd om – nedstemtheten kan da gå fortere vekk.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg