12 tips til inne-aktiviteter

Det er ordentlig ruskevær ute, og en varslet storm er på vei. Jeg synes det er litt koselig jeg. Det er fredag, helg og perfekt innevær. Jeg skulle vært på en stor fotoshoot med Magasinet 2 minutter i dag, men på grunn av været er den utsatt. Så nå har jeg plutselig formiddagen, og litt av ettermiddagen ledig. Det utnyttes til litt matlaging, baking og kos hjemme i leiligheten. 

Jeg skal ut på et lite oppdrag i kveld, hvor jeg skal trene en gjeng utendørs. Jeg følger spent med på værmeldingen, og håper det lar seg gjennomføre. Jeg vet at gjengen jeg skal trene absolutt ikke er redd for litt regn, men med full storm, er det kanskje ikke helt forsvarlig. Jeg for som sagt bare avvente og se litt hvordan denne stormen oppfører seg. 

Tilbake til det jeg skrev innledningsvis. Det er så mye koselig man kan gjøre hjemme når det er ruskevær ute, og i dag tenkte jeg at jeg skulle gi deg noen av mine favoritt aktiviteter på stormfulle dager: 

💗 Filmkveld – hva med å ta for dere en seriefilmer og ha maraton? Harry Potter for eksempel, eller Ringenes Herre, Twilight eller Bridget Jones filmene? Finn frem digg snacks, og la hyggen starte.

💗 Spille spill – Jeg gjør dette så alt for sjeldent! Når jeg satt barnevakt for mine små tantebarn her om dagen, dro vi frem et spill og det var Så koselig. Så spill burde man absolutt gjøre mer av, og ikke kun la det være forbeholdt hytta. 

💗 Sortere klær – Ta en titt inn i klesskapet og se over hva du bruker og ikke bruker. Ta så for deg alt du ikke bruker, og se på hvorfor du ikke bruke det. Kanskje du kan fikse det hvis det er ødelagt, eller om du kan gi det bort til noen som trenger det. 

💗 Bake – det er så koselig å lage noe godt på kjøkkenet når det er uvær ute. Det skaper en helt spesiell stemning synes jeg. Kan jeg friste med Bananbrød, Rundstykker, Matmuffins, hjemmelagde knekkebrød eller Eplemuffins

💗 Hjemmetrening – frister det ikke å dra på treningsenteret i dette været? Helt i orden, du kan så fint få en god treningsøkt hjemme på stuegulvet. Se min siste video på instagram, og kjør på. Har du ikke vekter? Bruk en stor flaske vann, ta en sekk på ryggen og fyll den med noe tungt, og kjør på med knebøy. 

💗 La kreativiteten få spillerom, og ta med både store og små på en hyggelig aktivitet. Maling, perler, lære å strikke eller hekle. Man kan lage spennende trykk med poteter for eksempel, eller med en spesiell maling kan man male på gamle syltetøyglass eller Norges glass.  Google litt, og se hva dere kan finne på. 

💗 Unn deg litt egenpleie. Ta den lang varm dusj, rens huden, vask håret,. ta en god hårkur og legg på en ansiktsmaske. Barber leggene, og smør hele kroppen inn med en god krem. Alle slike ting man synes det er stress å ta seg tid til vanligvis. 

💗 Planlegg fremtidige hyggelige aktiviteter. Sett deg ned og søk opp hva sm er av julekonserter og lignende i år. Slike ting blir ofte fort utsolgt, så nå kan du være tidlig ute og sikre deg noen hyggelige ting å se frem til i de kommende månedene. 

💗 Denne er kjedelig, men SÅ deilig etterpå. Sett på lydbok, podcast eller herlig musikk og ta én effektiv time med rengjøring. Det kan skje så mye på kun én time hvis man bare er effektiv. Det blir så herlig å kose seg hjemme etterpå. 

💗 Kle ordentlig godt på deg, og ta en tur ut i ruskeværet. Det er så utrolig herlig å komme inn igjen etter en slik tur. Friskt og godt for både kropp og hode. 

💗 Lag en ny spilleliste, så neste gang du skal på trening har du en helt rå spilleliste som drar deg gjennom treningsøkten. 

💗 Inviter på middag, og lag en skikkelig høst-rett. Hva med en deilig gryterett, suppe med hjemmebakt brød? 

Håper dette gav tips til noen hyggelige aktiviteter du/dere kan gjøre når høstværet melder sin ankomst. Ha en nydelig fredag, og en riktig god helg💗

 

Smiiil, Maren 

 

 

4 kommentarer
    1. Tusen takk for gode tips! 🙂 Likte spesielt godt bakedag og hjemmetrening! Er såååå koselig å bake når det er ruskevær ute! Det gir god stemning 🙂

    2. Synes det er så gøy meg lister. Mange gode tips her. Blir både tur, matlaging og filmkveld her i huset i kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg