25 fakta om Leo

❤️Min lille skatt❤️

Det er så mye spørsmål om Leo, både på bloggen, Instagram og meldinger på Facebook. Hver gang jeg deler bilder av han så kommer det enormt med spørsmål. Det er selvfølgelig bare veldig hyggelig det, men det blir litt vanskelig å få svart alle sammen. Så tenkte jeg at det var på tide med et nytt blogginnlegg om Leo. Er du helt uinteressert (noe jeg forstår veldig godt at mange også er. hehe) så scroller du bare forbi dette innlegget. 

  • Leo er av rasen Pomeranian 
  • Han blir 2 år i januar 2019
  • Jeg har klippet han kort. Pomeranian er egentlig langhåret 
  • Han har litt problemer med bakbena sine, og må opereres på sikt. 
  • Han har en helt unik personlighet, og jeg føler helt på ekte at jeg kan kommunisere med han
  • Han spiser vom og tørrfor. Han får aldri menneskemat. 
  • Han elsker små (magevnnlige) spiselige pinner med tørket kjøtt rundt 
  • Leo er ekstremt leken, og elsker å hente ting jeg kaster 
  • Leo er en levende kosebamse, og får aldri nok kos 
  • Hundens Multihus på Grim i Kristiansand tar seg av klipp/stell av pels på Leo. Det var de som klippet han kort første gang, og som passer på at pelsen hans er stelt og fin. 
  • Selv om Leo er en veldig liten hund, så kan han fint både være lenge alene hjemme, og gå lange turer. 
  • Leo veier 2,1 kg og er ganske liten for rasen
  • Han kommer fra en oppdretter i Tvedestrand (som driver mest med Kleinspitz og egentlig ikke Pomeranian
  • Hele familien min elsker Leo, og Leo elsker dem. Spesielt Mamma er en stor favoritt. 

  Han har to små merker på forbena, det er fordi dyrlegen måtte barbere han der når det ble tatt blodprøve. 

  • Han er super sosial, og er utrolig glad i mennesker 
  • Regn er overhode ingen favoritt, men snø derimot, er noe av det gøyeste som finnes. 
  • Favoritt sovestilling er på ryggen, med alle bena rett i været. 
  • Han sover litt for ofte i sengen min 
  • Rutinene hans er at han finner veldig roen rundt kl 21 på kvelden, og sover da i stuen. Får en mini-luftetur rett før vi legger oss, og legger seg samtidig som meg, rundt 23. Sover hele natten, og våkner samtidig som meg rundt kl 07. Ligger gjerne å sover til jeg har stått opp, stelt meg og hatt en kaffekopp. Får så morgentur, og frokost. Er endel alene på dagtid, får alltid 2-3 turer i løpet av dagen, og da er en av dem litt ekstra lang. Mye lek og kos på ettermiddagen. Masse kos! Før han finner roen på kvelden igjen, og kveldsturen før natta. 
  • Leo er enormt generøs med kyssene sine, så ønsker du ikke et solid smask er det bare å holde litt avstand. Hehe❤️ 
  • Han går opp på forbena når han tisser. (helt sant) 
  • Han lager noen merkelige lyder når han leker og koser seg. Jeg møtte en dame på tur en gang som mente at han “pratet”. hehe. 
  • Leo bjeffer så og si aldri! Kun et par bjeff når det ringer på døren – thats it! Så at små hunder er “gneldrete” er helt ukjent for meg. 
  • Han har en litt annerledes fargekombinasjon. Grå/brun på kroppen, lys beige på potene og oransje i ansiktet. (dette er fordi han er klipt, hadde pelsen vært lang hadde han nok være oransje sobel)
  • Leo kommer fint overens med andre hunder, men forstår ikke helt hvor liten han er, og vil gjerne inn i lek med de aller største hundene. 

Håper dette gav svar på en del av det dere lurer på. Spør selvfølgelig hvis det er noe mer❤️

Nå er jeg spent på å høre, er det flere av mine lesere som har hund? Hvilken rase har du ? 

 

Smiiil, Maren

 

15 kommentarer
    1. Nydelig hund og morsomt innlegg! 😍 jeg har en syv år gammel portugisisk vannhund på 25 kg som er livet mitt❤️ Hun er verdens snilleste og morsomste. Denne rasen har ofte mye energi så det blir mange gåturer og løpeturer i skogen. Jeg elsker det (og henne!). Til gjengjeld er hun rolig, balansert og finnes ikke aggressiv 🙌🏻😊

    2. Leo er så utrolig nydelig! Har selv en liten valp, Kasper, han er en bichon havanais! Han veier bare 4 kg men tror i likhet med Leo at han er kjempe stor og skal helst leke med de største hundene 😂

    3. Fine Leo! Har pomeranian selv, orange sobel i pelsen og supersøt. Folk peker og smiler når vi går tur, han har et naturlig “smil” i ansiktet og ser stort sett veldig glad ut. Har Leo BSD, er det derfor han et kortklippet? For de skal jo egentlig ha dekkhårene sine utenfor ulla så fremst det ikke er noen grunn til å klippe. Mange vet jo ikke det og vil bare ha den søte bamselooken, og tenker ikke over pelsens funksjon. Håper han klarer seg lenge uten patella lux operasjon, turer i skog og mark med deg gjør vel at han klarer seg lengst mulig 🤗🤗 Klem fra oss til dere. Ps, er konkurransen fra Sjekk deg samarbeidet trukket? 😊

    4. Lise: ja, og tror faktisk du vant? Sjekk kommentarene på det innlegget. Var en Lise som vant nemlig. sjekk innlegget,har kommentert den aktuelle kommentaren <3

    5. Søteste, fineste Leo. Han er jo bare helt skjønn. Jeg elsker dyr, og spesielt hunder. Har ingen selv, ennå, men håper det blir en gang. Hadde Bichon Frise da jeg var yngre. Nå er jeg innimellom hundepasser til en Shit Tzu, jente på snart 8 år. Elsker det. Hun får mange turer når hun er hos meg, og masse kos. Kanskje blir det en liten Leo på meg engang i fremtiden 💖Han er en skikkelig sjarmør 😍

    6. Jeg har vokst opp med en vofs som er blanding av labrador og Golden retriever. Hun ble ti år i sommer og begynner å bli en fin, gammel dame. Hun “prater” også, det har hun alltid gjort. Flere har reagert og trodd hun har knurret/vært sint, men det er bare koselyder, synd det kan misforstås. Jeg flyttet hjemmefra for 6 år siden, så nå er hun den lille babyen hjemme hos mamma og pappa. Det er vel nesten hun jeg gleder meg mest til å se når jeg er hjemme en tur 😀

    7. Så koselig med fakta om skjønnasen Leo, liten kar som smelter hjerter!
      Du må ikke finne på å klippe han kort, det ødelegger pelsen. Pelsen er juvelen til pomeranian og den beskytter/isolerer mot varme og kulde. Kanskje derfor han ikke liker regn fordi han blir kald til huden uten all pelsen sin.. dette er bare skrevet i god mening, klem!

    8. Åå har gledet meg til dette innlegget SÅÅÅ lenge <3 har selv en liten yorkshire terrier på 3 år - verdens snilleste godeste tass! Og om det er patella han har i bakbeina, ville jeg virkelig ikke operert før han virkelig har vondt. (om det er det han har, kjent med små raser blant annet min) Fine lille Leo!

    9. Leo er så skjønn… 🙂 Vi har også en Pomeranian, en liten jente. Hun er halvannet år, 1,5 kg og har bare en helt fantastisk personlighet. Mye som er likt med Leo… Hun også elsker kos, deler kyss til alle, misliker regn, men er helt fascinert av snø. Bjeffer heller nesten aldri – så når folk kommenterer at små hunder alltid er «gneldre-bikkjer» blir jeg provosert.
      💗😍🐶

    10. Fikk ikke til å poste kommentar på svaret ditt, men jaaa det var vi som vant 😍 Fortalte min kjære venninne det og hun ble så rørt. Gleder oss begge to 😍 Sendte deg mail for noen dager siden 🤗 Håper du har det nydelig i Køben så lenge. Stor klem fra meg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg