Marens super-smoothie

Denne godsaken har jeg gledet meg til å dele med dere, og jeg vet mange har ventet på oppskriften. Jeg elsker smoothie og smoothiebowl, og nå har jeg funnet en oppskrift jeg virkelig liker. Du trenger:

🌸 Frosne bringebær & blåbær 

🌸 En banan (frossen eller fersk, det du har tilgjengelig) 

🌸 Skyr (jeg bruker alltid fersken/bringebær eller Appelsin/mango)

🌸 1 scoop vanilje protein (valgfritt)

🌸 1 ss kokosmelk (den stive delen)

🌸 2 ss cottage cheese 

🌸 En slump mandelmelk (eller vanlig melk) 

🌸 Vann (jeg sper alltid på med litt vann slik at blenderen enkelt klarer å lage smoothien, og konsistensen blir rett) 

Kjør alt sammen i blenderen, og topp med hva enn du liker. Jeg elsker kokos, mandler, havregryn, chiafrø og banan slik jeg har her. Det er også nydelig med gojibær, friske bær, eller annen type frukt eller frø som topping. Solsikkekjerner er nydelig som topping. Det er også utrolig godt å hakke ferske dadler i små biter og ha det som topping. Det tilfører en nydelig sødme. Nøtter og/eller granola er et must, for å få litt crunch i smoothien. 

Jeg bruker samme oppskriften når jeg tar en smoothie to-go, da blir det ingen topping, men den er supergod likevel. Skal jeg ha den med meg tilsetter jeg litt ekstra væske sånn at den blir enda litt mer flytende og enklere å drikke. Skal du ha den i en skål er det fint at den er litt tykkere, slik at den enkelt spises med skje. 

Det er lørdag i dag dere, så utrolig deilig! Jeg skal nyte dagen sammen med Leo og et par venninner. Cafe, litt shopping og en lang tur i skogen. Dere som følger meg på Instagram har sett at jeg har gjort en stooor endring på håret mitt, og det betyr at jeg ikke kan svette eller dusje på et par dager. Så da blir det treningsfri og kosehelg på denne frøkna. I kveld blir det Skal vi danse, sushi og smågodt. Mmmm, perfekt hjemmelørdag💗

Hva er dine planer denne helgen? Skal du også kose deg hjemme, eller har du noen spennende planer? Del med meg i kommentarfeltet💗

 

Smiiiil, Maren

 

6 kommentarer
    1. Synes du er veldig flink til å ta fine bilder av mat og jeg digger at det alltid er så fargerikt! Men det blir ofte litt mange bilder av samme motiv i innleggene 😉

    2. For en deilig lørdag. Her har det vært trening, sko shopping og nå er det pizza, smågodt og skal vi danse. Nå skal vi kose oss. Klem

    3. Hva gjør du med resten av kokosmelken? Hvorfor ikke bruke den som væske i stedet for mandelmelk/melk og evt. vann? 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg