Vær så snill, sjekk deg❤️

Reklame | #sjekkdeg kampanjen hos Bik Bok

Pust inn, pust ut. Fortsett ❤️

Jeg har snakket mye om kreft på denne bloggen, og alle mine lesere vet hvor tett jeg jobber med Kreftforeningen, og spesielt Rosa Sløyfe. I dag har jeg lyst å minne dere på #sjekkdeg kampanjen, og oppfordre absolutt alle jenter til å sjekke seg. Kreft er det som skjer med andre, og ikke rammer deg, før det plutselig gjør det…. Vær så snill å sjekk deg! Det er ikke vondt, det tar ikke lang tid og det er så uendelig viktig. 

Hvert år får over 300 kvinner livmorhalskreft. En enkel livmorhalsprøve kan avdekke celleforandringer, som kan føre til livmorhalskreft. Etter at #sjekkdeg-kampanjen startet, har over 72 000 flere kvinner tatt livmorhalsprøve. Noe som er helt fantastisk!! Dette gjør at mange har unngått livmorhalskreft. 

Det er mange som bidrar til sjekk deg kampanjen, blant annet BIK BOK. For å øke bevisstheten rundt hvor viktig det er å ta livmorhalsprøve, har Bik Bok laget en kolleksjon der 10 prosent av omsetningen går til Kreftforeningens arbeid med å forebygge livmorhalskreft. Kolleksjonen lanseres på nett og i butikk 1.september. 

Ta livmorhalsprøve:

1. Du får #sjekkdeg-brevet fra Kreftregisteret i posten. 
2. Du ringer og avtaler time hos fastlegen din. 
3. Legen din gjennomfører undersøkelsen den er over på noen minutter.

Jeg gir bort alle klærne: 

Du finner hele sjekk deg kolleksjonen på BIK BOK sin hjemmeside. Det står reklame på innlegget, kun fordi disse klærne ble sendt til meg som en gave. Jeg har lyst å gi dem videre. Så har du lyst på klær fra denne fine kolleksjonen, med det sterke budskapet. Gi meg et par ord i kommentarfeltet, så velger jeg ut to stykker som får dele alle klærne jeg har fått. Jeg trekker ut vinnerene søndag kveld❤️ Sharing is caring, og det er fint å kunne gi en gave videre. 

Sammen skal vi gjøre det vi kan, for at så få som mulig havner i min situasjon. Sjekk deg! (Thea Steen. 1989-2016)

 

Smiiil og en god klem fra Maren 

39 kommentarer
    1. Allerede kjøpt noen plagg fra kolleksjonen. Utrolig fine! Takk for en ekstra påminnelse. Forespørsel om time ved neste turnusfri er sendt ❤️

    2. Jeg har ikke selv vært rammet av kreft, men sett hvordan to venninner fikk livet snudd på hodet av den diagnosen. Er opptatt av at vi kvinner tar ansvar for egen helse og sjekker oss, selv om det ikke er det mest lystbetonte å gjøre. Alternativet er mye verre!!

    3. Var på bikbok for noen dager siden, og tok en titt på sjekk deg kolleksjonen. Er under 20 år, så min første tanke var at jeg var jo alt for ung til å ha klær fra den kolleksjonen. Men med litt mer refleksjon har det gått opp for meg at livmorhalskreft også kan ramme yngre jenter, og at jeg dessuten kan minne andre jenter på å sjekke seg ved å gå med kolleksjonen 💗

    4. Ønsker virkelig å bære og spre dette viktige budskapet videre. Familien er sterkt preget av kreft, og derfor synes jeg det er viktig å vise støtte❤️

    5. Når jeg var 13 år fikk jeg livet snudd opp ned på hodet. Det mest utenkelige hadde skjedd, min kjære pappa hadde fått kreft. Vi hadde bursdag på samme dag, men et par måneder før døde han så altfor tidlig. Derfor ønsker jeg å være med å spre dette viktige budskapet, i håp om at flere sjekker seg ❤

    6. Et veldig viktig budskap, og som du sier så tar det ikke lang tid og gjør heller ikke vondt. Livet er verdt å ta seg tid til denne undersøkelsen♥️

    7. SÅ viktig budskap! Celleprøver kan finne celleforandringer som kan fjernes før de blir ondartede. Jeg har holdt mange hender der kvinner har fjernet regelendringene, de sier det er verre å sette inn spiral! Kom igjen jenter,gjør noe enkelt for å slippe noe tøft 💛

    8. Jeg har sjekket meg, og i gang med vaksinasjonsprogrammet 😊Det er viktig å gjøre det vi kan, for egen helse, og for å overleve lengst mulig. Forebygging og tester er alfa omega! Veldig bra du, og mange andre, setter lys på ett så viktig tema. Vi har ingen å miste. Tenker det er bra at en så stor kjede som Bik bok, også velger å fokusere på dette, og er veldig fine klær dem har laga😍

    9. Hadde jeg vært så heldig og vunnet disse klærne, ville jeg gitt dem rett videre til verdens beste storesøster. Hun ringte meg for noen dager siden for å fortelle meg at hun endelig har bestilt time for å #sjekkeseg, og var så stolt fordi dette er noe av det skumleste hun vet. Å kunne gjøre dette for henne hadde betydd hele verden for meg akkurat nå 💛
      Takk for inspirasjon Maren, du utgjør en forskjell for mange mennesker 🌸

    10. Viktig påminnelse til alle, spesielt meg sjølv som har familie historik med både brystkreft og livmorkreft på begge sider, og som i tidlig alder er testet for BRCA genet( heldigvis bærer eg ikkje det🙌🏻) … skal bestille sjekk til neste friperiode med en gang

    11. Jeg er glad Thea Steens kampanje lever videre 🙏Den gjorde at jeg fulgte rutinen med sjekk hvert 3. år. På min 2. sjekk sist høst fant de forandringer som ikke forsvant til kontrollen 6 mnd etterpå. På kort tid ble biopsi tatt og alvorlige forandringer funnet. Men en kjapp konisering fjernet det, og alt ble borte! Det venter selvsagt en ny celleprøve om en liten stund, men jeg er SÅ glad jeg blir fulgt opp. Ventetiden på svar er nesten det verste , men helsevesenet gjør det de kan for oss ❤ Har ei nær venninne som gikk gjennom det eksakt samme bare uker før meg, og skulle jeg være så heldig og vinne en halvpart så skal jeg dele dette med henne igjen. Husk å sjekk dere jenter, og ta hpv-vaksine om du kan❣❣❣ Klem

    12. Et veldig viktig budskap og enda viktigere at dette budskapet blir spredt. Flere i familien min har vært utsatt for kreft og vært både ytterst uheldig og hatt flaks i uflaks. Jeg selv har tatt HPV-vaksinene og sjekker meg faktisk nesten hvert år. Men jeg har en venninne som jeg ønsker så inderlig at drar til legen å sjekker seg. Jeg ønsker å spre budskapet til henne på en varm måte. Hun er 26 år nå og har ikke sjekket seg før. Jeg forsøker å ikke presse henne fordi det kan bare gjøre vondt verre, men heller hinter litt i ny og ned på en fin måte. Jeg vil henne bare godt <3 Men hun har legeskrekk. Hadde jeg vært så heldig å vunnet disse klærne fra denne fine kampanjen, så ville jeg sendt dem videre til venninnen min og håpe på at hun blir inspirert <3
      Ellers tusen takk for din inspirasjon, Maren <3

    13. Skal sjekke meg 28.september! Viktig sak ❤️ En stor grunn til dette er fordi moren min er frisk fra livmorhalskreft ❤️ ha en fin lørdag, Maren!

    14. Det er så flott å se alle som bringer dette viktige budskapet videre! 🙂
      Bloggen din er alle tiders, kunne ønske du hadde podcast å.
      Ha en nydelig lørdag!

    15. Utrolig viktig budskap!! 💛💛
      Veldig fine klær! 😊 krysser fingrene for at jeg kan vinne, og ta det som en premie for godt gjennomført Rosa Sløyfe løp 😉 🤞🏻

    16. Herligheten! Dette innlegget fortjener solide høy5 og mye oppmerksomhet. Helt urolig viktig budskap og helt urolig herlig av deg og ville gi bort klær. Jeg heier både på deg og #sjekkdeg!! Fyr løs jenter og kom dere til legen – celleforandringer er ikke kult!

    17. Kjempe bra!! Løp akkurat Stavanger sitt #theasteen løp i går og det er så viktig at vi setter fokus på sjekk deg kampanjen!

    18. Hilde Marie: “Regelen” er at kvinner mellom 25 og 70 år, testes hvert 3 år. Men mange velger å gjøre det både tidligere og oftere. Finner man uregelmessigheter på en celleprøve, vil man bli kalt inn igjen før det har gått 3 nye år <3

    19. Lise: Skjønne Lise, jeg har valgt au du skal få klærne <3 Send meg en mail med fullt navn, tlf nr og adresse . så er pakken på vei med det samme <3 STOR klem til deg og venninnen din

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg