Mine 10 beste tips for en bedre morgen

Jeg ler og ler av min egen start på dagen i dag, er det seriøst mulig? Jeg la ut en film av hendelsen på Snapchat og Instagram, men for dere som ikke har sett det så skjedde følgende: Jeg skulle lage en proteinshake som jeg blander sammen med kaffe, slik jeg gjør hver eneste morgen. Jeg stod å leste en mail på macen mens jeg shaket i vei, og plutselig, boom, så eksploderer hele greia og hele shaken søles utover. En ting er hvis man søler litt, men en eksplosjon som dette gjorde at det var sjokoladeshake OVERALT. På vegger, tak, hele kjøkkeninnredningen, macen, kamera, hele meg og hele Leo. Ja virkelig overalt. Det tok nesten 40 minutter å skure leiligheten ren etter dette her. 

Like etterpå var jeg på butikken, og på vei hjem klarte jeg å gå rett på et skilt. Haha!! Jeg gikk selvfølgelig å så på telefonen, og plutselig stod det et skilt der som jeg ikke så. Jeg ler og ler, FOR en mandag!! 

 

Så, da kom inspirasjonen til å lage en liten liste med mine beste tips til en harmonisk og fin morgen: 

🌸 Dropp slumring. I det klokken ringer, rett opp. Ikke tenk bare gjør! 

🌸 Rett inn på badet, og ta iskaldt vann i ansiktet. Brutalt, men du er lysvåken rett etterpå. 

🌸 Når ansiktet er vasket, smør på en god krem 

🌸 Håret opp, og spray det på plass. Er du mer fan av håret ned – tørrsjampo er redningen! 

🌸 KAFFE – et must for en god start! Jeg lager min med sjokoladesmak (blander en shake inn i kaffen. men vær forsiktig, ref innledningen til dette innlegget. hehe) eller steamer kokosmelk. Mmmm. 

🌸 Jeg liker å starte dagen med nyhetene. Det er en viktig del av min morgenrutine, og for meg hører det med til starten på en god dag. Har jeg god tid blir det God morgen Norge. Er jeg på farten blir det radio i bilen eller via mobilen. 

🌸 Trening / bevegelse – for min del så føles alt bedre hvis jeg klarer å starte dagen med litt bevegelse. Enten om det er en liten runde på mølla hjemme, en tur i skogen, kjapp tur innom treningsenteret eller litt stretching på stuegulvet, så gjør det underverker. Det aller aller beste for min del er uten tvil en rolig joggetur utendørs. 

🌸 Dette punket er direkte rettet til meg selv, fordi jeg er verdens verste på å drikke vann. men jeg kjenner at det å få i seg rent vann er helt avgjørende for formen utover dagen. Så drikke vann!! Det vil gjøre en forskjell. 

🌸 Frokost er et must for meg. Noen er ikke frokost-mennesker, så hvis du er typen, nyt en god frokost før du starter dagen din. Er du ikke typen, ta med deg en smoothie on the go, eller en skyr og litt nøtter og bær for eksempel. 

🌸 Denne er litt klein, MEN den funker. Bare prøv! La det siste du gjør før du går ut døren være å SMILE til deg seg i spilet. Jeg lover det funker! 

 

Med alt dette i bakhodet så håper jeg at morgendagen blir litt bedre enn i dag. haha. Heldigvis dro jeg ikke den dårlige starten med meg utover dagen, og humøret er på topp nå. Nå skal jeg straks avgårde å holde Bootcamp for 12 herlige damer. I dag trener vi utendørs, og jeg gleder meg så. Solen stråler, og det er litt høstlig i luften. Jeg elsker det! Jeg er så klar for høst nå💗

Ha en super mandag videre mine venner. Titt gjerne innom Snapchat (marenerdvik) senere, jeg deler dagens Bootcamp der! 

 

Smiiil, Maren 

 

 

10 kommentarer

Siste innlegg