Oppskrift: Sunne eplemuffins

Det var ingen tvil hvilken oppskrift dere ønsket dere først, det var sunne, saftige eplemuffins. Disse er så nydelige! Jeg lagde dem i to omganger i går, og absolutt alle muffinsene er borte. Jeg spiste noen selv, og delte med dem rundt meg. Oppskriften ble enormt godt tatt i mot hos alle, og det er SÅ gøy – spesielt siden oppskriften er helt uten sukker, og med masse proteiner. Disse er supre som kos, eller faktisk som en nydelig lunsj. De kan spises som de er, eller skjæres i to, og nytes med syltetøy eller brunost. Mmmmm❤️

Jeg slumper alltid litt når jeg lager ting, men en ca oppskrift kommer under her. Blir deigen veldig tørr, så tilsetter du litt mer væske, blir den for bløt tilsetter du litt mer mel. Jeg har valgt å bruke spelt og havre, men du kan selvfølgelig bruke den meltypen du selv ønsker. Jeg har vaniljeprotein i min oppskrift, men det trengs selvfølgelig ikke. Jeg synes vaniljesmaken er nydelig, og litt ekstra proteiner skader ikke, spesielt hvis jeg skal ha dem som et måltid og ikke bare som kos. 

Du trenger: 

  • 60g havremel 
  • 50g speltmel
  • 30g vanilje protein
  • 2 egg
  • 2 ss Sukrin 
  • 1 ts bakepulver 
  • 1 ts kanel & 1/2 ts kardemomme
  • 2 norske høstepler 
  • Mandelmelk / vann 

Slik gjør du: 

Bland sammen dert tørre i en bolle, tilsett egg, og spe på med melk/vann til du får en jevn fin røre. Hakk epler i små biter, og bland dem inn i røren. Spray muffinsformer, og fordel røren i formene. Eller du kan kle formene med bakepapir. Inn i ovnen på 180-200 grader i ca 12-15 minutter. Følg med underveis, alle ovner er ulike og steketiden kan variere. 

 

Ha en nydelig fredag mine fine. Jeg skal ferdigstille to artikler, og sende inn en sak jeg har jobbet med til godkjenning. Deretter skal jeg se over morgendagens store treningsevent, og sjekke at jeg har full kontroll på timen jeg skal holde. I ettermiddag ankommer Team Abilica Kristiansand, og opprigg til morgendagen starter. Fy søren så spennende det blir. Nattklubb møter trening, og over 80 personer har fått plass på timen. Jeg er SÅ spent! 

Husk også at jeg skal ha klessalg på søndag! Dere finner eventet HER. Det foregår på min favoritt-cafe, Spiren cafe. Så her er det mulighet for nydelig sunn mat, og nye treningsklær. FOR en helg det blir❤️

 

Smiiil, Maren 

 

 

12 kommentarer
    1. Ååå dette så godt ut, gleder meg til å teste oppskriften din😍 Omtrent hvor mange muffins blir denne oppskriften? Du er rå og litt av et forbilde – stå på!!

    2. Den oppskriften gleder jeg meg til å teste. Her er det bursdag i dag. Alltid hyggelig å ha bursdag uansett alder!!!! God fredag og helg til deg. Klem

    3. Så godt det så ut, og så lekkert servise😃🌸. Hva slags vaniljeprotein bruker/anbefaler du i bakst til ei som ikke er så vant til å bruke proteinpulver?

    4. Testet disse i går kveld, med litt justering, hadde litt sukrin gold og litt sukker, brukte litt smeltet smør, og fremfor proteinpulver brukte jeg cottage cheese fordi typen får veldig vondt i magen av det proteinpulveret vi har. Brukte også vanlig melk, den ble jo ikke melkefri uansett haha. Burde nok ha skjært eplebitene i enda mindre biter, men utrolig gode og saftige 🙂

    5. Kristin: Nå har jeg fått sjekket, og det heter Scapa 🙂 det er kjøpt på Hansen og co. så du finner det der, eller du kan sjekke Instagram scapa.home

    6. Fant disse og bloggen din i dag..
      Her skal det testes, ser så fristene ut Og lese ny blogg for min del. God søndag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg