Oppskrift: Sunne belgiske vafler

God morgen❤️ Denne oppskriften har jeg gledet meg til å dele med dere. Jeg har gått til innkjøp at et vaffeljern til belgiske vafler, og fy søren så mye bedre vaflene smaker når de kommer i belgisk versjon. Hehe. Tykkere, mer luftige og helt nydelige. Jeg har laget disse tre ganger nå, og de blir like gode hver gang. Fra nå av det er kun belgiske vafler som gjelder her i gården. 

Er dere klare for oppskrift?

Du trenger: 

  • 2 egg
  • 40g havremel
  • 40g speltmel (bruk det melet du har)
  • 20g vanilje protein (kan sløyfes – jeg bruker det for smak. Proteiner er det nok av i både egg og Kesam)
  • 120 g kesam
  • 3 ss Sukrin 
  • 1 ts kanel og 1/2 ts kardemomme
  • 1 ts bakepulver
  • Væske til passelig konsistens (venn, eventuelt litt melk) 

Slik gjør du: 

Rør alle ingrediensene sammen til en jevn og fin røre. La den svelle i noen minutter før du steker. Stek vaflene gyldne og fine. Jeg bruker godt smør eller litt cocosa. Topp med hva enn du måtte ønske. Mine favoritter som topping er brunost, banan, salt smør eller bær. 

Kaffen på bildet er bare vanlig kaffe laget med to Nespresso kapsler, også har jeg blandet i litt kokosmelk. Det setter en helt nydelig smak! Håper denne oppskriften faller i smak❤️ Ha en herlig torsdag mine venner, her regnet der, og det er faktisk litt koselig når man kan sitte inne å jobbe og titte ut på ruskeværet. 

 

Smiiiil, Maren

 

 

8 kommentarer
    1. Så deilig <3 hvilket vaffeljern er det du bruker her? Kan man evt bruke denne oppskriften i vanlig vaffeljern?

    2. Heisann! Lurte på hva du mente med ordet brunst i”Mine favoritter er brunst, banan, salt smør eller bær. ”
      Hva er dine favoritter? 😀

    3. Susanne: Bare en O som har falt bort. skulle stå brunost 🙂 “Topp vaflene med hva enn du måtte ønske, mine favoritter er brunst, banan, smør eller bær”

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg