En idyllisk frokost

❤️Favorite meal of the day❤️

I dag hadde jeg verdens beste frokost, og jeg måtte bare dele den med dere. Jeg hadde lyst på så mye forskjellig, så da tenkte jeg at jaja, nå er det helt på tapen av sommerferien og det må da være lov å kose seg litt. Jeg hadde god tid til og koste meg både med å lage i stand og spise. Jeg har fått litt nytt service, og synes det passet så godt i fargene med det blå og de friske fargene fra frukten. 

På mitt lille (store) frokostbord finner dere: 

  • Havregrøt med vaniljesmak 
  • Yoghurt med frukt, granola og bær 
  • Smashed avokado på rugbrød 
  • Kaffe med mandelmelk 
  • Friske norske jordbær 

Jeg satt lenge å spiste, drakk litt kaffe, jobbet litt, og spiste litt mer. Det er uten tvil den lengste ( og hyggeligste ) frokosten jeg har hatt i eget selskap noen gang. hehe. Granolaen har jeg forresten lyst på tipse dere om, det er ikke noe reklame, bare en helt vilt god liten sak, som jeg tenker flere må få muligheten til å teste. Den heter cacao, almond & bluberry, og er fra AXA. Esken er veldig mørk i fargen. Det finnes flere i samme serien, med litt ulike smaker. Kjøpt på Rema1000. 

Ellers er jeg så hekta på dansk rugbrød om dagen. Det er så godt! Det er en litt merkelig konsistens og en litt sur-aktig smak, men jeg elsker det. Det brødet, toppet med most avokado, salt og pepper, er en stor favoritt om dagen. Mandelmelk i kaffen er også en hang up i disse dager. Det både smaker godt, og gjør magen min mer fornøyd enn med vanlig melk. Kaffen blir litt søtere på en måte. Test det ut! 

Håper denne frokosten var til inspirasjon. kanskje du får lyst å lage en ekstra god helgefrokost? Dette passer jo også ypperlig som en lunsj. Livet er for kort til å ikke kose seg med god mat❤️

Ha en finfin onsdag mine venner. Jeg skal sitte å jobbe litt til, før jeg er invitert på middag i kveld. Det er så hyggelig å dra ut på middag sånn midt i uken. Enda en ting man burde gjøre mer av. Hvorfor spare alt til helgen liksom. Leve og kose seg hver dag, spør du meg. 

 

Smiiiil, Maren 

 

6 kommentarer
    1. Dette var både fristende, i spirerende og delikat. Veldig fine bildet, i nydelige farger. Det er sant at vi «spiser litt med øynene også» 🙂

    2. Line: Det er bare danske rugbrød fra matbutikken. Finnes garantert bedre hos bakerier og sånn, men dette er det jeg spiser sånn til hverdags. I helgen, eller hvi seg skal ha besøk, så ville jeg nok prøvd å bake selv, eller kjøpe på bakeri <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg