Hvis alle fredager hadde vært som denne

Dagen i går var slik jeg skulle ønske alle fredager kunne være. Den inneholdt så mye fint. Jeg møtte mamma for en veldig sen lunsj, og vi koste oss med salater på Bønder i Byen. Har dere sett en så deilig salat før? Jeg har delt mat fra Bønder i byen flere ganger før, men nå var det lenge siden jeg hadde vært innom. Fy søren så god den er. Jeg hadde kyllingsalat, og mamma hadde chevre. Mmm. 

Etter salaten ble det kaffe og kake. Rett og slett bare fordi vi satt å diskuterte oppskrifter og lette etter den perfekte oppskrift på gulrotkake. Dette overhørte servitøren på Bønder, som også er en god venninne av meg. Ett minutt etterpå stod denne deiligheten foran oss på bordet. “det er jo fredag. Kos dere❤️”. For en koselig overraskelse. Dette var virkelig med på å gjøre fredagen enda finere. 

Etter lunsjen dro jeg opp på min favorittbutikk i Kristiansand, Retro. De har de fineste merkene, det best utvalget og de skjønneste ansatte. Flere av mine venninner jobber der, og jeg storkoser meg hver eneste gang jeg titter innom. I går fant jeg en supersøt ny topp fra Ganni, og et skjørt. Jeg gleder meg til å vise dere det. Flere har kommentert at det er gøy at jeg viser litt vanlige klær også for tiden, spesielt på Instagram (@marenerdvik). Det synes jeg er veldig gøy at dere sier. Jeg er jo mer enn bare trening og treningsklær. 

Etter dette var det tid for et lite event. Jeg møtte opp igjen med mamma som hadde vært å gjort litt andre ærend, og sammen dro vi på åpningen av Huset i Markens. Her møtte jeg masse kjente, og flere av dere lesere. Utrolig koselig! Huset i markens er en salong med absolutt alt du trenger innenfor hud, hår, negler og velvære. Jeg går til hudpleie til Monica som er hudpleieren på huset, og steller neglene hos Torunn. Derfor var det helt naturlig at jeg måtte innom for å ønske deg gratulerer med nyåpning og feire hele gjengen. Lokalene er helt nydelige, og jeg gleder meg til å titte innom her fremover. Hele tanken bak dette er at alle som jobber der er selvstendige, men de ønsker å være inn under et hus, for å støtte hverandre, løfte hverandre og bli bedre sammen. Kvinner som heier på kvinner dere – jeg fryder meg!!! 

En jålete og artig avslutning på en herlig fredag. Etter eventet var det rett hjem, og hoppe i turklær. En liten runde rundt Odderøya i vind og herlig ettermiddagssol, før det bar rett på butikken for innkjøp av fredagstaco og is. Helg altså – beste som finnes. 

Nå skal vi nyte kaffe og frokost her, før Leo og meg har en playdate med en god venninne som akkurat har fått en liten valp. Hva er dine planer denne helgen? Har du ferie, eller er det fremdeles jobb litt til? Kanskje har du sommerjobb som du akkurat har startet i? Fortell meg litt om hva akkurat du driver med om dagen. Det er så gøy å høre fra dere❤️

 

Smiiiil, Maren 

9 kommentarer
    1. Så fine bilder! Jeg skal pleie denne skadete kroppen med sol, bok, venner, grilling og fotball VM og litt styrketrening!
      Ha en god solrik lørdag. Klem

    2. Jeg har startet ferie nå, på onsdag drar jeg med mannen og barna mine til Kristiansand for å besøke dyreparken for et par dager ☺️ Det gleder de seg veldig til, vi har vært der for et par år siden også, utrolig flott sted for familier, spesielt med barn som ser hakkebakkeskogen og kaptein sabletann om og om igjen 🙈😬

    3. Yvonne: Så herlig! Dyreparken er fantastisk – både for små og store! Nyt og kos dere, tror værmeldingen virkelig er på deres side også <3

    4. Jeg skal jobbe som sykepleier hele sommeren. Har du noen tips til nyutdannede som går rundt og føler at de ikke kan noe og konstant klump i magen? God ferie! 🙂

    5. Mari: Åå kjære deg, først og fremst – den følelsen og de tankene er helt naturlige. Sånn har så mange før deg følt, og mange etter deg vil føle det samme. Jeg hadde en gigantisk klump i magen, fikk ikke sove og angret på hele utdannelsen før jeg skulle begynne. Så startet jeg, et par litt tøffe dager, så blir det bedre og bedre og bedre. Så får du kolleger, som hjelper deg, så møter du pasienter som trenger deg, og som du får lov å hjelpe. Som du klarer å hjelpe, også mestrer du, mer og mer for hver dag. Hver vakt er skummel i starten, men hver vakt gjør deg og litt tryggere. Så plutselig en dag, uten at du egentlig merket når det skjedde, så er klumpen borte, og du er sykepleier i jobb – og du fikk det til <3

      Masse lykke til kjære medsøster. Dette klarer du. Jeg heier på deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg