Sukkerfri iskaffe med karamell

Lite slår en god iskaffe nå på sommeren, og den aller simpleste (men likevel supergode) måten å gjøre det på er denne metoden her. Du trenger få ingredienser, og smaken blir nydelig. For et glass trenger du: 

  • 1 Nespresso (eller annen type) kapsel
  • 1 liten kopp melk 
  • Stavia Karamell 
  • Isbiter

Legg isbiter i bunn, lag kaffen din slik du pleier og hell den over. Spe så på med melk (et godt tips er å steame den først hvis du har mulighet til dette) og drypp deretter 2-4 dråper stevia karamell. Rør om, og nyt! 

Stevia karamell (og en haug andre smaker) kan kjøpes på helsekost. Jeg bestiller på Iherb og synes det er både billig og praktisk. Jeg har drukket denne lille godsaken nesten hver eneste morgen den siste tiden, og den er så god. Man kan selvfølgelig gjøre en iskaffe mye mer spennende, med å blande inn litt proteinpulver i melken, slenge på litt frossen banan og kjøre det i blenderen til en slags milkshake for eksempel. Det er nydelig det også, men noen ganger trengs det helt totalt enkle oppskrifter, som er så lette å smelle sammen at man faktisk gidder å teste det ut. Hehe. 

Ha en super dag mine venner! Nå skal jeg lage meg en iskaffe og kickstarte denne tirsdagen<3 

 

Smiiiil, Maren 

 

7 kommentarer

Siste innlegg