Er du klar for en skikkelig treningsøkt?

Hei og god morgen fra ett eller annet sted mellom Kristiansand og Oslo. I skrivende stund sitter jeg på flyet, og om 20 minutter lander vi i Oslo. Jeg har en spennende dag foran meg, med flere møter og et event. Det blir uten tvil en fullspekket dag, før jeg flyr hjem med siste fly til Kristiansand i kveld. Jeg liker best å gjøre det sånn, samle mest mulig på én dag, slik at jeg kan sove hjemme i egen seng. Følg meg gjerne på Snapchat gjennom min Oslo-dag. Dere finner meg på marenerdvik

✖️ Tar du utfordringen? ✖️

I går hadde jeg en utendørs Bootcamp, slik jeg har hver mandag (og torsdag), men denne mandagen var litt spesiell. Én time før vi skulle starte pøste regnet ned, og jeg var mildt sagt litt bekymret for hvordan dette skulle gå. Jeg hadde lånt et nytt anlegg, og hadde gledet meg så til å booste treningen med skikkelig musikk. 10 minutter før timen skulle starte ble det opplett, og helt perfekt treningsvær. Så flaks! 

Det var en god gjeng som møtte opp og sammen fikk vi en effektiv, heftig og annerledes treningsøkt. Jeg skal selvfølgelig dele økten med dere, kanskje flere av dere har lyst å teste den ut? 

TEAM-ØKT: 

  • 100 air squat 
  • 90 situps 
  • 80 jumping jacks 
  • 70 gående utfall 
  • 60 burpeees
  • 50 pushups
  • 40 step up eller box jump 
  • 30 Knebøy med hopp 
  • 20 shuttle run (200 m pr lengde)
  • 10 gående planke (stå i planken på albu, gå opp på strake armer og ned igjen)

Slik gjennomføres økten: 

Gå sammen to og to, og gjennomfør repetisjonene fordelt mellom dere. En og en øvelse gjøres ferdig før dere går videre til neste. Hvordan dere velger å fordele mellom dere er helt opp til dere. Enten om dere gjør 10 rep hver, og jobber slik annen hver til dere når det gitte antallet, eller fordeler litt ulikt. Når det står 100 repetisjoner, så betyr det at dere tilsammen skal ha 100. De fleste  gjorde slik at en person tok 10 rep, så tok den andre 10, også den første personen igjen, og slik jobbet de seg gjennom helt til 100. På burpees ble det 5 og 5 rep mot slutten, og på løpingen løp de annen hver lengde. Så man må bare tilpasse etter hver øvelse. Som sagt så gjør man seg ferdig md én og én øvelse før man kan gå videre. 

Før vi startet hadde vi en god oppvarming med dynamisk stretching og Abilica power bands (de små, ofte referert til som mini bands). Vi kjørte knebøy med strikk rundt knær, hofteløft med strikk rundt knær, noen øvelser for skuldre og rygg med strikken, og litt ulike stretching øvelser.

      Fotograf: Frode Vestgarden

Spør meg gjerne i kommentarfeltet dersom noe var uklart i forhold til gjennomføringen her. Ta gjerne tiden på økten når dere gjør den, på den måten kan dere teste den igjen om noen uker og se om det har blitt noen forbedring. Ingenting er så motiverende som fremgang målt i prestasjon. 

Lykke til sprekinger <3 

 

Smiiiil, Maren 

 

5 kommentarer
    1. er det mulig å gjøre den aleine? du skal ikkje gjere den fleire gonger, eller kjører du øvelsene 1 runde ?:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg