Tips til sunn mat på stranda

I går koste jeg meg på tur med flere skjønne jenter, og det frydet meg å se at alle hadde laget med seg lunsj hjemmefra. Matpakke er tingen altså. Jeg tenkte jeg skulle dele litt hva jentene hadde med seg, og forhåpentligvis kan det gi litt inspirasjon til sunn mat på bade og strandtur. Det er jo så mye forskjellig godt man kan pakke med seg, og her kommer litt ulike tips: 

I matpakkene til jentene var det følgende:

  • Salat med masse godt, og ørret som hovedingrediens. Her hadde hun det gjaldt bare slengt en ørretfilet i ovnen mens hun spiste frokost og gjorde seg klar for dagen. Kuttet opp alt hun likte av salat og grønnsaker og puttet det i en boks. Når ørreten var ferdig lot hun den avkjøles, før du rev den i biter og hadde over salaten. Voala! I tillegg hadde hun med seg skyr og litt frukt. 
  • Grove brødskiver med skinke og en boks med oppkuttet frukt og grønnsaker. Sunt godt og enkelt. Her hadde hun det gjaldt tatt litt sitronsaft over de oppkuttede eplene slik at de ikke ble brune i boksen. Smart. 
  • Speltlomper, kylling og salat. Med frukt og bær ved siden av. Den siste var da altså min. Jeg hadde med meg en pakke lomper, salatkylling, og en boks med salat, avokado og agurk. Jeg lagde kyllingwraps og krydret med en liten pose gresk salat krydder. Den skal egentlig blandes ut, men smaker nydelig som et dryss over kylling også. Jordbær, og brus på boks måtte også med. Mmmm. 

Boktips:

Vi badet, solte, leste bok og koste oss i flere timer. Apropos bok, jeg har en helt ubeskrivelig god forfatter å anbefale dere. Er du som meg, som liker Jo Nesbø og Jørn Lier Horst, da har jeg mannen for deg. Jørgen Jæger har underholdt meg noe så til de grader de siste ukene. Jeg er nå på den fjerde boken hans. på under én måned! Jeg leser så det freser, og storkoser meg med hver eneste side. Sjeldent har jeg opplevd en forfatter som skriver så fengende og engasjerende. Det er så jeg må holde meg fra å komme med små utbrudd underveis i lesningen så spennende, og ikke minst overraskende er det i bøkene hans.

Så Jørgen Jæger dere, løp og kjøp! Jeg har leste ut begynte med Ridderkorset, også leste jeg Monster forrige uke, og fullførte Fortielsen i går. I dag begynner jeg på Guden. Steike heller som jeg gleder meg. Jeg skulle ønske jeg hadde startet med den første boken hans, som er Skyggejakten, for da har man liksom alle å glede seg til. Så har du ikke lest noe av han så begynn på begynnelsen og fryd deg over alt du har i vente. 

I dag har jeg mye på planen, og må fyke avgårde her. Håper dere får en nydelig fredag, og en magisk helg i sola. Vi snakkes igjen litt senere <3 

 

Smiiiil, Maren 

 

6 kommentarer
    1. Så herlig. Dette passer jo perfekt nå som engangsgrill er forbudt. Digger sånn lunsj å ta med.
      Digger leselyst. Jeg har også lest mye om dagen siden jeg sitter her med tidenes opphovnete ansikt pga kirugisk fjerning av 2 visdomstenner og jeg skal ha nattevakts helg. Av og til synes jeg bare veldig synd på meg selv 😎😎😂😎
      Kos deg i solen. Klem

    2. Anbefaler krimbøkene til Torkild Damhaug – knallbra! Er også fan av Jan Erik Fjell akne bøker. Tror kanskje begge disse forfatteren ville falle i smak hos deg =)

    3. Annbefaler deg bøkene til stefan Ahnhem! Disse er virkelig superspennende og man klarer ikke legge dem fra seg! Disse går mye i samme sjanger som de du har skrevet, og jeg elsker dem!

    4. Anja: Ja ikke sant <3 Gøy du likte det!
      Ååå stakkars deg, så vondt! håper du er bedre allerede i dag, og at nattevaktene går fint. Du er god <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg