Litt lykke hver dag

I dag våknet jeg av alarmen, og til min store overraskelse var det ikke solskinn inn vinduet. Nå har det vært så fint vær i så lang tid, at man nærmest forventer strålende sol hver eneste morgen. Jeg stod opp og tittet ut på overskyet vær og havtåke. Uvante saker. Det gikk heldigvis ikke en full time en gang før tåken lettet, og en stor strålende sol tittet frem. Langtidsvarselet er bare en gigantisk sol på sørlandet, og jeg kjenner at det gjør så mye med både humør og energi. 

Jeg har en litt artig greie, og jeg tenkte jeg skulle dele den med dere. Det er et slags livsmotto om man kan kalle det det. Det begynte med noe mamma sa til meg en gang, også har det bare festet seg og blitt med meg videre. Det handler om små fine ting i hverdagen, lære seg å bli oppmerksom på dem og utnytte dem til din fordel. Mitt livsmotto er: “Litt lykke hver dag” og det har jeg lyst at alle som har lyst skal kopiere. Det er en herlig måte å tenke på. Hver dag er ikke bra, langt langt i fra. Noen dager er faktisk skikkelig kjipe, men det finnes alltid NOE bra hver eneste dag. Om det så bare er at du skal ha det beste du vet til middag, favoritt programmet går på tv, rent sengetøy eller fint vær på værmeldingen. Prøv å let etter de små fine tingene, og sørg for at du finner litt lykke hver dag. 

Dette er lykke for meg. Lunsj utendørs på et svaberg, med salat, juice, jordbær, iskald pepsi max og en god venninne <3

I dag var målet med bloggen å dele litt positivitet med dere, og det håper jeg at jeg klarte. Jeg håper hver og en av dere får en nydelig dag, og at dere går ut å jakter på små lykke-øyeblikk. 

 

Smiiiil, Maren 

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg