Et sunt, raskt lunsjtips

Jeg husker da jeg var liten og bodde hjemmet hos familien. Vi hadde ofte taco, eller pita som vi kalte det. Det var jo det samme som taco, men vi brukte pitabrød i stede for skjell eller lefser. Her om dagen var jeg på butikken, ordentlig sulten, og helt uten noe plan på hva jeg skulle lage til lunsj. Da kom jeg over grove pitabrød i frysen, og nostalgien kom veltende over meg. Hehe. 

Lunsjen ble grove pitabrød med:

  • Ost
  • Skinke
  • Salat
  • Avokado
  • Litt rødløk 
  • Balsamico.

Fy søren så godt! Pitabrødene kan selvfølgelig fylles med hva som helst, men denne kombinasjonen var magisk. En sunn, mettende, god god lunsj som jeg garantert skal lage igjen. De er jo perfekte å ta meg seg også. Kjøp de gjerne frosne, og t Amed på jobb, skole, på tur eller stranda. De tiner raskt, også kan man ha med deg man ønsker å fylle dem med i en egen liten boks. Ferskt og god lunsj på null komma niks! 

I dag har vi begge fri her hjemme, på samme dag,  OG det er fint vær. Det blir nesten for mye va det gode, for en lykke! Så nå skal vi endelig få tid til en treningsøkt sammen, så venter soling, bading, lave skuldre og bare kos utover dagen. I kveld er det visst fotballkamp, så da får idyllen ta seg en pause. hehe. 

Jeg håper du får tid til å nyte litt sol og godvær hvor enn du befinner deg. Husk at du må ikke ha en gigantisk vennegjeng, den perfekte stranda, og en velfylt piknikbag for å kose deg i sola. Noe av det aller beste jeg vet er å finne et rolig sted, ta med meg en god bok, en kurv jordbær og kald drikke, også bare kose meg alene i eget selskap. Det er virkelig kvalitetstid det også <3 

 

Smiiil, Maren 

 

6 kommentarer
    1. Pitabrød er SÅ GODT!! Elsker komboen av pesto, mozzarella, tomat og egg, gjerne sammen med ruccolasalat eller spinat og rå løk! Mmmmhmm!!
      Også røket laks sammen med en god smøreost og agurk er fantastisk! Det må du teste 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg