Et søtt lite tips til 17mai

God mandagsmorgen <3 Jeg håper du våkner uthvilt og frisk, klar for en ny dag og en ny uke. Jeg har lyst å starte denne uken med et utrolig søtt lite tips, som passer perfekt nå like før 17 mai. På fredag ble jeg introdusert for spiselig blomster-strø, som brukes som topping på kaker, eller slik jeg har brukt det her, på is. Var ikke det en litt søt og artig ide? Jeg synes det ble så dekorativt med alle de fine fargene. Dette er kjøpt på Camillas Blomsterdesign her i Kristiansand, men for dere som ikke bor i Kristiansand så selges det helt sikkert flere steder også. 

Isen er skyr-is jordbær, og den måtte jeg lete lenge etter før jeg endelig fant den. Jeg hadde egentlig mest lyst på salty karamell isen, men den er faktisk helt umulig å finne på sørlandet. Den kommer nok etterhvert. Noen som har smakt den? 

Det er jo ikke noe nytt å bruke blomster som spiselig dekor, det var bare helt nytt for meg. Den varianten jeg har kjøpt finnes i flere ulike fargevarianter. Jeg synes denne var nydelig til den rosa isen, men jeg ser for meg at den er helt tydelig mot hvit vaniljeis også. Topp med litt friske bær i tillegg, og vips har du en enkel og god 17mai dessert – eller bare litt ekstra kos i hverdagen. 

Nå skal jeg sprette avgårde her, og komme i gang med dagen. Her er det 17 mai forberedelser for fullt. Jeg skal til frisøren for farge, kur og en liten klipp. Hvis vi får tid skal vi lage en fin og enkel 17mai frisyre som passer fint til bunad. Jeg ser for meg en flettevariant. Jeg skal også innom å stelle neglene, og gjøre storinnhandling av mat og godsaker til litt 17mai-kokkelering. I kveld er det endelig tid for gruppetime igjen, og jeg gleder meg så til å møte 15 herlige jenter som har meldt seg på. Det er enda noen ledige plasser, så har du lyst kan du bli med på timen min HER. 

Håper du får en super start på uken<3 

 

Smiiil, Maren 

6 kommentarer

Siste innlegg