Er treningreise noe for deg?

Nå har jeg fått landet litt etter vår fantastiske treningsreise til Kypros, og jeg er allerede i gang med å glede meg til neste tur. Livet på treningsreise er så vidunderlig, og jeg skulle ønske absolutt alle fikk oppleve det. Jeg snakket nettopp med Ving, og turen vår begynner virkelig å fylles opp. Det er utrolig gøy å se, og jeg kjenner det kribler i kroppen, både for min egen del, men kanskje aller mest for alle de herlige deltagerne som skal få oppleve en hel uke fylt med sol, sommer, god mat, masse trening og bøttevis av inspirasjon til en sprek og sporty livsstil. 

Processed with VSCO with a5 preset

Mange av dere stiller spørsmål om treningsreisene våre, og jeg tenkte derfor å ta for meg noen av de spørsmålene som går igjen. Det er jo ofte slik at mange lurer på det samme, men kanskje ikke tør å spør. Jeg åpnet også opp for spørsmål via Instagram og Snapchat, og her er svarene på de spørsmålene som gikk igjen: 

Hvordan er maten?

​Maten er variert, sunn og fantastisk – rett og slett. Det er full buffet, som bugner over av sunne, friske alternativer. Her er det noe for absolutt alle. Vi har frokost, lunsj og middagsbuffet, også har de fleste deltagerne litt frukt, og snacks på rommene sine i tillegg 🙂 Allergier tas også hensyn til, så maten er overhode ingenting å tenke på – det er noe av det aller beste på hele turen. hehe.

Hvordan bor man? 

Vi bor i leiligheter, enten flere sammen eller alene. Det varierer selvfølgelig fra hvor vi er, men på Kypros nå sist reise hadde hver leilighet fullt kjøkken med kjøleskap og alt. Veldig praktisk og greit. Alle stedene vi har vært er rent, pent, og fine rom 🙂

Kan man reise alene? Blir man ivaretatt om man drar alene? 

Ja, ja og JA <3 Det er så mange som reiser alene på våre turer, og det går helt fint. Nesten halvparten av jentene på forrige tur reiste alene, men de er virkelig ikke alene. Vi blir en stor venninnegjeng fra første stund, og man blir 100% inkludert og ivaretatt. Jeg føler faktisk at de jentene som reiser alene nesten er de jeg får aller best kontakt med. 

Er det dyrt å være der? 

Nei, det eneste jeg brukte penger på var litt vann og en solkrem. Hehe. men selvfølgelig, alt er hva du gjør det til. Man kan ta massasje og ulike behandlinger, og flere av stedene vi er vil det jo også være mulighet for shopping – hvis man ønsker. 

Må man være med på alle treningsøktene? 

Hvor mye man ønsker å være med på er helt opp til hver og en. Dette presiserer vi veldig tydelig fra dag én, og gjentar flere ganger gjennom uken. Noen ønsker å kjøre på, og være med på ALT. men andre ønsker å ta det litt mer med ro, og velge seg ut noen økter de vil gjennomføre. Det er helt lov å møte opp og sitte å se på også, slik at man sparer kroppen litt men får med seg kunnskapen likevel. Alt er greit, og helt opp til hver enkelt. Det er ikke noe strengt navneopprop før hver økt. Dette er din ferie, og din treningreise, så hvordan du ønsker den skal bli er helt opp til deg <3 

​Er det noen studenter som drar? Går det an å få lest noe mens man er på tur? 

Det er fri og egentid i de beste soltimene. Det vil si fra ca 10/11 til 16/17, så her er det absolutt rom for å få lest om man har behov for det. 

Hvilken alder er det å deltagerne?

​Det varierer veldig, og det er akkurat det som er så fint. Her er det jenter fra 18 til godt over 60. Gjennomsnittsalderen er nok rundt 25-35 tenker jeg. men her er alle velkomne, og alder har overhode ikke noenting å si. Min erfaring er at gruppen blir så fin, akkurat fordi vi har den herlige variasjonen i alder. 

Er det lov med alkohol?

Ja absolutt. Vil noen ta seg et glass vin på kvelden til middagen så er det selvfølgelig lov. Det er opp til hver enkelt. 

Hvor mye koster turen, og hva er da inkludert? 

Alt om prisen og hva som er inkludert er listet opp på nettsiden til turen, og den finner dere HER.

Kan man reise fra hvilken som helst by i Norge? 

Det er utvalgte avreisesteder, som blir opplyst ved hver tur. Som oftest reiser vi alle fra Oslo, og bor du et annet sted så må du komme deg til Oslo først. Jeg som bor i Kristiansand flyr til Oslo først, også videre. 

Er turen tilpassen dem med skader? Astma osv? 

Ja det er alltid noen på turene som har ulike utfordringer, og det tilpasser vi. Alle har ansvar for å si i fra om slike ting, og min erfaring er at de aller fleste er så flinke på sin egen skade eller diagnose, at de selv vet hvor mye de tåler og hvordan de gjør ting. Vi er alltid behjelpelige med å finne alternative øvelser for folk med skader. Det er likevel viktig for meg å presisere at vi er PTer, og ikke behandlere. Men ikke la et vondt kne eller astma stoppe deg – det er ting vi helt fint kan jobbe rundt. 

​Må man ha med noe utstyr selv? 

Ingenting. Vi stiller med alt. Du trenger kun deg selv, og treningsklær. 

Skal dere ha flere reiser bortsett fra den i august? 

Ja, det vil bli en tur på våren og en på høsten neste år også. Datoene er like rundt hjørnet. Jeg publiserer dem så snart vi har dem klare.

På siden hvor man melder seg på har vi vist en typisk dag på treningsreise, og jeg tenker at det er vel nesten det man er mest spent på? Jeg legger derfor med en oversikt over noen av dagene på sist tur, slik at dere får litt innblikk i hvordan det foregår: 

Du kan alltid sende mail ti[email protected], hvis du lurer på rundt bosted, bosituasjon, spesifikke matønsker osv. Er det noe mer relatert til innholdet i turen du lurer på så er det bare å fyre løs i kommentarfeltet.

 Du melder deg altså på her, og det er sprøtt å si det, men det er faktisk nesten utsolgt allerede, så her må man være kjapp! Håper vi ses på tur <3 

 

Smiiil, Maren 

 

 

6 kommentarer
    1. Treningsreise anbefales på det sterkeste! Jeg reiste alene på høsten 2017 til Kroatia og har aldri angret! 👌🏻 Fantastisk gjeng, billig tur med tanke på alt som er inkludert, flotte instruktører, bra opplegg, god mat, godt og varmt, brukte kun penger på vann pga av klorsmaken, har både astma og allergi – kjente minimalt av disse, kun litt på astma. Håper på ny tur til våren 🤞🏻🧡

    2. Er det slik at man må vere veldig trent for å være med eller kan man være med selv om man er lite trent? ☺️

    3. Mariel: Nei absolutt ikke <3 Alle er velkomne , alt kan tilpasses, og siden vi jobbe spå stasjoner så er det opp til hver enkelt hvor hardt de selv ønsker å pushe 🙂

    4. Herlighet så vanskelig det skal være å finne prisen på dette opplegget. Hvor er det hen? Står jo bare tillegg for å bo alene

    5. frustrert: Kjære deg, ingen grunn til å bli frustrert. Det er jo det første som står 🙂 når, hvor og pris er listet opp som det aller første på nettsiden – helt umulig å ikke se det? 🙂

      Treningstur til Kroatia med Pia Seeberg og Maren Erdvik

      Når: 25. august – 1. september 2018
      Hvor: Waterman Supetrus Resort, Brac, Kroatia
      Pris fra 10.495,- pr. person
      Avreise fra Oslo, Bergen og Stavanger

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg