10 effektive rumpeøvelser

Her kommer som lovet og etterspurt, rumpeøkten jeg kjørte for våre herlige jenter på treningskamp. Treningsøkten bestod av 10 ulike øvelser med enten egen kroppsvekt, strikk eller vekter, hvor absolutt alle øvelsenes hensikt er å trene stumpen. 

Jeg la opp økten som en sirkel av stasjoner, hvor vi jobbet 1 minutt på hver stasjon. Grunnen til dette er fordi det er en super måte å legge opp treningen når man er mange, og man har mye man ønsker at alle skal gjennom. 1 minutt er ganske lenge, men da får de også banet inn bevegelsen godt og virkelig kjent hvordan rumpen får jobbet. 

Her kommer de 10 øvelsene: 

1. STRAKMARK MED KETTLEBELLS 

2. KNEBØY MED STRIKK RUNDT KNÆR

3. GOBLET SQUAT MED KETTLEBELLS

4. KAMSKJELL MED STRIKK 

5. HOFTELØFT (med strikk rundt knær, vektstang eller annen vekt)

6. KICK UP

7. Utfall / bulgarsk utfall / neie-utfall 

 

8. STEP UPS 

9. SIDEGANGE MED STRIKK 

10. DEKKVELT 

Håper dette var til både inspirasjon, og kanskje litt motivasjon til å bytte ut litt øvelser og prøve noe nytt. Husk at der jeg har brukt kettlebells kan man bruke andre vekter, stenger eller handler. Der jeg kjører uten vekt, kan man kjøre med, og der jeg kjører med vekter,kan man selvfølgelig kjøre uten. Prøv deg frem, tilpass og juster slik at det passer det perfekt. 

Nå har jeg akkurat hatt en fullkropp styrkeøkt med strikk for alle jentene. Den økten skal dere selvfølgelig også få, men først må jeg bare få spist litt middag og landet litt her. Ha en nydelig kveld dere <3 

 

Smiiil, Maren 

 

2 kommentarer
    1. Hei!
      Lurer på, er det mulig å få en stram og «veltrent» rumpe ved å trene bare med kroppsvekt og strikk?🙈 Sliter litt med «dobbeltrumpe@ haha.. Og liker best øvelser med strikk og egen kroppsvekt flreløpig.. Ikke noe reser på vektavdelingen😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg