Slik ser en treningstime med meg ut

God mandagsmorgen. Jeg håper du er uthvilt og klar for en ny uke? Jeg skal innrømme at jeg er litt trøtt her jeg sitter. Jeg er halvveis i kaffekoppen, og kjenner at jeg våkner mer for hver slurk. I dag skal jeg holde enda en gruppetime med PTX, og jeg gleder meg så mye at det kribler i hele kroppen. Jeg hadde min første time på torsdag, og det var så gøy. 20 spreke jenter gav ALT, og det var helt rå stemning. Jeg reiser jo avgårde på treningreise denne uken, men hadde lyst å få lurt inn en time til før jeg reiser. Den timen blir altså i dag, og når jeg la den ut ble den fullbooket på under 24timer. Det er utrolig gøy og tidenes tillitserklæring til meg som trener. Jeg utvidet timen med 5 plasser, og sannelig røyk ikke de også rett ut. Dette er så gøy, og jeg gleder meg til å trene 25 herlige jenter i dag. 

Timen er en bootcamp, med ulike stasjoner med ulike øvelser på hver stasjon. Det er en gøy, men tøff time, og lagt opp for å passe både gutter og jenter. Likevel er det kun jenter som har meldt seg på så langt, men gutta er hjertelig velkommen de også. Ikke bli skremt av at jeg sier den er tøff, for den er akkurat det du selv ønsker å gjøre den til. Du bestemmer helt selv. 

Jeg tenkte jeg skulle dele økten med dere her på bloggen, på den måten kan alle se litt hva det går i og slenge seg med på neste hvis de har lyst. Jeg vet hvertfall at jeg selv liker å se litt hva jeg går til før jeg kaster meg på noe nytt. 

Slik var min PTX-økt: 

✖️ 8 stasjoner 

✖️1 minutt jobb på hver stasjon, 30 sek pause mellom stasjonene

✖️ 3 runder 

Vi starter med en god funksjonell oppvarming for hele kroppen. Ruller på skuldre, dynamisk stretching og forbereder de muskelgruppene som skal brukes mest. Deretter demonstrerer jeg all øvelsene. Vii tar en slurk vann, fordeler oss på de ulike stasjonene, og gjør oss klare. Jeg bruker en app for å holde styr på intervallene, og kjører på med høy musikk for å få opp stemningen. Èn runde er altså når vi harv vært gjennom alle 8 stasjonene med 1 min pr stasjon, 30 sek pause mellom stasjonene. Så tar vi en 1-2 minutters pause før vi kjører på med ny runde. Totalt 3 runder. 

Dette var de ulike øvelsene: 

  • Knebøy / Goblet squat
  • Mountain climbers 
  • Battle ropes 
  • Box jump / step ups 
  • Skulderpress med vekter
  • Burpees
  • Utfall 
  • Kettlebell swing 

Siden forrige time var min første hadde jeg laget en liten goodiebag til hver av jentene, som de fikk etter vel gjennomført time. Sånne ting er litt koselig gjøre. Dette innlegget skal ikke være noe reklame, så jeg tror bare jeg sier at posen inneholdt litt hyggelige treningsrelaterte ting. 

Hva synes dere, høres dette gøy ut? Se for deg å gjøre dette sammen med 25 herlige jenter – jeg skal love deg det blir god stemning <3 

 

Smiiil, Maren

 

7 kommentarer
    1. Hei Maren!
      Jeg lurte på om du kunne skrive et innlegg om hvordan man kan legge opp og planlegge ukene sine i forhold til trening og mat, nå som det nærmer seg eksamensperiode. Det blir fort lange dager sittende inne på rumpa. Jeg ønsker å få trent bra gjennom uken samtidig som jeg får jobbet masse med skole. Håper du kan ta opp dette temaet!
      Hilsen studenten.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg